Mocniejsze silniki, nowe skrzynie biegów, drobne zmiany wizualne oraz zmodernizowany system multimedialny - to zaledwie garstka nowinek jakie znajdziemy w zmodernizowanym Audi A6. W ciągu trzech lat sprzedano na świecie ok. 500 tys. szt. modelu A6 najnowszej generacji. Z tej liczby ok. 3 tys. szt. trafiło do Polski. Odświeżony model może przyciągnąć uwagę wieloma nowinkami.Mimo masywnych rozmiarów Audi A6 jest w istocie względnie lekkim pojazdem. Około 20% nadwozia Audi A6 wykonane jest z aluminium, dzięki czemu masa własna gotowego samochodu zaczyna się od 1535 kg (1.8 TSI). Audi A6 po faceliftingu różni się od poprzednika zmienionym zderzakiem i atrapą chłodnicy, reflektorami i lampami tylnymi (z funkcją narastania światła kierunkowskazów do brzegu nadwozia). W opcji pojawiły się, znane z modelu A8, reflektory Matrix-LED. W każdym reflektorze zamontowano diody, których włączenie lub wyłączenie jest ściśle związane z warunkami na drodze. Jeśli więc po włączeniu świateł drogowych specjalne czujniki zauważą pojazd nadjeżdżający po zmroku z naprzeciwka specjalny sterownik w ciągu milisekund zacznie automatycznie wyłączać odpowiednie diody i wycinać snop światła w taki sposób aby nie oślepiać kierowcy tego pojazdu. Ciekawostką jest tzw. światło rozpoznające, które po namierzeniu w mroku pieszego, i przy niebezpiecznym zbliżeniu się do niego, zaczyna automatycznie błyskać informując o niebezpieczeństwie kierowcę i pieszego.Kabina Audi zachwyca jakością materiałów dobranych z dużym ze smakiem. Producent wraz z modernizacją wprowadził do oferty dwa nowe pakiety aranżacji wnętrza w kolorze szarym lub czerwonym. Obecnie mapa nawigacji może być wyświetlana nie tylko na centralnym ekranie systemu multimediów, ale też na tablicy wskaźników między zegarami, co wymagało zastosowania bardziej wydajnego procesora. Bardzo istotną innowacja jest montaż dźwiękoszczelnej szyby przedniej i szyb bocznych. Obniżają one hałas w kabinie o ok. 8dB. Uniemożliwiają one jednocześnie korzystanie z telefonów komórkowych i jedyny, sposobem komunikacji ze światem zewnętrznym jest sparowanie smarftona z samochodowym systemem.W układzie jezdnym zmian jest niewiele. Nowością są sprężyny wykonane z tworzywa sztucznego i włókien szklanych GFK, dzięki czemu są 40% lżejsze od tradycyjnych. Na razie znajdziemy je jedynie w modelu Avant Ultra.Znaczne zmiany poczyniono w zakresie oferowanych silników i skrzyń biegów. Oferta silników A6 i Audi A6 Avant obejmuje trzy jednostki TFSI o mocy 140 kW (190 KM) do 245 kW (333 KM) i pięć jednostek TDI. Moc diesli sięga od 110 kW (150 KM) do 240 kW (326 KM). Wszystkie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6. Emisję CO2 obniżono w nich nawet aż o 22 procent. Najbardziej wydajne benzynowe i wysokoprężne silniki noszą w Audi określenie „ultra". Jednostka 1.8 TFSI ultra, w połączeniu z całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów S tronic, zadowala się średnio 5,7 l paliwa na 100 km (133 g CO2 na km), a 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM), bez jakichkolwiek restrykcji pod względem wyposażenia, osiąga wyjątkowo niską wartość średniego zużycia – 4,2 l oleju napędowego na 100 km (109 g CO2 na km).Najlepszy silnik benzynowy, 3.0 TFSI, znacznie zmodernizowano. Jednostkę 3.0 TDI clean diesel, dostępną w dwóch wariantach – o mocy 160 kW (218 KM) i 200 kW (272 KM), inżynierowie Audi w dużej mierze zbudowali od nowa. 3.0 TDI clean diesel biturbo ma moc 235 kW (320 KM). Jego wariant o mocy 240 kW (326 KM) może rozwinąć chwilową moc 255 kW (346 KM). Wersja ta napędza modele A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition, ze specjalnej serii wyprodukowanej z okazji 25-lecia wprowadzenia techniki TDI. PD/Audi