Nabywcy Infiniti Q50 mają teraz do wyboru mocny i oszczędny, nowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Japoński producent samochodów luksusowych poszerza bowiem opcje jednostek napędowych dostępnych dla swojego sportowego sedana klasy premium. Nowoczesny, lekki, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy dysponuje mocą 211 KM i momentem obrotowym o wartości 350 Nm, a napęd na tylne koła przenosi siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Elastyczną i ekonomiczną jazdę zapewnia dostępność użytecznego momentu obrotowego już przy 1250 obr/min. Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy gwarantuje płynne przyspieszenie i wyjątkową szybkość reakcji, a jednocześnie różne opcje trybu jazdy, co − w połączeniu z jego wysoką mocą wyjściową − zapewnia doskonałe panowanie nad samochodem i ekscytujące doświadczenia z jazdy. Warto też odnotować, że silnik ten w cyklu mieszanym spala jedynie 6,3 l/100 km. Konstruktorzy Infiniti zadbali o to, żeby silnik spełniał najnowsze normy emisji Euro 5 i oferował doskonałą reakcję na otwarcie przepustnicy. Ta dwulitrowa jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim jest doskonałym dopełnieniem innych silników dostępnych dla Q50 − nowego turbo-diesla o pojemności 2,2 l z wtryskiem bezpośrednim oraz słynnej, obsypanej nagrodami jednostki napędowej klasy high performance w konfiguracji V. Silnik benzynowy o pojemności 1991 cm3, był zaprezentowany po raz pierwszy w Europie podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego w marcu 2014 r. Sprzedaż modelu Q50 z tym silnikiem właśnie ruszyła w Polsce. W ciągu najbliższych pięciu lat, Infiniti powiększy swoją gamę modelową o 60 procent i przynajmniej podwoi liczbę dostępnych silników.Źródło: Infiniti