Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Więcej niż paliwo

Wielokrotnie pisaliśmy już o kartach paliwowych, ale z tym narzędziem jest podobnie jak z samochodami. Wciąż wychodzą nowe, doskonalsze modele. Tak samo karty, które obudowywane są dodatkowymi funkcjonalnościami. Tym razem poprosiliśmy emitentów o odpowiedź na pytanie, jakie funkcjonalności mają karty paliwowe dedykowane do transportu cięższego.

Jakie kompleksowe usługi oferują karty paliwowe dla transportu ciężkiego, co można dzięki nim opłacać? Jakie korzyści oferują klientom?


Dużym ułatwieniem dla klientów jest integracja karty Shell Card z EETS – systemem poboru opłat drogowych w Europie. Jedno urządzenie pokładowe do regulowania opłat za przejazdy przez wiele krajów to wielka wygoda dla transportu międzynarodowego. Dzięki temu klient w łatwy sposób dokona opłat za przejazdy, otrzyma zbiorczą fakturę i odzyska VAT oraz akcyzę.

 

Michał Niemiec
Senior CRT Sales Manager w Shell Polska

Karty paliwowe są niezwykle wygodnym narzędziem do zakupu paliwa, szczególnie w przypadku większych flot. Zapewniają wiele korzyści, takich jak bezgotówkowy zakup paliwa z odroczonym terminem płatności, ułatwione rozliczanie, kontrola wydatków i ograniczenie nadużyć. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia technologia CHIP & PIN oraz dodatkowe zabezpieczenia systemowe. W przypadku naszych kart paliwowych firmy transportowe mogą zyskać niedostępne dla innych rabaty. Shell oferuje bardzo szeroki zasięg akceptacji Shell Card – ponad 1300 stacji w całej Polsce.

Dużym ułatwieniem dla klientów jest integracja karty Shell Card z EETS – systemem poboru opłat drogowych w Europie. Jedno urządzenie pokładowe do regulowania opłat za przejazdy przez wiele krajów to wielka wygoda dla transportu międzynarodowego. Dzięki temu klient w łatwy sposób dokona opłat za przejazdy, otrzyma zbiorczą fakturę i odzyska VAT oraz akcyzę.

Karta flotowa to znacznie więcej niż same opłaty za paliwo. Dzięki partnerstwu z TRAVIS przewoźnicy mogą również zarezerwować dodatkowe usługi, takie jak parkingi, mycie ciężarówek i cystern, za które zapłacą Shell Card. Do efektywnego zarządzania kartami służy nowoczesna platforma internetowa Shell Fleet Hub, która umożliwia kontrolę wydatków i zużycia paliwa, generowanie raportów, określenie własnych parametrów kontrolnych, limitów oraz alertów e-mail albo SMS.
Jednak warto zwrócić uwagę, że wraz z postępującą transformacją energetyczną, pojęcie paliwa ulega zmianie. W odpowiedzi na rosnące wymagania dotyczące redukcji emisji, wiele firm zaczyna zwracać uwagę na skroplony gaz ziemny (LNG) jako alternatywny sposób napędzania transportu drogowego. Z tego względu wprowadziliśmy również specjalną kartę Shell LNG Card, która pozwala bezpiecznie, wygodnie i bezgotówkowo realizować opłaty za ciężarówki napędzane skroplonym gazem ziemnym. Shell LNG Card uprawnia do korzystania zarówno z europejskiej sieci stacji własnych, jak i z punktów partnerskich. Obecnie jest to łącznie ponad 150 lokalizacji w całej Europie.

Dlaczego LNG?
LNG przyczynia się do znaczącego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych przez samochody ciężarowe i jest dostępny tu i teraz. W porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym, zastosowanie LNG może obniżyć emisje o nawet 22%. Redukcje emisji gazów cieplarnianych, na wszystkich etapach łańcucha paliwowego ang. well-to-wheel,  opierają się na aktualnych normach ISO 9001 dotyczących analiz i wartości emisji EPA i GREET. Termin „emisja gazów cieplarnianych” obejmuje CO2, metan i N2O). Ponadto, pojazdy zasilane LNG mogą być również tankowane zeroemisyjnym, a nawet ujemnie emisyjnym bioLNG, co jeszcze bardziej redukuje ich wpływ na środowisko.

Jedną z dodatkowych zalet zastosowania LNG jest zmniejszenie hałasu generowanego przez silniki pojazdów. Stosowanie skroplonego gazu ziemnego może obniżyć poziom hałasu o nawet 50%. Ciężarówka zasilana LNG wytwarza hałas na poziomie 72 dB(A), podobnie jak samochód osobowy. Przeciętna ciężarówka na olej napędowy wytwarza hałas na poziomie 82 dB(A). Każde zmniejszenie hałasu o 3 dB(A) zmniejsza intensywność dźwięku o połowę (ponieważ dźwięk jest naukowo mierzony w skali logarytmicznej), co przyczynia się do poprawy komfortu kierowców i umożliwia korzystanie z pojazdów w strefach o ograniczonym hałasie.

W Polsce rozwój infrastruktury związanej z LNG również nabiera tempa. Obecnie mamy już sieć sześciu stacji Shell LNG, a planowane jest otwarcie łącznie jedenastu punktów dystrybucji w kraju. Pierwsza stacja została otwarta we wrześniu 2020 roku w Bielanach Wrocławskich, a kolejne lokalizacje pojawiły się w Świecku, Piotrkowie Trybunalskim, Iłowej, Jędrzychowicach i Wrześni. Inwestycje w rozwój dystrybucji LNG są częścią szerszych planów rozwoju firm w obszarze paliw alternatywnych.

Warto zauważyć, że LNG stanowi jedynie etap przejściowy, a docelowo będzie zastępowane przez zeroemisyjne rozwiązania, takie jak bioLNG. W miarę postępu technologicznego i rozwijania infrastruktury paliwa o jeszcze niższej emisyjności stają się dostępne, a firmy kontynuują swoje zaangażowanie w rozwój alternatywnych źródeł energii.

 


Za pomocą Międzynarodowej Karty Paliwowej E100 można płacić za produkty eksploatacyjne do ciężarówek, opłacić parking, myjnię, przejazd mostem czy tunelem. Oferujemy klientom kompleksową i komplementarną usługę, dzięki której klient może skupić się na swojej pracy: pomagamy uzyskać zwrot VAT za paliwo i opłaty drogowe w 28 państwach Europy, a zwrot akcyzy prowadzimy z 6 krajów. 

Piotr Spodar
Koordynator Działu Telesales, E100

Jakie oferty kart paliwowych ma e100?
Nasz klient ma do wyboru: Krajową Kartą Paliwową, którą klient może płacić w sieci ponad 3000 stacji w Polsce, oraz Międzynarodową Kartę Paliwową akceptowaną na ponad 13 000 stacjach w 32 krajach. Obie karty występują w wersjach przedpłaconych lub z tzw. limitem: przedpłacona umożliwia korzystanie z własnych środków, ta z limitem pozwala na odroczenie terminu płatności. Limity ustawiamy wspólnie z naszymi klientami po analizie potrzeb i możliwości. Nasi klienci niezależnie od rodzaju karty paliwowej otrzymują dostęp do Panelu Klienta, gdzie widoczne są szczegółowe informacje o każdej transakcji w czasie rzeczywistym, jak również stan konta, archiwum faktur i wiele innych. Panel Klienta to centrum zarządzania biznesem transportowym – nasi klienci mogą tam skorzystać np. z bardzo zaawansowanej usługi FastData, dzięki której mogą wyciągać wnioski biznesowe na podstawie zbiorów danych. FastData to analityczne narzędzie do raportów, analizy wydatków w firmie i planowania budżetu – pozwala optymalizować biznes, a tym samym oszczędzać. Kierowcom polecamy naszą aplikację E100 Mobile z niedawno uruchomioną usługą do tzw. tankowań mobilnych bez konieczności korzystania z terminala płatniczego. Usługa w ramach aplikacji nazywa się E100 Mobility. Każdy klient otrzymuje osobistego opiekuna, a kierowcy mogą skorzystać w trasie z całodobowej i działającej 7 dni w tygodniu infolinii. Jeśli coś wydarzy się w trasie, daleko od bazy, pracownicy infolinii są w stanie rozwiązać problem, udzielić informacji, doradzić.

Jeśli klient zdecyduje się na ofertę lokalną, będzie mógł skorzystać z sieci stacji (m.in. Citronex, Pieprzyk, Watis, Avia), na których czekają rabaty od SPOT Orlen. Klient oczywiście może również zapłacić za drogi krajowe, nawet za prywatne odcinki autostrad, myjnie czy zakupić za pomocą karty akcesoria samochodowe na wybranych stacjach. Czasami zmieniają się okoliczności prowadzenia biznesu: zmieniają się kierunki, ilości itp. – wtedy staramy się dostosowywać ofertę.

Za pomocą Międzynarodowej Karty Paliwowej E100 można płacić za produkty eksploatacyjne do ciężarówek, opłacić parking, myjnię, przejazd mostem czy tunelem. Oferujemy klientom kompleksową i komplementarną usługę, dzięki której klient może skupić się na swojej pracy: pomagamy uzyskać zwrot VAT za paliwo i opłaty drogowe w 28 państwach Europy, a zwrot akcyzy prowadzimy z 6 krajów. Nasz Dział Opłat Drogowych pomoże dobrać najlepsze rozwiązania w oparciu o trasę przejazdu i pomoże z wszelkimi formalnościami. Zachęcamy klientów do bieżącego śledzenia ilości i miejsca stacji paliw w specjalnym lokalizatorze stacji na naszej stronie (https://locator.e100.eu/?lang=pl) i w aplikacji.
Transakcje zrealizowane w Polsce są rozliczane w zł, natomiast transakcje zrealizowane poza granicami Polski są rozliczane w euro.

Korzystanie z kart paliwowych E100 oznacza przede wszystkim inteligentny i jednolity system zarządzania flotą, gospodarką paliwową i rozliczeniami. W Panelu Klienta bardzo łatwo i intuicyjnie można kontrolować ewidencję wszystkich transakcji w czasie rzeczywistym. Bardzo dbamy o bezpieczeństwo tych transakcji – klienci otrzymują natychmiastowe powiadomienia, a wszystko zabezpiecza dwustopniowy system autoryzacji kart. System po odpowiedniej konfiguracji powiadamia o podejrzanym wykorzystaniu karty i umożliwia szybkie jej zablokowanie.

Dodatkowo w maju uruchomiliśmy zaawansowane rozwiązanie antyfraudowe dla naszych klientów – Secure E-BOX. To system, który porównuje współrzędne GPS stacji paliwowej i kierowcy. Jeśli współrzędne pojazdu i stacji nie zgadzają się w momencie dokonywania transakcji, karta paliwowa zostaje zablokowana. System działa w oparciu o urządzenie do opłat drogowych E-BOX. Dzięki Secure E-BOX blokujemy próby wyłudzeń na karcie paliwowej, zapewniając bezpieczeństwo transakcji, a przede wszystkim gwarantujemy naszym klientom pokrycie kosztów skradzionego paliwa.

Za co zapłacimy kartą paliwową E100 i jakie dodatkowe usługi otrzymamy w ramach posiadanej karty?
Kartami paliwowymi nasi klienci mogą zapłacić za paliwo czy AdBlue oraz m.in. za myjnie, przejazdy mostami i tunelami, serwis, części eksploatacyjne, parking czy promy. Obsługujemy blisko 120 000 przepraw promowych rocznie – kraje bałtyckie, śródziemnomorskie, Skandynawia oraz Europa Północno-Zachodnia – w Panelu Klienta można online zarezerwować taką przeprawę.
Wygodne rozwiązania E100 w zakresie opłat drogowych.
W E100 klienci mogą w opłacić przejazdy drogami, mostami czy tunelami w 26 krajach Europy (lista krajów dostępna na stronie internetowej E100). Oferujemy:

  • wsparcie kierowców w ich pracy 24/7,
  • rozliczenie zwrotu VAT za opłaty drogowe,
  • transakcje i faktury dostępne online,
  • zniżki za przejazdy do 50%.


Klienci E100 mogą skorzystać z następujących rozwiązań opłat drogowych:

E-Winieta.
Obecnie w E100 można opłacić Eurowinietę, która obowiązuje w Danii, Szwecji, Luksemburgu i Holandii dla pojazdów pow. 12 t. oraz winietę na kraje bałtyckie: Litwa, Łotwa i Estonia, obowiązkowa dla pojazdów pow. 3,5 t. Rumuńską winietę można wykupić z poziomu Portalu Klienta E100 lub na stacjach sieci MOL. A od 1 sierpnia 2023 roku będzie można dokonać zakupu winiety również w Wielkiej Brytanii bezpośrednio na stronie operatora.

Urządzenia pokładowe umożliwiające opłacanie myta.
Pozwalają na podróżowanie płatnymi drogami bez konieczności zatrzymywania. Urządzenia dają również dostęp do specjalnych zniżek na przejazdy. Jedno urządzenie może służyć do opłat w wielu krajach jednocześnie. Można również instalować/wymieniać urządzenia w ramach różnych pojazdów. Zaletą jest niewątpliwie bezprzewodowa instalacja lub instalacja bez konieczności wizyty w warsztacie.
 
Najbardziej popularne ze względu na funkcjonalność oraz zasięg akceptacji są w ofercie E100 dwa urządzenia: E-BOX oraz E100 One Toll T. Oba urządzenia działają w systemie EETS (European Electronic Toll Service) umożliwiającym automatyczną płatność z użyciem jednego urządzenia pokładowego w kilku krajach UE. Urządzenia automatycznie obsługują opłaty drogowe, parkingi czy przejazd tunelami lub mostami. Są łatwe i szybkie w rejestracji oraz aktywacji, a sama instalacja nie wymaga wizyty w serwisie – wystarczy podpiąć do gniazda zapalniczki lub na stałe zgodnie z instrukcją. Poza tym, to również wygoda związana z dostępnością transakcji oraz dokumentów rozliczeniowych online. Dzięki urządzeniom (wymaga połączenia urządzenia z odpowiednimi aplikacjami) można np. planować i monitorować trasy przejazdów.
 
E-BOX działa w 12 krajach: Hiszpanii, Francji, Portugalii, Austrii, Belgii, Niemczech, Bułgarii, Węgrzech, we Włoszech, Szwajcarii, Polsce oraz na mostach Oresund i Storebaelt. Wkrótce urządzenie będzie również działać w Czechach i Słowacji. Za pomocą E-BOX zapłacimy również za parkingi we Francji i w Hiszpanii, tunele Warnow i Herrentunel w Niemczech czy tunel Liefkenshoek w Belgii.
 
E100 One Toll T z kolei obsługuje 11 krajów: Hiszpanię, Francję, Włochy, Norwegię, Belgię, Portugalię, Austrię, Niemcy i Polskę. W Szwecji i Danii za pomocą E100 One Toll T zapłacimy za przejazdy mostami, a także opłacimy parkingi w 5 krajach: Francja, Hiszpania, Włochy, Dania, Portugalia. Jeszcze w tym roku planujemy włączenie na urządzeniu takich krajów jak Bułgaria, Węgry, Szwajcaria oraz Czechy i Słowacja. Poza tym, na urządzeniu jest dostępna opcja śledzenia pojazdów w czasie rzeczywistym (nawigacja GPS za dodatkową opłatą).

Z urządzeń może korzystać każdy przedsiębiorca, nie ma ograniczeń w dostępie do usługi. Poza najpopularniejszymi urządzeniami, klienci E100 mogą skorzystać np. z Telepass DM03. To urządzenie różni się zasadniczo w funkcjonalności od naszych rozwiązań EETS, ponieważ działa w technologii mikrofalowej i jest przypisane na stałe do pojazdu. Instalacja przebiega bezprzewodowo, a samo urządzenie mocowane jest na przedniej szybie w pojeździe. Umożliwia opłaty drogowe we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii oraz w Austrii. Wersja DM03 Light dostępna dla busów poniżej 3 metrów wysokości.
 W wyborze urządzenia pomocna jest strona internetowa E100 – szybko można zweryfikować własne potrzeby i znaleźć odpowiednie urządzenie. Poradę można też oczywiście uzyskać bezpośrednio od przedstawicieli oraz specjalistów Działu Opłat Drogowych E100.

Lokalne rozwiązania do opłat drogowych.
Warto wspomnieć, że E100 oferuje również rozwiązania lokalne w takich krajach jak:
1. Austria (GO-Box), Belgia (Satellic) i Słowenia (DarsGo) – można opłacić kaucję/uiścić opłatę administracyjną za OBU*, doładować konto urządzenia (pre-pay), lub podłączyć urządzenie samodzielnie w trybie post-paid w Punkcie Obsługi Klienta, używając karty E100;
2. Czechy – w POS** można opłacić kaucję za urządzenie lokalne oraz doładować konto OBU*;
3. Słowacja – w POS** jest możliwość doładowania konta każdego lokalnego urządzenia do opłat drogowych;
4. Grecja – dostępne urządzenie lokalne E-PASS w trybie post-paid (na zamówienie);
5. Niemcy i Węgry – istnieje możliwość zakupu biletu relacyjnego za pomocą karty E100; można również podłączyć kartę E100 w trybie post-paid dla całego taboru w Panelu Klienta operatora niemieckiego systemu;
6. Polska – poza doładowaniem konta pre-paid w IKK*** w systemie e-TOLL, można użyć karty E100 do opłaty odcinków autostrad A1, A2 i A4, zarządzanych przez prywatnych koncesjonariuszy.
*    OBU – „on board unit”, czyli urządzenie pokładowe
**    POS – „point od sales”, czyli punkt obsługi klienta
**    IKK – internetowe konto klienta

Usługi dodatkowe, które oferujemy naszym klientom, to faktoring, wspomniane już narzędzie analityczne FastData służące do optymalizacji biznesu dedykowane właścicielom i tzw. fleet menedżerom. Kilka słów więcej o obu usługach:FaktoringFaktoring


w sektorze TSL wymaga specyficznego podejścia, znajomości branży i know-how. W E100 Faktoring mamy wszystko, aby proces faktoringowy przebiegał sprawnie i szybko. Zalety:

  • Zapewniamy profesjonalną obsługę prawną transakcji.
  • Znamy specyfikę branży TSL i uwzględniamy terminy płatności liczone od daty otrzymania dokumentów transportowych.
  • Przyspieszamy wypłatę środków z faktur klienta nawet o 90 dni.
  • Finansujemy faktury w zł i euro, do polskich i europejskich kontrahentów.
  • Wypłacamy środki w 24h od momentu zgłoszenia faktury.
  • Całkowicie bezkosztowo rozpatrzymy wniosek, zbadamy wiarygodność kredytową kontrahenta i przeanalizujemy umowę handlową.
  • Wypłacamy aż do 90% wartości brutto faktury.
  • Oferujemy limit finansowania do 4 000 000 zł.
  • Pobieramy prowizję od 0,05% za każdy dzień finansowania.
  • Sam proces faktoringowy w E100 Faktoring przebiega bardzo sprawnie:
  • Trzeba wypełnić formularz rejestracji na stronie.
  • Doradca oddzwania do klienta, ustala detale i potrzeby oraz prosi o przekazanie odpowiednich dokumentów.
  • E100 Faktoring analizuje dokumenty i przygotowuje ofertę dopasowaną do potrzeb klienta.
  • Po akceptacji warunków i podpisaniu umowy można zamieniać faktury na gotówkę.
  • FastData
  • FastData to wysoko wyspecjalizowane narzędzie analityczne, dzięki któremu właściciel firmy może monitorować kluczowe wskaźniki i dane z kart paliwowych, znajdować elementy do poprawy, optymalizować je, tworzyć realistyczne prognozy czy wizualizować dane.
  • FastData zajmuje się łączeniem strumieni danych biznesowych, analizuje zebrane informacje i prezentuje je w postaci gotowych raportów.



FastData pozwala:

  • Minimalizować błędy – odpowiednie zarządzanie danymi może zmniejszyć straty.
  • Zwiększyć wydajność – jeśli dane są odpowiednio zarządzane, ich efektywność organizacyjna rośnie. W sytuacjach, kiedy dane są niedokładne, niewłaściwie zarządzane lub podatne na błędy, mogą doprowadzić do marnotrawienia czasu i zasobów organizacji.
  • Poprawić jakość danych – zarządzanie danymi pomaga poprawić ich jakość i dostęp do nich. Lepsze wyniki operacyjne uzyskuje się w firmach, gdzie szybki dostęp do właściwych danych, skraca proces decyzyjny.,



A co konkretnie? Dzięki FastData można:

  • Analizować wydatki na paliwo, opłaty drogowe i inne usługi.
  • Tworzyć raporty z podziałem na czas, lokalizację i typy usług.
  • Planować swój budżet w oparciu o raport Prognozy.
  • Monitorować kluczowe wskaźniki.
  • Identyfikować wrażliwe elementy.
  • Optymalizować i tworzyć realistyczne prognozy.
  • Raporty, które klient może wygenerować w FastData, składają się z kilku sekcji i bazują na danych operacyjnych z faktur. Umożliwiają np. analizę cen (ocenę dynamiki zmian cen wg. stacji i kart) i lokalizacje tankowań czy zaplanować budżet obejmujący wszystkie wydatki.
  • Klienci E100 mają dostęp do FastData z poziomu swojego konta w Panelu Klienta.

 


UTA Card to szereg możliwości i korzyści. Podstawową funkcją kart z portfolio UTA Edenred jest bezgotówkowe rozliczanie transakcji za różnego rodzaju produkty i usługi, w tym oczywiście czołowe miejsce zajmują różnego rodzaju paliwa. Oprócz ON i benzyny emitent ma w swojej ofercie również paliwa alternatywne takie jak: LPG, LNG i CNG. 

Michał Gwiaździński
Dyrektor Zarządzający Fleet & Mobility Polska, UTA Edenred

UTA Card to rozwiązanie dedykowane dla firm transportowych, spedycyjnych lub wykorzystujących flotę dla własnych celów, mające zastosowanie dla wszystkich typów pojazdów: od ciężarowych, dostawczych, autobusów, aż po samochody osobowe. Największą zaletą kart paliwowo-serwisowych oferowanych przez UTA Edenred jest ich uniwersalność i rozległa sieć akceptacji, obejmująca niemal 80 000 punktów w 40 krajach Europy. Aktualnie zawiera ona m.in. ponad 61 300 stacji paliw różnych marek, z czego około 5000 jest zlokalizowanych w Polsce. Dzięki szerokiej sieci akceptacji, użytkownicy kart paliwowo-serwisowych od UTA Edenred cieszą się wygodnym tankowaniem, bez konieczności żmudnego i niejednokrotnie stresującego poszukiwania stacji. UTA Edenred nie zwalnia tempa i cały czas pracuje nad rozwojem sieci akceptacji swoich kart, która z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej imponująca.

UTA Card to szereg możliwości i korzyści. Podstawową funkcją kart z portfolio UTA Edenred jest bezgotówkowe rozliczanie transakcji za różnego rodzaju produkty i usługi, w tym oczywiście czołowe miejsce zajmują różnego rodzaju paliwa. Oprócz ON i benzyny emitent ma w swojej ofercie również paliwa alternatywne takie jak: LPG, LNG i CNG. Poza wygodą w użytkowaniu i dużą różnorodnością w wyborze paliw równie ważne są oszczędności, jakie generuje UTA Card. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i owocnej współpracy z różnymi dostawcami UTA Edenred może poszczycić się doskonałą znajomości rynku, ale również dużo większymi możliwościami negocjacyjnymi. Klienci korzystający z kart od UTA Edenred tankują ON po najbardziej konkurencyjnych cenach w całej Europie, a także mają ciągły dostęp do atrakcyjnej oferty rabatowej.

Jednak UTA Card to nie tylko łatwe i korzystne rozliczanie transakcji paliwowych. Przewoźnicy bardzo często korzystają z innych udogodnień, które daje UTA Card. Zakres usług jest bardzo szeroki, są to m.in. naprawy, serwis 24h, opłaty za parkingi i przejazdy przez mosty oraz tunele, pełen zakres mycia i czyszczenia pojazdów, akcesoria aż po usługi komplementarne jak zwrot VAT i akcyzy za pośrednictwem naszego zaufanego partnera.

UTA Edenred zapewnia swoim klientom kompleksową ofertę, dlatego oprócz kart paliwowych ma w swoim portfolio również szereg urządzeń do poboru myta. Warto w tym miejscu wspomnieć o UTA One® next, najnowszym rozwiązaniu EETS do rozliczania opłat drogowych w Europie. Urządzenie łączy w sobie wszystkie zalety swojego poprzednika UTA One® z najnowocześniejszą technologią, dodatkowymi funkcjami a przy tym łatwiejszą, intuicyjną obsługą. Nowy box od UTA Edenred ma najszerszy zakres działania wśród wszystkich tego typu urządzeń dostępnych na rynku. Aktualnie działa w 17 systemach myta w 15 krajach Europy: Belgii (w tym Liefkenshoektunnel), Niemczech, Francji, we Włoszech (łącznie z promem Caronte), w Austrii, i Polsce (A4 i sieć e-TOLL), na Węgrzech, w Bułgarii, Portugalii, Hiszpanii, Norwegii (wliczając promy i mosty na autostradach), Szwecji (mosty), Danii (mosty) oraz Szwajcarii (razem z Liechtensteinem). Według zapowiedzi UTA Edenred już wkrótce zakres działania UTA One® next zostanie rozszerzony o kolejne, atrakcyjne z punktu widzenia przewoźników kraje, m.in. Czechy i Słowację.

Jako jeden z wiodących emitentów kart paliwowych UTA Edenred stale wspiera i ułatwia mobilność swoich klientów, indywidualnie dopasowując ofertę do potrzeb firmy. Wszyscy klienci UTA Edenred mają swoich indywidualnych konsultantów, którzy doskonale znają specyfikę danej firmy. Dzięki temu z powodzeniem pomagają w zaplanowaniu i optymalizacji wydatków, służą fachową pomocą oraz udzielają rzetelnych informacji. Dodatkową korzyścią jest stały dostęp do Strefy Klienta UTA, gdzie z łatwością można pobrać przejrzyste, zbiorcze zestawienia umożliwiające kontrolę wszystkich zrealizowanych transakcji.

 

Adam Wiśniewski
E-commerce specialist Fleet Customers Office-MOL

Jeżeli chodzi o ofertę LOTOS Biznes dla firm transportowych, to możemy zaproponować klientom następujące rozwiązania:

Karta bezgotówkowa dla firm deklarujących zakup powyżej 6000 litrów miesięcznie, a korzyści to między innymi:

  • Bezpłatny kredyt kupiecki i elastyczny system zabezpieczeń odroczonych płatności.
  • Wsparcie osobistego opiekuna handlowego MOL Polska w całym okresie współpracy.
  • Atrakcyjny system rabatowania zakupów.
  • Bezpłatne karty, zero opłat za prowadzenie konta klienta oraz brak narzutów paliwowych.
  • Zbiorcza e-faktura PDF.
  • Bezpłatne konto w serwisie internetowym klienta; zarządzanie umową i kartami w trybie online; bieżący dostęp do danych transakcyjnych.
  • Szeroki wachlarz możliwości programowania kart w zakresie dostępnego asortymentu, limitów zakupowych, zakresu czasowego i terytorialnego aktywności karty.
  • SMS-owy system powiadomień zapewniający kontrolę płatności i dostępnego limitu zakupów.
  • Możliwość regulowania opłat za przejazdy płatnymi autostradami.
  • Sieć około 900 stacji w Polsce dzięki akceptacji karty LOTOS. Biznes na stacjach LOTOS/MOL oraz Shell.


Karta pre-paid dla firm deklarujących zakup powyżej 1000 litrów miesięcznie, to między innymi:

  • Minimum formalności w celu zawarcia umowy i wydania kart; brak zabezpieczeń finansowych.
  • Rozliczanie transakcji w ramach środków zgromadzonych na rachunku pre-paid.
  • Elastyczne zasilanie rachunku według przewidywanego zapotrzebowania na paliwo; szybkie wpłaty w ramach DOT PAY (szybkie przelewy oraz BLIK).
  • Wsparcie osobistego opiekuna handlowego MOL Polska w całym okresie współpracy.
  • Atrakcyjny system rabatowania zakupów.
  • Bezpłatne karty, zero opłat za prowadzenie konta klienta oraz brak narzutów paliwowych.
  • Zbiorcza e-faktura PDF.
  • Bezpłatne konto w serwisie internetowym klienta; zarządzanie umową i kartami w trybie online; bieżący dostęp do danych transakcyjnych.
  • Szeroki wachlarz możliwości programowania kart w zakresie dostępnego asortymentu, limitów zakupowych, zakresu czasowego i terytorialnego, aktywności karty.
  • SMS-owy system powiadomień zapewniający kontrolę płatności i dostępnego limitu zakupów.
  • Możliwość regulowania opłat za przejazdy wybranymi płatnymi autostradami.
  • Sieć około 900 stacji w Polsce dzięki akceptacji karty LOTOS Biznes na stacjach LOTOS/MOL oraz Shell.


Karta LOTOS-ESSO:

  • Bezgotówkowe zakupy paliw, towarów i usług w Europie na stacjach paliw sieci ESSO w całej Europie oraz stacjach partnerskich w 15 krajach. Sieć stacji akceptujących ESSO CARD stanowi ponad 12 000 stacji w tym ponad 700 stacji autostradowych.
  • Redukcja kosztów zakupu paliw.
  • Bezpieczeństwo transakcji: pełna kontrola wydatków.
  • Szczegółowe faktury zbiorcze, korzystne terminy płatności.
  • Karty dostosowane do potrzeb klienta, indywidualnie ustalone warunki handlowe redukujące koszty działania firm.
  • Usługi dodatkowe: zwrot zapłaconego zagranicznego podatku VAT: opłaty drogowe, autostrady, tunele, mosty; naprawa pojazdów.
  • Dostęp do internetowego indywidualnego konta klienta karty LOTOS-ESSO.

 



 

Anna Biekionis
Country Manager, DKV Mobility Polska

Karta DKV od początku swojej historii w Polsce, a więc od ponad 30 lat, służyła nie tylko jako środek płatności za paliwo. Celem głównym – i tak jest do dziś – było zdjęcie z barków przewoźników wszystkich formalności związanych z kosztami pojazdu w trasie. Chodziło o to, by rozliczać najtaniej i najłatwiej paliwo oraz opłaty drogowe. W ślad za tym poszły opłaty drogowe, jak zwroty podatku VAT i akcyzy, a także szeroki rozwój sieci warsztatów, myjni czy parkingów. Około siedmiu lat temu nastąpił przełomowy rozwój technologiczny branży: cyfryzacja, usługi oparte na big data, łączenie wielu usług chmurowych. Prekursorami takich zmian byli dostawcy usług dla transportu, jak DKV Mobility, którzy zaczęli wprowadzanie usług skokowo zwiększających konkurencyjność firm transportowych.
W efekcie tego – oraz wchłonięcia z rynku europejskiego szeregu wiodących firm technologicznych – DKV Mobility stało się dostawcą zaawansowanych rozwiązań, obejmujących bogaty wachlarz usług. Od planowania przewozów, przez integrację rozliczeń wszelkich kosztów w trasie i automatyzację finansów, po optymalizację w czasie bieżącym pracy pojazdu i kierowcy w trasie. W skrócie – od paliwa i kosztów w trasie po telematykę i łączenie systemów chmurowych.

Liczby opisujące dziś skalę działania DKV Mobility są tego dobrym odzwierciedleniem. Po 90 latach działania na europejskim rynku firma osiągnęła w 2022 r. wolumen transakcji na poziomie 17 miliardów euro, obsługując 314 tysięcy aktywnych klientów. Obecna jest w 50 krajach, obsługując działające tam systemy opłat drogowych i oferując dostęp do 64 tysięcy stacji paliw oraz 31 tysięcy warsztatów.

Co nowego w paliwach
Sieć stacji DKV Mobility liczy dziś 64 000 lokalizacji. Ciągle przybywają na mapie nowe punkty w miejscach kluczowych dla przewoźników. Zmieniła się jednak ich struktura. Wedle obietnicy złożonej branży transportowej – by wspomóc jej transformację w kierunku zrównoważonej przyszłości – operator inwestuje w rozbudowę liczby stacji z paliwami alternatywnymi. Dążeniem jest, by w każdej z kategorii zielonych paliw oferować najwięcej punktów dostępnych z użyciem jednej karty paliwowej. Mamy więc w sieci około 20 000 stacji z paliwami alternatywnymi, jak LNG, CNG, LPG i wodór. Ma też miejsce niezwykle dynamiczny rozwój sieci ładowarek dla aut elektrycznych, których liczba wynosi dziś około 468 000.

W Polsce DKV Mobility współpracuje dziś z ok. 4800 stacjami paliw. W jej skład wchodzą zarówno marki wszystkich popularnych koncernów paliwowych, jak Orlen, Shell, BP, Lotos czy Circke K. Operator intensywnie rozwija współpracę z lokalnymi sieciami stacji paliw w Polsce, gdzie paliwo dostępne jest dla klientów po cenie opartej wprost na aktualnych stawkach w hurcie. Należą do niej takie marki stacji, jak: CITRONEX, AVIA, WATIS, MOYA, PIEPRZYK, EKO-TANK, LOMAX, OCHAMAN czy OLKOP.
Podobnie szeroka jest polska sieć ładowarek współpracujących z DKV, jest ich już 2400, a w tym takie marki jak: GreenWay, EV Plus, EV Box, LMS PL, lonityorPowerDot. Do płacenia za energię elektryczną służy specjalna karta DKV Card +Charge.

Usługi cyfrowe powiązane z paliwami
W zakresie tankowania paliw kluczową rolę odgrywają narzędzia służące do wyszukiwania tanich stacji paliw na trasie lub w okolicy. Służy do tego na przykład aplikacja DKV Mobility dostępna na smartfonach, która wskazuje najtańsze stacje w zadanym promieniu. Wyświetla je wraz z opisem dostępnych usług, ceną aktualną i średnią, a także z możliwością wskazania trasy dojazdu.
Bardziej zaawansowana wersja tego serwisu – DKV Maps – jest dostępna z poziomu komputera. Tu klient może wyszukać optymalne trasy na terenie całej Europy, uwzględniając konkretny typ pojazdu i transportu. Takie kalkulatory analizują nie tylko ceny paliwa, ale też podatek VAT odzyskiwany od zagranicznych tankowań oraz łączne obciążenie z tytułu opłat drogowych. Dane aktualizowane są na bieżąco, tak aby firmy miały pewność, że kierują się bieżącymi wskazaniami.

W okresie pandemii doradcy DKV Mobility wskazywali ponadto, przez które kraje należy uwzględnić przejazd, aby skorzystać z dostępnych ulg i dotacji na paliwo, wprowadzanych czasowo przez poszczególne państwa. Obsługa operatora łączy więc automatyczne narzędzia analityczne, z bieżącym reagowaniem na wyzwania, z którymi w danym momencie muszą radzić sobie przewoźnicy.

Drugie ciekawe udogodnienie to zbliżeniowe, zdalne płacenie smartfonem za paliwo. Pozwala płacić za paliwo przy dystrybutorze, bez konieczności odwiedzania stacji i stania w kolejce. Usługa dostępna jest za pośrednictwem funkcji płatności APP&GO w aplikacji DKV Mobility. Usługa właśnie weszła do Polski – płatności zbliżeniowe są możliwe na 350 stacjach w sieci Moya. W Europie aplikacja ta obsługuje już 4000 stacji: w Austrii, Belgii, Danii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Luksemburgu czy Holandii. Dzięki temu, że DKV APP&GO to usługa własna operatora, niezależna od marki stacji, możliwe jest rozpowszechnienie jej w wielu krajach. Docelowo ma objąć wszystkie 64 000 stacji DKV Mobility w Europie.

Co nowego w opłatach drogowych
DKV Mobility było pionierem w ułatwianiu rozliczeń opłat drogowych w wielu krajach za pomocą jednego boksa. Wraz z nastaniem ery EETS operator wykorzystał te doświadczenia, aby stworzyć własnego urządzenie, DKV Box Europe, które też było pierwszym boksem EETS akceptowanym w nowym systemie opłat drogowych w Polsce e-TOLL. Dziś DKV Box Europe obsługuje 16 systemów poboru opłat w 13 krajach Europy. Ostatnie rozszerzenie objęło mosty w Danii i Szwecji, a na ten rok planowane jest dołączenie kolejnych krajów – Czech i Słowacji. Wsparcie w rozliczaniu opłat drogowych to przede wszystkim zdjęcie z barków przewoźników dużego tematu finansowego. DKV Mobility nie tylko załatwia wszelkie formalności, ale też pilnuje, aby typ i wysokość opłaty były najlepiej dobrane do danego rodzaju auta i przewozu. Ideą jest uproszczenie całego procesu, by klient nie marnował swoich zasobów i był bardziej konkurencyjny.
Obok rozwoju wspólnego systemu rozliczeń EETS, operator dostarcza też alternatywne rozwiązania do rozliczania opłat, które działają lokalnie. W minionym roku DKV Mobility wprowadziło urządzenie DKV BOX Scandic – przeznaczone dla firm podróżujących po Skandynawii. Działa ono na wszystkich drogach, mostach, promach i w tunelach w Norwegii, a także na mostach Öresund (Szwecja) i Störebaelt (Dania). Sprawdzi się zarówno w przypadku aut ciężarowych, dostawczych, jak i osobowych.

Usługi cyfrowe powiązane z opłatami drogowymi
W swoim serwisie DKV Mobility udostępnia kalkulatory, które pomagają wyliczyć łączny koszt myta na wybranych trasach Europy, dla wybranego typu auta/transportu.
Ważniejsze jest jednak spojrzenie na system IT stworzony wokół DKV Box Europe, który jest narzędziem o potężnych możliwościach analizy i gromadzenia danych big data, aby potem móc łączyć je z innymi funkcjonalnościami DKV Mobility. Tak dzieje się już dziś w odniesieniu do telematyki. Kilka lat temu operator uruchomił własny system telematyczny DKV LIVE, który jest zasilany m.in. danymi z modułu telemetrycznego zamontowanego w aucie. Teraz, dzięki integracji platform DKV LIVE oraz DKV Box Europe, wystarczy już sam box EETS, by móc śledzić bieżącą pozycję pojazdu (dodatkowy moduł telematyczny jest w tym celu zbędny).

Telematyka połączona z kartą
Pionierska platforma DKV LIVE jest przykładem rozwiązania, które przełamuje schematy: łączy wielozadaniową kartę paliwową z funkcjami systemu telematycznego. System DKV LIVE integruje miliardy danych, gromadzonych w czasie rzeczywistym, by udostępniać je przewoźnikom w postaci intuicyjnych usług.

Na początek uruchomione zostały funkcje: Track&Trace oraz szacowany czas przejazdu ETA. Śledzenie lokalizacji pojazdu jest możliwe z dokładnością do 10 sekund, co niebagatelnie wpływa na usprawnienie logistyki. Zapewnia przejrzystość w całym łańcuchu dostaw – z uwzględnieniem indywidualnego czasu pracy i odpoczynku kierowcy. DKV LIVE oferuje również planowanie tras w oparciu o wysokiej jakości mapy Here. Przy planowaniu system uwzględnia aktualny poziom zatankowania ciężarówki oraz bieżące informacje o cenach na wszystkich stacjach w sieci. Stacje można segregować – podobnie jak dotąd w usługach DKV – według kosztu paliwa albo odległości. Spedytor widzi też jak na dłoni, kiedy kierowca zmienia kraj i ile czasu przebywa za granicą. Ponadto, system zapewnia integrację z tachografem cyfrowym. Dane dotyczące kierowców i floty są przenoszone automatyczne – z pomocą zainstalowanego w pojeździe urządzenia.

W ujęciu technicznym DKV LIVE to system chmurowy, sprzężony z modułem telematycznym mocowanym w pojeździe. Moduł podłącza się przez złącze FMS lub CAN Click. Przesyłane w czasie rzeczywistym dane są dostępne dla menedżerów floty z poziomu mobilnej aplikacji, do której mają swobodny dostęp za pośrednictwem komputera czy telefonu.

Zwrot VAT i akcyzy
DKV Mobility zapewnia zwrot VAT-u i akcyzy od zakupu paliwa i opłat drogowych dokonywanych za granicą. Odbywa się to w formie fakturowania netto, a więc przewoźnik nie mrozi kwoty podatku na kontach zagranicznych urzędów finansowych. W przypadku VAT-u to nierzadko prawie 20% ceny paliwa, licząc od brutto. Przewoźnik, odzyskując te kwoty, ma wymierne korzyści i może być bardziej konkurencyjny na rynku. Z kolei stawki akcyzy (od roku) są zmienne, nawet co dwa miesiące i trudno się w tym połapać. Posiadając takiego partnera jak DKV Mobility, który jest w stanie szybko poinformować o zmianach, przewoźnik może na przykład dostosować miejsce tankowania, wybierając tańszy w danym momencie kraj tranzytowy. Zwrot akcyzy możliwy jest z: Francji, Belgii, Włoch i Hiszpanii.

 

Marcin Puchalski
kierownik regionalny ds. sprzedaży hurtowej i flotowej, Anwim S.A.

MOYA firma
Karty paliwowe to niezwykle istotne narzędzie dla każdego menedżera floty. MOYA – najszybciej rozwijająca się sieć stacji paliw w Polsce – oferuje swoim klientom biznesowym program MOYA firma, na który składają się karty flotowe i aplikacja mobilna. Rozwiązanie to dostosowane jest do wymagań firm: ich wielkości, liczby i rodzajów pojazdów, a także ilości tankowanego paliwa.

Najważniejszym zadaniem karty paliwowej MOYA firma jest umożliwienie użytkownikom optymalizacji kosztów poprzez atrakcyjne rabaty na paliwa oraz uproszczenie procesu rozliczania tankowania poprzez wystawianie zbiorczych faktur. Stosowanie kart MOYA firma ponadto zapewnia pełną kontrolę nad dokonanymi tankowaniami. Oferta MOYA firma to również możliwość bezpłatnego ubezpieczenia każdego użytkownika karty paliwowej – pakiet NNW to kolejna forma oszczędności dla pracodawcy.

Rozliczenia – pod pełną kontrolą
Menedżerowie flot doceniają kwestie związane z rozliczeniami za usługi. Karta MOYA firma umożliwia optymalny dla każdej firmy sposób rozliczenia tankowania, oferuje atrakcyjne warunki handlowe, zbiorcze fakturowanie i raportowanie za ustalone okresy. Bardzo istotnym uzupełnieniem programu MOYA firma jest aplikacja mobilna pod tą samą nazwą. Aplikacja oferuje dwa profile funkcjonowania. Profil właściciela pozwala na sprawne zarządzanie finansami, płatnościami za faktury z poziomu szybkich przelewów oraz zapewnia kontrolę nad przebiegiem procesu tankowanych pojazdów. Użytkownik ma wgląd w transakcje z dowolnych przedziałów czasowych. Z kolei tryb kierowcy umożliwia zapłatę za tankowanie bez użycia fizycznej karty MOYA firma na wszystkich stacjach sieci (obsługowych, samoobsługowych i automatycznych). Oferuje także nawigację oraz aktualną mapę stacji MOYA.

W ramach programu MOYA Firma, spółka Anwim wprowadziła usługi dla mikrofirm i jednoosobowych działalności gospodarczych – bez minimalnych limitów tankowania. Klienci otrzymują rabat do 10 gr/l na wszystkie paliwa, możliwość zbiorczego fakturowania oraz możliwość z korzystania z innowacyjnej aplikacji mobilnej MOYA firma. Karty dla mikrofirm występują w dwóch modelach rozliczeniowych – gotówkowe oraz prepaid. W ramach kart prepaid MOYA firma umożliwia korzystanie z szybkich przelewów, pozwala również doładowywać konta w czasie rzeczywistym przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Coraz większy zasięg
Oferta MOYA firma jest elastyczna i komfortowa, dostosowana do zróżnicowanego grona odbiorców. Dzięki podpisanej umowie o wzajemnej akceptacji z Shell Polska, karty MOYA firma swoim zasięgiem obejmują dziś ponad 400 stacji MOYA oraz 450 Shell – w sumie niemal 900 punktów na terenie całej Polski. W sieci MOYA znajduje się ponadto także wiele stacji automatycznych, które położone są przy głównych szlakach transportowych. Ich oferta skierowana jest wyłącznie do obsługi klientów flotowych. Tankowanie na stacjach automatycznych odbywa się błyskawicznie, a płatność za paliwo dokonywana jest w zewnętrznym terminalu.

Oferta MOYA Firma ma zasięg międzynarodowy dzięki ubiegłorocznej akwizycji holenderskiej spółki The Fuel Company, emitenta i operatora kart paliwowych TFC. Karty TFC akceptowane są na ponad 8 tys. stacjach w 18 krajach Europy. W ramach usług TFC klienci MOYA Firma oprócz zapewnienia cen za paliwo i bezgotówkowych rozliczeń mają możliwość także rozliczania opłat drogowych oraz szybkiego zwrotu podatku VAT i akcyzy za zakupione za granicą paliwo. Co więcej, TFC oferuje w ramach swoich usług również stacje tankowania LNG w kluczowych pod względem lokalizacji miejscach w Europie oraz możliwość korzystania z ponad 300 tys. stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Plany na przyszłość
Plany rozwoju oferty MOYA Firma zakładają wprowadzenie szeregu nowych możliwości, rozwiązań oraz narzędzi, które usprawnią zarządzanie flotą samochodową, ale również pozwolą jeszcze bardziej zoptymalizować wydatki. Duży nacisk położony jest na dalszy rozwój aplikacji mobilnej. Spółka dąży do tego, by była ona jak najbardziej funkcjonalna, intuicyjna i przyjazna dla użytkowników, czyli kierowców i osób zarządzających flotą pojazdów lub właścicieli firm transportowych.

Co do rozszerzania samej oferty, należy podkreślić, że otwierane są kolejne stacje automatyczne przeznaczone dla klientów flotowych. Lokalizowane są one zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, jak i przy ważnych szlakach transportowych – w miejscach, strategicznych z punktu widzenia krajowej i międzynarodowej logistyki.

 

 

 

 

Jakie oferty kart paliwowych ma e100?
Nasz klient ma do wyboru: Krajową Kartą Paliwową, którą klient może płacić w sieci ponad 3000 stacji w Polsce, oraz Międzynarodową Kartę Paliwową akceptowaną na ponad 13 000 stacjach w 32 krajach. Obie karty występują w wersjach przedpłaconych lub z tzw. limitem: przedpłacona umożliwia korzystanie z własnych środków, ta z limitem pozwala na odroczenie terminu płatności. Limity ustawiamy wspólnie z naszymi klientami po analizie potrzeb i możliwości. Nasi klienci niezależnie od rodzaju karty paliwowej otrzymują dostęp do Panelu Klienta, gdzie widoczne są szczegółowe informacje o każdej transakcji w czasie rzeczywistym, jak również stan konta, archiwum faktur i wiele innych. Panel Klienta to centrum zarządzania biznesem transportowym – nasi klienci mogą tam skorzystać np. z bardzo zaawansowanej usługi FastData, dzięki której mogą wyciągać wnioski biznesowe na podstawie zbiorów danych. FastData to analityczne narzędzie do raportów, analizy wydatków w firmie i planowania budżetu – pozwala optymalizować biznes, a tym samym oszczędzać. Kierowcom polecamy naszą aplikację E100 Mobile z niedawno uruchomioną usługą do tzw. tankowań mobilnych bez konieczności korzystania z terminala płatniczego. Usługa w ramach aplikacji nazywa się E100 Mobility. Każdy klient otrzymuje osobistego opiekuna, a kierowcy mogą skorzystać w trasie z całodobowej i działającej 7 dni w tygodniu infolinii. Jeśli coś wydarzy się w trasie, daleko od bazy, pracownicy infolinii są w stanie rozwiązać problem, udzielić informacji, doradzić.
Jeśli klient zdecyduje się na ofertę lokalną, będzie mógł skorzystać z sieci stacji (m.in. Citronex, Pieprzyk, Watis, Avia), na których czekają rabaty od SPOT Orlen. Klient oczywiście może również zapłacić za drogi krajowe, nawet za prywatne odcinki autostrad, myjnie czy zakupić za pomocą karty akcesoria samochodowe na wybranych stacjach. Czasami zmieniają się okoliczności prowadzenia biznesu: zmieniają się kierunki, ilości itp. – wtedy staramy się dostosowywać ofertę.
Za pomocą Międzynarodowej Karty Paliwowej E100 można płacić za produkty eksploatacyjne do ciężarówek, opłacić parking, myjnię, przejazd mostem czy tunelem. Oferujemy klientom kompleksową i komplementarną usługę, dzięki której klient może skupić się na swojej pracy: pomagamy uzyskać zwrot VAT za paliwo i opłaty drogowe w 28 państwach Europy, a zwrot akcyzy prowadzimy z 6 krajów. Nasz Dział Opłat Drogowych pomoże dobrać najlepsze rozwiązania w oparciu o trasę przejazdu i pomoże z wszelkimi formalnościami. Zachęcamy klientów do bieżącego śledzenia ilości i miejsca stacji paliw w specjalnym lokalizatorze stacji na naszej stronie (https://locator.e100.eu/?lang=pl) i w aplikacji.
Transakcje zrealizowane w Polsce są rozliczane w zł, natomiast transakcje zrealizowane poza granicami Polski są rozliczane w euro.
Korzystanie z kart paliwowych E100 oznacza przede wszystkim inteligentny i jednolity system zarządzania flotą, gospodarką paliwową i rozliczeniami. W Panelu Klienta bardzo łatwo i intuicyjnie można kontrolować ewidencję wszystkich transakcji w czasie rzeczywistym. Bardzo dbamy o bezpieczeństwo tych transakcji – klienci otrzymują natychmiastowe powiadomienia, a wszystko zabezpiecza dwustopniowy system autoryzacji kart. System po odpowiedniej konfiguracji powiadamia o podejrzanym wykorzystaniu karty i umożliwia szybkie jej zablokowanie.
Dodatkowo w maju uruchomiliśmy zaawansowane rozwiązanie antyfraudowe dla naszych klientów – Secure E-BOX. To system, który porównuje współrzędne GPS stacji paliwowej i kierowcy. Jeśli współrzędne pojazdu i stacji nie zgadzają się w momencie dokonywania transakcji, karta paliwowa zostaje zablokowana. System działa w oparciu o urządzenie do opłat drogowych E-BOX. Dzięki Secure E-BOX blokujemy próby wyłudzeń na karcie paliwowej, zapewniając bezpieczeństwo transakcji, a przede wszystkim gwarantujemy naszym klientom pokrycie kosztów skradzionego paliwa.

Za co zapłacimy kartą paliwową E100 i jakie dodatkowe usługi otrzymamy w ramach posiadanej karty?
Kartami paliwowymi nasi klienci mogą zapłacić za paliwo czy AdBlue oraz m.in. za myjnie, przejazdy mostami i tunelami, serwis, części eksploatacyjne, parking czy promy. Obsługujemy blisko 120 000 przepraw promowych rocznie – kraje bałtyckie, śródziemnomorskie, Skandynawia oraz Europa Północno-Zachodnia – w Panelu Klienta można online zarezerwować taką przeprawę.
Wygodne rozwiązania E100 w zakresie opłat drogowych.
W E100 klienci mogą w opłacić przejazdy drogami, mostami czy tunelami w 26 krajach Europy (lista krajów dostępna na stronie internetowej E100). Oferujemy:
wsparcie kierowców w ich pracy 24/7,
rozliczenie zwrotu VAT za opłaty drogowe,
transakcje i faktury dostępne online,
zniżki za przejazdy do 50%.

Klienci E100 mogą skorzystać z następujących rozwiązań opłat drogowych:

E-Winieta.
Obecnie w E100 można opłacić Eurowinietę, która obowiązuje w Danii, Szwecji, Luksemburgu i Holandii dla pojazdów pow. 12 t. oraz winietę na kraje bałtyckie: Litwa, Łotwa i Estonia, obowiązkowa dla pojazdów pow. 3,5 t. Rumuńską winietę można wykupić z poziomu Portalu Klienta E100 lub na stacjach sieci MOL. A od 1 sierpnia 2023 roku będzie można dokonać zakupu winiety również w Wielkiej Brytanii bezpośrednio na stronie operatora.

Urządzenia pokładowe umożliwiające opłacanie myta.
Pozwalają na podróżowanie płatnymi drogami bez konieczności zatrzymywania. Urządzenia dają również dostęp do specjalnych zniżek na przejazdy. Jedno urządzenie może służyć do opłat w wielu krajach jednocześnie. Można również instalować/wymieniać urządzenia w ramach różnych pojazdów. Zaletą jest niewątpliwie bezprzewodowa instalacja lub instalacja bez konieczności wizyty w warsztacie.
 
Najbardziej popularne ze względu na funkcjonalność oraz zasięg akceptacji są w ofercie E100 dwa urządzenia: E-BOX oraz E100 One Toll T. Oba urządzenia działają w systemie EETS (European Electronic Toll Service) umożliwiającym automatyczną płatność z użyciem jednego urządzenia pokładowego w kilku krajach UE. Urządzenia automatycznie obsługują opłaty drogowe, parkingi czy przejazd tunelami lub mostami. Są łatwe i szybkie w rejestracji oraz aktywacji, a sama instalacja nie wymaga wizyty w serwisie – wystarczy podpiąć do gniazda zapalniczki lub na stałe zgodnie z instrukcją. Poza tym, to również wygoda związana z dostępnością transakcji oraz dokumentów rozliczeniowych online. Dzięki urządzeniom (wymaga połączenia urządzenia z odpowiednimi aplikacjami) można np. planować i monitorować trasy przejazdów.
 
E-BOX działa w 12 krajach: Hiszpanii, Francji, Portugalii, Austrii, Belgii, Niemczech, Bułgarii, Węgrzech, we Włoszech, Szwajcarii, Polsce oraz na mostach Oresund i Storebaelt. Wkrótce urządzenie będzie również działać w Czechach i Słowacji. Za pomocą E-BOX zapłacimy również za parkingi we Francji i w Hiszpanii, tunele Warnow i Herrentunel w Niemczech czy tunel Liefkenshoek w Belgii.
 
E100 One Toll T z kolei obsługuje 11 krajów: Hiszpanię, Francję, Włochy, Norwegię, Belgię, Portugalię, Austrię, Niemcy i Polskę. W Szwecji i Danii za pomocą E100 One Toll T zapłacimy za przejazdy mostami, a także opłacimy parkingi w 5 krajach: Francja, Hiszpania, Włochy, Dania, Portugalia. Jeszcze w tym roku planujemy włączenie na urządzeniu takich krajów jak Bułgaria, Węgry, Szwajcaria oraz Czechy i Słowacja. Poza tym, na urządzeniu jest dostępna opcja śledzenia pojazdów w czasie rzeczywistym (nawigacja GPS za dodatkową opłatą).
 Z urządzeń może korzystać każdy przedsiębiorca, nie ma ograniczeń w dostępie do usługi. Poza najpopularniejszymi urządzeniami, klienci E100 mogą skorzystać np. z Telepass DM03. To urządzenie różni się zasadniczo w funkcjonalności od naszych rozwiązań EETS, ponieważ działa w technologii mikrofalowej i jest przypisane na stałe do pojazdu. Instalacja przebiega bezprzewodowo, a samo urządzenie mocowane jest na przedniej szybie w pojeździe. Umożliwia opłaty drogowe we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii oraz w Austrii. Wersja DM03 Light dostępna dla busów poniżej 3 metrów wysokości.
 W wyborze urządzenia pomocna jest strona internetowa E100 – szybko można zweryfikować własne potrzeby i znaleźć odpowiednie urządzenie. Poradę można też oczywiście uzyskać bezpośrednio od przedstawicieli oraz specjalistów Działu Opłat Drogowych E100.

Lokalne rozwiązania do opłat drogowych.
Warto wspomnieć, że E100 oferuje również rozwiązania lokalne w takich krajach jak:
1. Austria (GO-Box), Belgia (Satellic) i Słowenia (DarsGo) – można opłacić kaucję/uiścić opłatę administracyjną za OBU*, doładować konto urządzenia (pre-pay), lub podłączyć urządzenie samodzielnie w trybie post-paid w Punkcie Obsługi Klienta, używając karty E100;
2. Czechy – w POS** można opłacić kaucję za urządzenie lokalne oraz doładować konto OBU*;
3. Słowacja – w POS** jest możliwość doładowania konta każdego lokalnego urządzenia do opłat drogowych;
4. Grecja – dostępne urządzenie lokalne E-PASS w trybie post-paid (na zamówienie);
5. Niemcy i Węgry – istnieje możliwość zakupu biletu relacyjnego za pomocą karty E100; można również podłączyć kartę E100 w trybie post-paid dla całego taboru w Panelu Klienta operatora niemieckiego systemu;
6. Polska – poza doładowaniem konta pre-paid w IKK*** w systemie e-TOLL, można użyć karty E100 do opłaty odcinków autostrad A1, A2 i A4, zarządzanych przez prywatnych koncesjonariuszy.
*    OBU – „on board unit”, czyli urządzenie pokładowe
**    POS – „point od sales”, czyli punkt obsługi klienta
**    IKK – internetowe konto klienta

Usługi dodatkowe, które oferujemy naszym klientom, to faktoring, wspomniane już narzędzie analityczne FastData służące do optymalizacji biznesu dedykowane właścicielom i tzw. fleet menedżerom. Kilka słów więcej o obu usługach:

Faktoring
Faktoring w sektorze TSL wymaga specyficznego podejścia, znajomości branży i know-how. W E100 Faktoring mamy wszystko, aby proces faktoringowy przebiegał sprawnie i szybko. Zalety:
Zapewniamy profesjonalną obsługę prawną transakcji.
Znamy specyfikę branży TSL i uwzględniamy terminy płatności liczone od daty otrzymania dokumentów transportowych.
Przyspieszamy wypłatę środków z faktur klienta nawet o 90 dni.
Finansujemy faktury w zł i euro, do polskich i europejskich kontrahentów.
Wypłacamy środki w 24h od momentu zgłoszenia faktury.
Całkowicie bezkosztowo rozpatrzymy wniosek, zbadamy wiarygodność kredytową kontrahenta i przeanalizujemy umowę handlową.
Wypłacamy aż do 90% wartości brutto faktury.
Oferujemy limit finansowania do 4 000 000 zł.
Pobieramy prowizję od 0,05% za każdy dzień finansowania.
Sam proces faktoringowy w E100 Faktoring przebiega bardzo sprawnie:
Trzeba wypełnić formularz rejestracji na stronie.
Doradca oddzwania do klienta, ustala detale i potrzeby oraz prosi o przekazanie odpowiednich dokumentów.
E100 Faktoring analizuje dokumenty i przygotowuje ofertę dopasowaną do potrzeb klienta.
Po akceptacji warunków i podpisaniu umowy można zamieniać faktury na gotówkę.
FastData
FastData to wysoko wyspecjalizowane narzędzie analityczne, dzięki któremu właściciel firmy może monitorować kluczowe wskaźniki i dane z kart paliwowych, znajdować elementy do poprawy, optymalizować je, tworzyć realistyczne prognozy czy wizualizować dane.
FastData zajmuje się łączeniem strumieni danych biznesowych, analizuje zebrane informacje i prezentuje je w postaci gotowych raportów.

FastData pozwala:
Minimalizować błędy – odpowiednie zarządzanie danymi może zmniejszyć straty.
Zwiększyć wydajność – jeśli dane są odpowiednio zarządzane, ich efektywność organizacyjna rośnie. W sytuacjach, kiedy dane są niedokładne, niewłaściwie zarządzane lub podatne na błędy, mogą doprowadzić do marnotrawienia czasu i zasobów organizacji.
Poprawić jakość danych – zarządzanie danymi pomaga poprawić ich jakość i dostęp do nich. Lepsze wyniki operacyjne uzyskuje się w firmach, gdzie szybki dostęp do właściwych danych, skraca proces decyzyjny.

A co konkretnie? Dzięki FastData można:
Analizować wydatki na paliwo, opłaty drogowe i inne usługi.
Tworzyć raporty z podziałem na czas, lokalizację i typy usług.
Planować swój budżet w oparciu o raport Prognozy.
Monitorować kluczowe wskaźniki.
Identyfikować wrażliwe elementy.
Optymalizować i tworzyć realistyczne prognozy.
Raporty, które klient może wygenerować w FastData, składają się z kilku sekcji i bazują na danych operacyjnych z faktur. Umożliwiają np. analizę cen (ocenę dynamiki zmian cen wg. stacji i kart) i lokalizacje tankowań czy zaplanować budżet obejmujący wszystkie wydatki. Klienci E100 mają dostęp do FastData z poziomu swojego konta w Panelu Klienta.

Przeczytaj również
Popularne