Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

5 proc. udziału w rynku. Chińskie marki się rozpędzają

I kwartał bez wątpienia należy do producentów z Chin. Od stycznia do końca marca w Polsce zarejestrowano 7075 aut chińskich producentów wobec 887 w tym samym czasie przed rokiem. Ich udział w rynku zwiększył się z 0,6 proc. rok temu do 5 proc. Liderem jest MG, drugie miejsce zajmuje Jaecoo, trzecie Omoda.

Zaskakująco daleko w rankingu jest marka BYD. Wytłumaczeniem może być fakt, że w polskiej ofercie BYD ma same elektryki i tylko jedną hybrydę. A właśnie napędy spalinowe Polacy pokochali najmocniej.

Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, chińskie pojazdy elektryczne mają niewielki, niespełna 5-proc. udział. Niemal trzy czwarte całej sprzedaży to samochody z silnikiem benzynowym, ponad 12 proc. stanowią hybrydy, 11 proc. – hybrydy plug-in.

Być może w drugim kwartale i to się zmieni, bo po debiucie marki Xpeng (więcej o tym pisaliśmy TUTAJ), oferującej wyłącznie auta elektryczne, importer otrzymał ponad 3 tys. zapytań o dostępność.

A jak wygląda ranking chińskich marek na naszym rynku? Top 10 to:

  1. MG – 3049,
  2. Jeacoo – 1202,
  3. Omoda – 1194,
  4. Baic – 855,
  5. BYD – 531,
  6. Forthing – 154,
  7. Leapmotor – 56,
  8. DFSK – 13,
  9. Dogfeng – 3,
  10. Skywell – 3,
  11. JAC – 2,
  12. Zeekr – 1,
  13. SWM – 1,
  14. Voyah - 1

Najpopularniejszym modelem na naszym rynku jest za to MG HS, czyli największy jak na razie SUV.

Drugie miejsce zajmuje Jeacoo 7 (1202), trzecie Omoda 5 (1194)

Kolejne to:

  • MG ZS - 1065,
  • BYD Seal u – 410,
  • Baic Beijing 3 – 371,
  • Baic Beijing 5 – 338,
  • MG3 – 252,
  • Baic Beijig 7 – 143,
  • Forthing T-Five - 97.

Jeden albo 6

Warto wspomnieć, że Omoda i Jaecoo mają w polskiej ofercie na razie po jednym modelu (z różnymi napędami), i należąc do tego samego producenta Saic Motor, tworzą jedną grupę. Stąd łączny wynik 2400 sprzedanych samochodów w pierwszym kwartale br.

Ale na tym nie koniec, bo niedawno zadbiutował model Jaecoo 7 w wersji Super Hybrid. To pierwsza hybryda w ofercie chińskiego producenta, która według zapowiedzi jest w stanie przejechać łącznie do 1200 km na jednym ładowaniu i tankowaniu.

W tym roku marki zapowiedziały sporo premier. Jedną z nich będzie flagowy SUV klasy premium Omoda 9 oraz debiut trzeciej marki w ramach tego samego producenta – Chery. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.

Najpopularniejsza na naszym rynku chińska marka — MG, w ofercie ma aż 6 modeli, zarówno spalinowe, hybrydowe, jak i elektryczne. Więcej pisaliśmy TUTAJ.

Przeczytaj również
Popularne