Okres pandemii pokazuje jak ważne jest, aby partner ubezpieczeniowy był solidny i stabilny, a ochrona uszyta na miarę potrzeb. Tylko taka konstrukcja daje klientom poczucie bezpieczeństwa i wsparcia w tym szczególnym czasie.
Wybierając PZU, klienci mają pewność stabilnego, solidnego ubezpieczyciela, dobrego produktu i sprawnego procesu likwidacji szkód. Oferta PZU wyróżnia się między innymi tym, że klienci zyskują także dostęp do szerokiego katalogu działań wspierających w zarządzaniu flotą i ryzykiem oraz know-how ubezpieczyciela. Część wypracowanych przez PZU narzędzi jest unikalna nie tylko na polskim rynku ubezpieczeniowym, ale również na świecie. To wszystko powoduje, że klient ma zapewnioną kompleksową opiekę i cały pakiet wartości dodanych dla swojej firmy i kierowców.
Jesienią tego roku największy polski ubezpieczyciel wprowadził do swojej oferty trzy nowości. Przyjrzyjmy się, z jakich dodatkowych produktów i rozwiązań mogą korzystać klienci flotowi w PZU.
Usługa PAOP polega na udostępnieniu ubezpieczonemu szerokiej gamy usług prawnych w sprawach związanych z pojazdem, a także udzieleniu kierowcy - w razie wypadku, telefonicznej pomocy na miejscu zdarzenia. Zacznijmy od usług prawnych; mogą to być zarówno sprawy drobne, jak zakup czy sprzedaż pojazdu, jak i sprawy bardziej skomplikowane związane np. z kolizjami czy wypadkami, wymagające sporządzenia opinii prawnej, pokrycia kosztów sądowych, wynagrodzenia adwokata lub radcy prawnego w związku z dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych. I znów roszczenia te możemy podzielić na drobniejsze – takie, jak uzyskanie odszkodowania po uszkodzeniu pojazdu na dziurowej drodze – oraz na te bardziej poważne, zahaczające już o prawo karne, kiedy w grę wchodzą groźne wypadki na drodze. Oskarżenie kierowcy o spowodowanie karambolu z pewnością jest sprawą, w której trudno obejść się bez pomocy prawnej.
Najciekawszym elementem ochrony jest możliwość uzyskania natychmiastowego wsparcia telefonicznego. W razie wypadku ubezpieczyciel zadbał również o kierowcę, któremu zapewnia całodobową pomoc przez telefon, dostępną przez 7 dni w tygodniu w języku polskim i rosyjskim. Wystarczy, że kierowca zadzwoni pod numer alarmowy, a specjalista PZU udzieli mu informacji m.in. na temat zakresu obowiązujących regulacji prawnych dotyczących możliwości ukarania kierowcy grzywną lub inną karą związaną z ruchem pojazdów na terytorium państwa, w którym doszło do zdarzenia. Doradzi jak poprawnie zabezpieczyć materiał dowodowy i będzie pośredniczył telefonicznie w rozmowach ze służbami ratunkowymi, policją i świadkami. W oparciu o informacje od kierowcy lub osoby trzeciej, specjalista PZU pomoże również w ustaleniu odpowiedzialności za powstałe zdarzenie.
PZU Auto Ochrona Prawna jest więc świetną propozycją dla małych i średnich przedsiębiorstw realizujących przejazdy na terenie Polski i Unii Europejskiej, które nie posiadają własnych departamentów prawnych czy współpracujących kancelarii.
Produkt dostępny jest w dwóch wariantach: Komfort oraz Super, przy zakupie ubezpieczenia OC lub AC w PZU.
Kolejne rozwiązanie, które PZU oferuje klientom korporacyjnym, to PZU GO. Główne zadanie tego innowacyjnego w skali światowej rozwiązania, to szybka pomoc dla kierowcy i pasażerów tuż po wypadku. PZU GO, to czujnik przyklejony do przedniej szyby samochodu, połączony z aplikacją w telefonie kierowcy, który w razie wystąpienia przeciążenia mogącego świadczyć o zderzeniu, automatycznie wysyła do ubezpieczyciela informację o niebezpiecznej sytuacji. Konsultant kontaktuje się z poszkodowanym lub jeżeli nie może nawiązać z nim kontaktu, alarmuje odpowiednie służby ratunkowe. Oprócz tego kierowca, w przypadku np. nagłego pogorszenia stanu zdrowia lub awarii samochodu, ma możliwość szybkiego wezwania pomocy używając przycisku SOS.
PZU GO jest dostępne jako wariant assistance PZU Pomoc w Drodze. Klient wraz z zawarciem umowy otrzymuje czujnik PZU GO oraz roczny dostęp do aplikacji mobilnej PZU w cenie 49 zł. Usługa oferowana jest tylko klientom użytkującym samochody osobowe i samochody ciężarowe w nadwoziu osobowego.
Trzecią nowością jest bezpłatna konsultacja lekarska po zdarzeniu drogowym. Wizyta jest organizowana przez PZU i realizowana w placówkach medycznych współpracujących z ubezpieczycielem. Może odbyć się w trybie stacjonarnym lub zdalnym - wszystko zależy od decyzji klienta.
Decydując się na tę usługę ubezpieczony ma gwarancję, że stan jego zdrowia po zdarzeniu – choćby drobnej kolizji – zostanie sprawdzony przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Jeśli będzie wymagał dalszych konsultacji, otrzyma odpowiednie skierowania do lekarzy specjalistów.
Usługa świetnie koresponduje z PZU GO. Ubezpieczyciel dostaje informację, że klientowi coś się przydarzyło, kiedy okazuje się, że nie potrzebuje karetki jest mu proponowana prywatna wizyta u lekarza.
W ofercie PZU dla klientów flotowych dostępne są także inne narzędzia, które ubezpieczyciel systematycznie i konsekwentnie rozwijał przez ostatnie lata. Mowa o wsparciu w zarządzaniu flotą i ryzykiem oraz o programach prewencyjnych.
Nie od dziś wiadomo, że poprawa bezpieczeństwa na drogach to realne oszczędności w budżecie firmy. A jaka jest rzeczywistość? No cóż, jest coraz lepiej, ale do ideału nam jeszcze daleko. Lista grzechów głównych polskich kierowców jest długa, a ich wyeliminowanie, to żmudny proces. Na jej czele są: brawura, nadmierna prędkość, lekceważenie przepisów ruchu drogowego i... brak umiejętności panowania nad pojazdem w niecodziennych sytuacjach. Tych przecież na drodze nie brakuje. Dlatego PZU od lat prowadzi szereg aktywności w ramach programu prewencyjnego PZU Bezpieczna Flota, które mają bezpośredni wpływ na poprawę umiejętności prowadzenia pojazdów i poszerzenie wiedzy o bezpieczeństwie u kierowców flotowych. To w konsekwencji przekłada się na wyeliminowanie wielu różnych złych nawyków i przyzwyczajeń.
Z kolei dzięki drugiemu programowi o nazwie Audax, PZU wspiera klientów w obniżaniu liczby i wartości szkód we flotach. Jest to program prewencyjny nastawiony na wdrażanie nowoczesnych rozwiązań ograniczających ryzyko szkód z wykorzystaniem m. in. telemetrii i narzędzi takich jak: rejestratory trasy i zdarzeń drogowych, urządzenia monitorujące zaśnięcie kierowców w czasie jazdy, ultradźwięki odstraszające zwierzęta czy czujniki parkowania i kamery cofania.
Ponadto niezwykle istotna jest stała współpraca klienta z Zespołem Zarządzania Ryzykiem we Flotach, który doradza, jak optymalizować koszty floty i ubezpieczenia. Specjaliści PZU szczegółowo analizują przyczyny szkód we flocie i przygotowują raport z diagnozą i rekomendacjami. Następnie, we współpracy z klientem, projektują program zarządzania ryzykiem w danej flocie i wdrażają odpowiednie rozwiązania technologiczne i programy prewencyjne. Pozostaje monitorować proces i czekać na wymierne efekty. Jakie są korzyści dla klienta? Jest ich wiele, bo poprawa wskaźników szkodowości i bezpieczeństwa to mniej wypadków drogowych, ograniczenie przestojów uszkodzonych pojazdów, większe bezpieczeństwo kierowców oraz stabilna i przewidywalna składka ubezpieczeniowa.
Wszystkie usługi dla klientów flotowych oferowane przez PZU działają odrębnie, a jednocześnie wzajemnie się uzupełniają. Możemy je elastycznie dopasować do potrzeb danej branży oraz danej floty. Są również dowodem na to, że dla PZU klient jest w centrum uwagi, a najważniejszą wartością jest jego bezpieczeństwo. Zachęcamy do sprawdzenia, jak rozwiązania PZU dla flot działają w praktyce.