Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Ile warta jest dobra jakość obsługi klienta?

Pozycja na rynku, rozwój, wyniki sprzedażowe i finansowe przedsiębiorstwa – to wszystko w dużej mierze zależy od zadowolenia klientów. Dobrze wiedzą o tym eksperci w Carefleet S.A. – jednej z wiodących firm na rynku CFM, która jest częścią Grupy EFL i Credit Agricole.

Rynek wynajmu w Polsce cieszy się coraz większą popularnością. Atrakcyjne finansowanie samochodów służbowych, bogaty pakiet usług z zakresu zarządzania flotą, w tym m.in. obsługa serwisowa, ubezpieczenia, likwidacja szkód, assistance, obsługa ogumienia, karty paliwowe – powodują, że klienci coraz chętniej sięgają po wynajem. Rozwój rynku w naturalny sposób oznacza rosnącą konkurencję wśród przedsiębiorców tego sektora. Coraz bardziej świadomi klienci, nie zadowolą się już tylko niską miesięczną ratą usługi.

Odpowiednie rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klienta, a następnie zaproponowanie mu najbardziej optymalnych rozwiązań – to klucz do rozpoczęcia współpracy. Natomiast dobra komunikacja, realne odciążenie klienta w szeroko pojętych aspektach obsługi samochodu czy floty, rzetelne i sprawne załatwianie spraw, dostęp do analityki, raportowanie, niezawodne narzędzia online – to buduje zaufanie, które procentuje w przyszłości.

Cała prawda o twoim biznesie, czyli co mówią klienci

Długofalową relację buduje się na fundamencie solidnej jakości obsługi klienta, dlatego Carefleet co roku realizuje badanie doświadczeń klientów w kontaktach ze spółką, ich potrzeb oraz skłonność do rekomendowania usług firmy.

Z najnowszego badania satysfakcji klientów wynika, że wskaźnik NPS (Net Promoter Score) dla Carefleet wyniósł w 2024 roku 65 punktów, co stanowi wzrost aż o 20 punktów w stosunku do 2023 roku. Wskaźnik ten informuje o emocjonalnym przywiązaniu klientów do marki oraz o ich lojalności.

Wzrost wskaźnika NPS do wysokiego poziomu jakim jest 65 pkt to efekt istotnego przyrostu liczby promotorów. Carefleet został doceniony za wysoką jakość obsługi, indywidualne podejście i elastyczność, a także sprawność działania i rzetelność. – wskazuje Robert Dudziński, dyrektor sprzedaży w Carefleet.

Satysfakcja klientów powinna być w biznesie priorytetem. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że jej poziom nie jest elementem stałym, ale pewnym stanem emocjonalnym, który może szybko ulegać zmianom. Stąd stały monitoring pełni tak ważną rolę.

Weryfikować należy najważniejsze aspekty współpracy z klientami.

To co nas cieszy i wyróżnia w ocenie klientów to wysoki wskaźnik zaufania (9,0), dostęp do bogatej oferty usług w Grupie EFL, czyli leasing, najem, faktoring (9,1) oraz usługi dopasowane do potrzeb (9,0). Jeśli do tego dodamy, że mianem firmy dbającej o klienta określa nas 9 na 10 klientów – mogę śmiało powiedzieć, że kierunek rozwoju Carefleet, realizowana strategia i synergia z Grupą EFL przynoszą zamierzone efekty – mówi Marzena Strzęp, zastępca dyrektora sprzedaży ds. account management.

Cykliczne badania satysfakcji klienta są jednym z podstawowych narzędzi umożliwiających budowanie długotrwałej relacji. W Grupie EFL pomiary poziomu satysfakcji są prowadzone zarówno w ramach całej Grupy, jak i poszczególnych spółek. Wskaźnik satysfakcji klienta, tzw. CSI (Customer Index Satisfaction), w Carefleet utrzymuje się drugi rok z rzędu na wysokim poziomie: ocena 8,8 punktów na 10 możliwych.

Zaufanie buduje fundament na przyszłość

Świetny produkt, ale bez odpowiedniego poziomu obsługi traci na wartości. W dobie coraz większej konkurencji, gdzie liczą się czas, elastyczność, łatwe procesy i minimum formalności – to jakość obsługi, zrozumienie potrzeb klienta i budowanie relacji coraz bardziej wpływają na decyzję o wyborze partnera biznesowego w przyszłości.

Klienci Carefleet zaufanie do firmy ocenili w badaniu na 9 pkt. (w skali od 0 do 10), a aż 94% klientów deklaruje ponowny wybór Carefleet w przyszłości – to poprawa wyniku z 2023 roku (91%).

W obsłudze klienta niezwykle ważny – a w zasadzie kluczowy – jest aspekt ludzki, czyli wiedza, doświadczenie i zaangażowanie pracowników, w tym m.in. Opiekunów Klienta. Posiadamy ponad 100-osobowy zespół wysokiej klasy doświadczonych specjalistów, którzy wspierają Fleet Managerów i osoby odpowiedzialne za zarządzanie firmowymi flotami w ich codziennej pracy. Priorytetem są dla nas jasne warunki współpracy, uczciwość i rzetelność w informowaniu o kosztach, wiarygodność w przekazie informacji oraz przejrzystość. Warto także wspomnieć o tym, że przez lata wypracowaliśmy systemy i procedury, które pozwalają nam bardzo szybko reagować zarówno na standardowe, jak i niestandardowe sytuacje. Tu bardzo dużą rolę odgrywa nasze wyjątkowo elastyczne podejście do załatwiana spraw klientów. – zaznacza Marzena Strzęp, zastępca dyrektora sprzedaży ds. account management.

Rynek to również konkurencja

Cykliczne badanie opinii klientów jest kluczowe dla przedsiębiorcy. Nie można jednak zapomnieć o konkurencji. Bez jej analizy i znajomości trudno mówić o skutecznej strategii biznesowej. Dlatego Carefleet analizuje również swoją pozycję w odniesieniu do rynku. W przeprowadzonym badaniu NPS ocena Carefleet w stosunku do firm konkurencyjnych jest bardzo dobra: aż o 15 punktów wyższa od średniej dla konkurencji, która wynosi 50 punktów.

„Wystawione przez klientów wysokie oceny, zaufanie do firmy i zadowolenie ze współpracy są niewątpliwie powodem do dumy i satysfakcji. Niezwykle istotnym elementem w tym badaniu jest wskazanie obszarów, nad którymi powinniśmy się mocniej skupić. Naszą ambicją jest nie tylko utrzymanie dotychczasowego wyniku w kolejnych badaniach, ale wejście na wyższy poziom, tak aby pozostać firmą pierwszego wyboru dla naszych klientów. Jesteśmy jednym z kluczowych graczy na rynku wynajmu, który ma nadal duży potencjał i możliwości. Dzięki konsekwentnemu budowaniu partnerskich relacji z klientami, bogatej ofercie wynikającej z synergii Grupy EFL, dbałości o jakość świadczonych usług oraz ich precyzyjne dopasowanie do potrzeb każdego klienta, mamy ambicję na dalszy rozwój – dodał Robert Dudziński.

Badania zapewniają zrozumienie rynku. To z kolei jest niezbędne do budowania skutecznej strategii w każdym obszarze, szukania nisz i możliwości rozwoju, wreszcie – posiadania zadowolonych i lojalnych klientów.


Maciej Chomacki

Przeczytaj również
Popularne