Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Elektrobus Yutong E7S debiutuje w Polsce

Autobus jak samochód osobowy? Z punktu widzenia kierowcy Yutong E7S taki trochę jest. Podobna deska rozdzielcza i licznik, łatwa manewrowość i kompaktowe wymiary. To najmniejszy z gamy zeroemisyjnych autobusów miejskich oferowanych przez Busnex Poland. Zaprojektowany specjalnie dla potrzeb małych i dużych miast.

Yutong E7S to najnowszy model chińskiego producenta, który właśnie debiutuje na polskim rynku. 7-metrowy elektrobus łączy kompaktowe wymiary i zwrotność z funkcjonalnością, dysponuje 13 miejscami siedzącymi oraz przestrzenią dla osób niepełnosprawnych. Na jednym ładowaniu osiąga nawet 200 kilometrów, a dzięki systemowi rekuperacji energia odzyskiwana jest podczas hamowania. Wyposażenie obejmuje także klimatyzację, elektryczne ogrzewanie oraz monitoring.

Kilka egzemplarzy nowego elektrobusu już jeździ w polskich miastach m.in. w Polkowicach i Muszynie, kolejne niebawem trafią na testy do Sochaczewa. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.

Kompaktowy do miasta

Kompaktowe wymiary autobusu (6960 mm.), a także skrócony do minimum zwis tylny i przedni ułatwiają manewrowość, co jest bardzo istotne w przypadku komunikacji odbywającej się w wąskich, miejskich przestrzeniach. Co więcej, osie kół umieszczone na krańcach nadwozia maksymalnie skracają średnicę zawracania, która wynosi 17 m.

Yutong E7S na pokład może zabrać maksymalnie 30 osób, co idealnie wypełnia zapotrzebowania na mniej uczęszczanych trasach. Mimo olbrzymich przeszklonych powierzchni struktura nadwozia zawiera rozwiązania zabezpieczające wnętrze w przypadku zaistnienia kolizji. Yutong E7S spełnia także wszystkie wymagane normy zabezpieczeń IP68 i IP6K9K.

Zasięg wystarczający

Autobus wyposażony jest w autorski system zabezpieczeń YESS (Yutong Electric Safety Standard) oraz unikatowy system zabezpieczeń paneli bateryjnych. Każdy pakiet zawiera szereg zabezpieczeń mających na celu uniknięcie ewentualnych zagrożeń z ładunkiem azotu na czele.

Akumulatory trakcyjne umieszczone na dachu mają pojemność 140 lub 160 kWh. Gwarantuje to zasięg odpowiednio 200, a nawet do 350 km w optymalnych warunkach. Co ciekawe fabryczne wyposażenie może obejmować kamery zamiast tradycyjnych lusterek oraz system monitoringu pieszych przed autobusem.

Gigant z Chin

Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów, posiadający ponad 10-procentowy udział w światowym rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 4 mln m², firma jest w stanie dostarczać autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie.

W czterech zakładach dziennie powstaje nawet kilkaset autobusów, co w skali roku zapewnia imponujący wolumen produkcji liczony w dziesiątkach tysięcy. Yutong Bus jest liderem europejskiego rynku autobusów elektrycznych oraz najlepiej sprzedającą się na świecie marką autobusów napędzanych zieloną energią, w 2022 r. notując niemal 12 tys. zakontraktowanych pojazdów zero- i niskoemisyjnych, a łącznie dostarczając już ponad 190 tys. autobusów.

37 miast na zakupy

Busnex Poland jest oficjalnym przedstawicielem Yutong Bus, który podczas 5-letniej obecności na rynku zakontraktował i dostarczył już niemal 140 autobusów elektrycznych dla 22 samorządów z 8 województw. Firma zapewnia również kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe oraz bazę wiedzy na temat eksploatacji „elektryków”. We współpracy z Grupą DBK zostały otwarte trzy punkty serwisowe — w Krakowie, Olsztynie oraz Białymstoku, a w Ostrołęce powstał magazyn części zamiennych.

Autobusy elektryczne jeżdżą już w Polkowicach i Muszynie, a niebawem przegubowe 12-metrowce trafią do Warszawy i Katowic. Wszystko wskazuje też na to, że kolejne zamówienia na elektryczne autobusy już niebawem posypią się jak z rękawa. Zgodnie z nowelizacją ustawy o elektromobilności, wszystkie miasta powyżej 100. mieszkańców, czyli 37 miast w Polsce będzie musiało wymienić flotę komunikacji miejskiej, właśnie na zeroemisyjne autobusy.

Przeczytaj również
Popularne