Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Hyundai Elantra - Atrakcyjny trójbryłowiec

Nim zdążyła nam się opatrzeć piąta generacja Elantry, Hyundai już wprowadził do oferty jej następcę. Nowy model oferuje przede wszystkim wyraźnie ciekawsze wnętrze, lepsze prowadzenie oraz szereg pożądanych obecnie systemów podnoszących bezpieczeństwo jazdy.

Elantra jest obecnie jednym z najpopularniejszych światowych modeli Hyundaia. Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się w ofercie w 1990 roku, a do dziś wyprodukowano ponad 10 mln pojazdów pod tą nazwą. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym premierę miał najnowszy model szóstej generacji. To nie dziwi, gdyż nasz kraj jest postrzegany jako jeden z niewielu rynków Starego Kontynentu, na których sedany mają jeszcze akceptowalne wyniki sprzedaży.
Nowy sedan Hyundaia na pierwszy rzut oka przypomina samochody typu liftback, a nawet hatchbacki. Wszystko za sprawą łagodnie opadającego słupka C, który spływa aż do krawędzi klapy bagażnika. Nowy model najłatwiej odróżnimy od poprzednika po dużym sześciokątnym grillu i większej liczbie prostych linii na nadwoziu. Elantra powstała na bazie płyty podłogowej poprzednika. Ma ten sam rozstaw osi (270 cm), ale 2 cm większą długość (457 cm) i o 2,5 cm większą szerokość (180 cm).
Wnętrze Elantry przeszło gruntowną metamorfozę. Liczne krzywizny i łuki ustąpiły miejsca bardziej klasycznym kształtom i liniom prostym, dzięki czemu deska rozdzielcza wygląda bardziej europejsko. Na pochwałę zasługuje jakość tworzyw w kabinie oraz wygoda foteli. Pochwalilibyśmy też obszerność kabiny, gdyby nie symboliczna ilość miejsca na głowy pasażerów na tylnej kanapie. Bagażnik w tym modelu ma pojemność 458 litrów. Co ciekawe, klapa bagażnika może się otworzyć automatycznie, jak w pobliżu znajduje się posiadacz kluczyka.

Hyundai Elantra dostępny jest z silnikiem benzynowym 1,6 litra o mocy 128 KM (155 Nm przy 4850 obr./min), który współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną (ceny od 67,9 tys. zł) lub automatyczną (od 72,4 tys. zł). Firmy prędzej zainteresują się dieslem 1,6 o mocy 136 KM, który może być połączony z manualną skrzynią 6-biegową (ceny od 79,9 tys. zł) lub 7-biegową DCT (od 85,9 tys. zł). Wariant ze skrzynią manualną osiąga maksymalny moment obrotowy 260 Nm w zakresie 1500‒3500 obr./min, a ze skrzynią dwusprzęgłową 300 Nm w zakresie 1750‒2500 obr./min. Topowy wariant z tym silnikiem i skrzynią 7 DCT kosztuje aż 107,9 tys. zł. Elantra w najtańszej wersji Classic Plus wyposażona jest całkiem przyzwoicie, m.in. w klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, skórzane obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów. Małymi, ale istotnymi elementami standardowego wyposażenia są też podłokietniki oraz regulacja wysokości siedziska kierowcy.
W bogatszych wersjach Elantry nie zabrakło zestawu popularnych obecnie asystentów (pasa ruchu, martwego pola). Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest też system ostrzegający o ruchu poprzecznym, który zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności.
Elantra konkuruje m.in. z Fordem Focusem sedan, Toyotą Corollą oraz Volkswagenem Jetta. Importer chciałby sprzedawać w Polsce ok. 1000 Elantr rocznie. Plan to ambitny, zważywszy, że w ostatnich latach na rynek trafiało rokrocznie ok. 500 sedanów poprzedniej generacji.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style

Gdzie: Wiązowna

Kiedy: 28.04.2016

Ile: 100 km

Dobre wyciszenie, zestrojenie zawieszenia, stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach, pięć lat gwarancji bez limitu przebiegu.  

Ograniczona ilość miejsca nad głowami z tyłu, wysokie ceny, ograniczona gama silników (brak słabszego diesla utrudnia rywalizację, np. z Toyotą Corollą).

Przeczytaj również
Popularne