Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Ford Transit - Będzie czyściej

Zdaniem jednych normy czystości spalin są potrzebne, zdaniem innych nie. W każdym razie obowiązują i trzeba się do nich dostosować. Jako jeden z pierwszych zrobił to Ford, pokazując w Monachium dobrze znanego Transita z nowym silnikiem.

Jednodniowa prezentacja, przejechane 160 km i sporo wolnego czasu. Tak to wygląda, jak za coś zabierają się Niemcy, i bardzo dobrze. Tak zapoznaliśmy się z nowymi silnikami Forda.
Nowa gama silników Forda będzie miała zmniejszoną o 0,2 litra pojemność, a także będzie dostępna z systemem start-stop i ogranicznikiem prędkości. Co ważne, ogranicznik będzie można wyłączyć, co chyba w polskich realiach najważniejsze.
Nowy przednionapędowy Ford Transit będzie dostępny z silnikami o mocach 100, 125 lub 140 KM, podczas gdy najmocniejsza wersja tylnonapędowa będzie dysponowała mocą 155 KM. Podstawowy silnik o mocy 100 KM dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 310 Nm, natomiast najmocniejszy, napędzający tylną oś silnik, o mocy 155 KM, osiąga moment obrotowy rzędu 385 Nm.
Silniki 2.2 Duratorq TDCi mają obecnie wyższe ciśnienie bezpośredniego wtrysku paliwa w systemie common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny (VNT), pompę oleju o regulowanym wydatku, całkowicie nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), a także powlekany filtr cząstek stałych (cDPF) instalowany w silnikach spełniających normę czystości spalin Euro 5.

Pierwsze wrażenia z jazdy
Transitami są bardzo pozytywne. Na zróżnicowanej 160-kilometrowej trasie miałem okazję jechać zarówno 100- jak i 125-konnymi modelami. Słabsze auto było załadowane, a mimo to jechało całkiem żwawo, chociaż na autostradzie lepiej było trzymać się prawego pasa. 125-konna jednostka to chyba odpowiednia opcja na polskie realia, jeżeli weźmiemy pod uwagę koszty eksploatacji i osiągi samochodu. Kręci się łezka w oku, że nie będzie już wersji 200-konnej, ale cóż – takie normy.

Nowości w Fordzie Transit
– Nowa generacja silnika wysokoprężnego
Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra
zapewnia niskie zużycie paliwa, minimalizuje emisję CO2 oraz pozwala spełnić normę czystości spalin Euro 5.
– Zakres mocy silników od 100 do 155 KM, momentu obrotowego od 310 do 385 Nm, a także dostępna w standardzie sześciobiegowa przekładnia i wytrzymalsze sprzęgła.
– Inteligentny system odzysku energii (Smart Regenerative Charging) oraz system zarządzania stanem akumulatora (Advanced Battery Management System).
– Nowo wprowadzona opcja ECO Pack dostępna we wszystkich wersjach samochodu, obejmująca systemy Auto-Start-Stop i wyłączany ogranicznik prędkości.
– Nowa wersja Forda Transit ECOnetic to ograniczona nawet do 173 g/km emisja CO2, co oznacza poprawę do 8,5% w zużyciu paliwa, w porównaniu do wcześniejszej wersji ECOnetic.
– Wydłużone do 50 tysięcy kilometrów lub dwóch lat przebiegi i okresy międzyobsługowe. Wydłużona do 12 lat gwarancja na perforację korozyjną pozwala realniej ocenić trwałość samochodu.

DSC_0061

Kto testował: Tomasz Siwińsk

Co: Ford Transit Euro 5

Gdzie: Monachium

Kiedy: 6 IX 2011

Ile: 160 km

Przeczytaj również
Popularne