Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Fiat Doblo - Projektowany przez fachowców

Można sprzedać to, co się zrobiło, albo zrobić coś, co się sprzeda. Ta druga zasada towarzyszyła inżynierom Fiata, którzy przy projektowaniu nowego Doblo wzięli pod uwagę głosy najważniejszych ludzi. Głosy użytkowników.

Osobowe Doblo będzie kosztowało od 62 tysięcy (cena promocyjna to 53 900 zł) za wersję POP do 89 tysięcy (cena promocyjna to 80 900 zł) za wersję Lounge. Ceny Doblo Cargo, z racji mnogości wersji, warto sprawdzić na stronie. Od 51 tysięcy netto za wersję do adaptacji do 77 tysięcy netto za Doblo XL L2H2 1.6 Multijet 90 KM. Tyle w kwestii cen, które, biorąc pod uwagę np. pokazanego równocześnie w Poznaniu konkurenta, są bardzo korzystne.

Dla rodziny
Wiem, wiem, to magazyn branżowy o samochodach w firmach, a nie o samochodach dla rodzin. Dobrze, zatem ciekawe, jakim zainteresowaniem cieszyłyby się samochody firmowe bez Isofixa czy innych udogodnień. Prawda jest taka, że samochód firmowy to także samochód rodzinny. Dlatego słów kilka o wersji osobowej Doblo.
Polskie hasło tego modelu to aktywna przestrzeń dla rodziny. Co prawda nie rodzinnie, ale odbyliśmy około 90-kilometrową trasę tym autem. Poza wyglądem, który często przy samochodach dostawczych – ale także w osobowych wersjach tych modeli – ma mniejsze znaczenie, skupiliśmy się na funkcjonalności. Przeszklone powierzchnie, wygodne zajmowanie miejsca wewnątrz, oszczędny, ale zrywny silnik (jechaliśmy 120-konną wersją) i przyjemność z jazdy są bardzo dobre. W kabinie jest cicho, a schowki w drzwiach, przed i nad pasażerem i kierowcą oraz w podłokietniku są po prostu praktyczne. Pięciocalowy ekran multimedialny nie przytłacza, ale pomaga w trasie. Pochwała za nawigację, ponieważ jest bardzo prosta i skuteczna, a to ostatnio bolączka niektórych modeli. Po kilku kilometrach zapominało się, że to jednak tylko samochód dostawczy przerobiony na auto osobowe. Miało się wrażenie, że to podwyższona osobówka. Plus za cichy silnik. Dzielona kanapa i duży, bo maksymalnie 790-litrowy, bagażnik to na pewno niezaprzeczalne plusy tego modelu. Ponadto niezależne tylne zawieszenie robią dobrą robotę. Pytanie o trwałość, ale może nie będzie tak źle.
Nowy Doblò to: siedem jednostek o mocy od 90 do 135 KM zasilanych benzyną, olejem napędowym lub metanem. Doblò oferuje trzy poziomy wyposażenia (Pop, Easy oraz Lounge), dwa warianty wysokości dachu, dwa rozstawy osi, jedenaście kolorów nadwozia (w tym nowy Szary Colosseo), pięć kolorów tapicerek, dwie konfiguracje siedzeń (wersja standardowa z pięcioma siedzeniami, na życzenie siedem siedzeń).

Fiat przekazał swoje materiały prasowe na pendrive’ie, który ma kształt płaskiego klucza, popularnej „10”. Oby ten manewr zwiastował brak awaryjności, a nie odwrotnie.

Do pracy
Wnętrze wersji dostawczej niemal niczym nie różni się od wersji osobowej. Czyli jest funkcjonalnie i wygodnie.
W zależności od rynku, gama składa się z czterech wersji nadwozia (Cargo, Kombi, Work Up i podwozie do zabudowy), dwóch wariantów wysokości dachu i dwóch długości rozstawu osi. Do wyboru jest sześć silników turbodiesel ‒ 1.3 MultiJet II (75 i 90 KM), 1.6 Multijet II (100 i 105 KM), 1.6 Multijet II o mocy 90 KM ze zrobotyzowaną skrzynią biegów i 2.0 Multijet II o mocy 135 KM oraz trzy silniki benzynowe: 1.4 o mocy 95 KM, 1.4 TurboJet o mocy 120 KM i 1.4 TurboJet o mocy 120 KM (benzyna/metan). Jest to najszersza oferta w segmencie z wersjami i rozwiązaniami, które rozciągają się od furgonów po pojazdy specjalistyczne.
Tym razem wzięliśmy na nasz dziennikarski celownik wersję z najsłabszym silnikiem o mocy 75 KM. Mimo że był to zupełny „golas”, pierwsze, co zauważyliśmy, to dobrze wygłuszony przedział pasażerski. Przemyślana, dzielona przegroda umożliwia przewożenie dłuższych elementów. W kabinie są wieszaki, czyli takie drobnostki, których brak może bardzo utrudnić codzienną eksploatację. Niestety, brak regulacji fotela pasażera sprawił, że dla wysokiej osoby jazda po prawej stronie nie tylko nie jest przyjemnością, ale może stać się dokuczliwa. Możliwa jest też wersja z trzema miejscami z przodu, ale trzeba założyć, że trzeciemu miejscu towarzyszy kompletny brak wygody.
Podczas jazdy silnik nas nie zaskoczył. Po prostu wprawiał Doblo w ruch i ono jechało. Szybko zapomnieliśmy o jakichś manewrach wyprzedzania, a skupiliśmy się na jeździe. Niestety, dla własnego bezpieczeństwa i wygody warto wziąć o 15 KM mocniejszą wersję. Tym bardziej że Doblo może maksymalnie przewieźć tonę towaru która zajmie aż 5 m3. Pokaźne rozmiary wewnętrzne gwarantuje długość przedziału ładunkowego równa 182 cm w wersjach z krótkim rozstawem osi i 217 cm w wersjach z długim rozstawem; szerokość to 171 cm, a wysokość 130 cm bądź 155 cm w wersjach z wysokim dachem. Poza tym, odległość pomiędzy nadkolami wewnątrz przestrzeni ładunkowej wynosi 123 cm, co umożliwia załadunek nawet dwóch europalet. To wszystko sprawia, że Doblo można konfigurować niemal bez końca.
Nie lubię tego typu określeń, ale za tę cenę to wręcz doskonały samochód.

Kto testował: Tomasz Siwiński

Co: Fiat Doblo

Gdzie: Turyn

Kiedy: 4.02.2015

Ile: 180 km

Niezależne tylne zawieszenie znacznie poprawia komfort jazdy.

W niektórych wersjach fotel pasażera przypomina komfortem taboret.

Przeczytaj również
Popularne