Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Porsche Panamera teraz jeszcze oszczędniejsze

panameraNowy, seryjny system rekuperacji oraz opcjonalne, 19-calowe opony całoroczne o wyjątkowo niskim oporze toczenia pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa w Panamerze Turbo o 0,9 l/100 km. Jeszcze bardziej efektywne i z nowym wyposażeniem, ośmiocylindrowe wersje Porsche Panamera wejdą w sierpniu 2010 roku w nowy rok modelowy. Najmocniejsze auto o mocy 500 KM będzie zużywało zatem tylko 11,3 zamiast 12,2 l paliwa na 100 km według NEDC. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 21 gr/km. Natomiast Panamera S i Panamera 4S będą oszczędniejsze nawet o pół litra paliwa na 100 km (redukcja emisji CO2 o 11 gr/km) i ich spalanie w NEDC wyniesie teraz odpowiednio 10,3 l/100 km i 10,6 l/100 km. Podstawą poprawy efektywności jest system odzysku energii, który ładuje akumulator za pomocą energii pozyskiwanej głównie podczas faz hamowania i hamowania silnikiem. Podczas przyspieszania prąd ładujący prądnicy jest redukowany, dzięki  czemu silnik spalinowy będzie mniej obciążony. Moc ta będzie mogła być wykorzystana przy przyspieszaniu. Razem z innymi rozwiązaniami, taka strategia ładowania akumulatora pozwoli na zaoszczędzenie w przypadku Panamery Turbo 0,7 l paliwa na 100 kilometrów. Kolejne 0,2 litra oszczędności w każdym modelu Panamery dają specjalnie opracowane, całoroczne opony o średnicy 19 cali. Ich udoskonalony profil oraz specjalna mieszanka gumy zmniejszają opór toczenia przedłużając jednocześnie żywotność opony. Zoptymalizowana została także funkcja Auto Start Stop, która teraz umożliwia jeszcze szybsze i wygodniejsze ruszanie po automatycznym wyłączeniu silnika.Jako nowość dla modeli Panamera z silnikami V8 dostępny jest system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), oferowany jako opcjonalny pakiet razem z układem kontrolującym przechyły nadwozia Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i aktywną blokadą poprzeczną tylnej osi. PTV Plus poprawia zachowanie samochodu przy wchodzeniu w zakręt przez ingerencję w system hamulcowy po wewnętrznej stronie zakrętu, co daje dodatkowy impuls w kierunku skrętu pojazdu. Rezultatem jest bardziej bezpośrednie i dynamiczniejsze pokonywanie zakrętu. Ponadto system ten w połączeniu z blokadą poprzeczną tylnej osi poprawia trakcję tylnych kół przy przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu.Porsche rozszerzyło także ofertę kolorów lakierów, tapicerki skórzanej i wyposażenia dodatkowego dla Panamery. Na przykład można już zamawiać ogrzewanie postojowe, a dla samochodów z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) – trójramienną sportową kierownicę z łopatkami. Trójwymiarowa prezentacja map, przez udoskonalony, opcjonalny system nawigacji, może być obecnie połączona ze zdjęciami satelitarnymi i pozwala na jeszcze bardziej realistyczne przedstawienie trasy, co poprawia orientację w terenie. Na najważniejszych skrzyżowaniach dróg i autostrad w Europie i USA podawane są teraz informacje o zalecanym pasie ruchu. Wskaźnik ograniczenia prędkości, uwzględniający dotychczas tylko autostrady, obecnie – w zależności od dostępności zaktualizowanej mapy – będzie aktywny także na głównych i ważniejszych drogach dojazdowych.

Przeczytaj również
Popularne