Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Opony Michelin wybrane przez PolskiBus.com

PolskiBus.com 1Producent opon Michelin podpisał umowę z firmą PolskiBus.com – popularnym międzymiastowym przewoźnikiem autokarowym. Współpraca obejmuje dostawęi serwisowanie opon do pojazdów jeżdżących po 12 krajowych i międzynarodowych trasach w ramach siatki połączeń PolskiBus.com. Firma Michelin podpisała umowę na wyposażenie 69 autokarów PolskiBus.com – polskiego przewoźnika, który oferuje ekspresowe połączenia autokarowe do 19 polskich miast i 5 europejskich lokalizacji. Współpraca ma formę kontraktu kilometrowego, który zakłada ponoszenie wydatków uzależnionych od ilości przejechanych przez pojazdy kilometrów. W ramach umowy PolskiBus.com otrzymuje pełną obsługę produktowo-serwisową oferowaną przez Michelin w oparciu o rozwiązania dla flot – Michelin Solutions. Rozwiązania te zapewniają optymalizację procesu zarządzania oponami mającą na celu obniżenie kosztów, a przez to zwiększenie wydajności użytkowania pojazdów. Obsługą serwisową zajmie się sieć Euromaster. Autokary PolskiBus.com zostały objęte usługą Michelin Euro Assist, czyli pomocą w przypadku awarii w drodze w całej Europie. Rozwiązanie proponowane przez Michelin zostało wybrane przez PolskiBus.com w procesie negocjacji. W ramach umowy Michelin wyposaży autokary przewoźnika w opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D. Kontrakt obejmuje dostawę ogumienia do pojazdów jeżdżących zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych. W lecie przewoźnik będzie korzystał z opon – 315/80R22,5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE na wszystkich osiach, zaś w zimie – 315/80R22,5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE na osi prowadzącej i wleczonej oraz 315/80R22,5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D XDE na osi napędowej. „PolskiBus.com to kolejna firma, która zaufała zarówno naszym produktom, jak i kompleksowemu rozwiązaniu gwarantującemu redukcję kosztów" – podkreśla Andrzej Dudek z Michelin Polska. „PolskiBus.com odniósł ogromny sukces od momentu wejścia na rynek 2 lata temu. Firma rozwija się bardzo dynamicznie, stale rozwija sieć połączeń i inwestuje w nowoczesną flotę autokarów. Aby zapewnić naszym pasażerom bezpieczeństwo i najwyższą jakość usług, współpracujemy z partnerami, którzy tak jak my cenią najwyższe standardy obsługi klienta." – mówi Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający PolskiBus.com. Dostawcą usług serwisowych wszystkich opon dostarczonych w ramach umowy jest sieć EUROMASTER związana z Grupą Michelin. Za wszystkie czynności serwisowe związane z oponami jest odpowiedzialny punkt EUROMASTER Litwin z Warszawy. Serwis będzie obejmował takie operacje jak: montaż/demontaż opon, wyważanie, pogłębianie, kontrola oraz uzupełnianie ciśnienia, wymiana zaworów, itp. Wszelkie prace związane z oponami będzie nadzorował inspektor techniczny Michelin Solutions. Opony dla PolskiBus.com MICHELIN X® MultiWay™ 3D to ciężarowa opona wielofunkcyjna. Można ją stosować na wszystkich rodzajach dróg i we wszystkich warunkach pogodowych, co przynosi korzyści w postaci oszczędności czasu i paliwa oraz zwiększonej niezawodności i bezpieczeństwa. Opona Michelin jest optymalnym rozwiązaniem dla przewoźników pracujących zwłaszcza w transporcie regionalnym i krajowym. W nazwie opony – MICHELIN X® MultiWay™ 3D – zawiera się jej charakterystyka:• zastosowanie najnowszych osiągnięć MICHELIN Durable Technologies w postaci innowacyjnej technologii trójwymiarowych lamel oraz dodatkowego opasania InfiniCoil,• przystosowana do jazdy zarówno po drogach głównych, lokalnych, jak i po autostradach,• możliwość użytkowana przez cały rok w różnych warunkach pogodowych,• zapewnienie doskonałej trakcji bez względu na typ nawierzchni. Opony gamy MICHELIN X® MultiWay™ 3D są dostępne w najpopularniejszych rozmiarach na rynku:• 315/80 R 22,5• 315/70 R 22,5 – 156/150L z możliwością obciążenia osi pojedynczej do 8t• 295/80 R 22,5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D – optymalna przyczepność w każdych warunkach MICHELIN X® MultiWay™ 3D przystosowana jest do każdego typu nawierzchni (drogi lokalne, główne i autostrady) oraz do wszelkich warunków pogodowych, gdy drogi są suche, wilgotne, mokre, a nawet lekko zaśnieżone. Nowa gama opon została zaprojektowana w konkretnym celu – aby spełniać oczekiwania firm transportowych, które przewożą ciężkie ładunki, przy zachowaniu bezpieczeństwa, ale równocześnie muszą zabiegać o obniżanie kosztów, by sprostać wymaganiom klientów.Oto dwa przykłady wykorzystania MICHELIN Durable Technologies w oponie MICHELIN X® MultiWay™ 3D:• Europejscy transportowcy realizują średnio 60 proc. przewozów po drogach lokalnych i 40 proc. po drogach głównych i autostradach. Opony muszą zatem zapewniać znakomitą trakcję bez względu na jakość nawierzchni. MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE została zaopatrzona w głębokie lamele, które zapewniają znakomitą przyczepność na śliskich nawierzchniach. Oznaczenie M+S (błoto i śnieg) oraz 3PMSF (trójszczytowa góra i płatek śniegu) na oponach zarówno na osie prowadzące i napędowe zapewnia trakcję w zimie lub na zabłoconej nawierzchni.• Regionalni przewoźnicy pokonują dziennie trasy o długości od 80 do 500 km z częstym przyspieszaniem i hamowaniem. Dlatego też opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D posiadające głębokie, kierunkowe lamele, które poprawiają hamowanie i przyczepność poprzeczną na drogach o słabej przyczepności. Droga hamowania awaryjnego na nawierzchniach o słabej przyczepności z oponami zużytymi w 2/3 jest o 8 metrów - czyli o 25%[1] - krótsza. Technologia InfiniCoil zastosowana w oponach MICHELIN X® MultiWay™ 3D o profilu 70 pozwala na obciążenie osi prowadzącej nawet do 8t (standardowa wartość w tym rozmiarze to 7,5 t). MICHELIN X® MultiWay™ 3D obniża koszty eksploatacji, oszczędza czas i paliwo, obniżając jednocześnie emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Oszczędność paliwa osiągnięto dzięki obniżeniu oporu toczenia. W zależności od rozmiaru i pozycji opony oszczędności mogą sięgać aż 25%[2] w porównaniu z gamami opon E2+, XDN2 Grip i MultiWay™ XD. Swoją żywotność opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D zawdzięczają trwałości bieżnika i wytrzymałości karkasu MICHELIN Energy Flex. Redukuje to liczbę napraw opon – obniżając zarazem koszty utrzymania – i redukuje liczbę przestojów, które zazwyczaj znacząco odbijają się na całkowitym czasie pracy pojazdów i ich produktywności. Warto też dodać, że wytrzymałość opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D znacznie się zwiększyła, o czym świadczy bardzo wysoki poziom opon zaakceptowanych do bieżnikowana, które były użytkowane głównie na drogach lokalnych: ponad 91% dla rozmiaru 315/80 R 22.5 oraz 94% dla 315/70 R 22.5. Technologia trójwymiarowych lameli Trójwymiarowe lamele „Podwójna Fala" są opatentowaną innowacją Michelin. Ich trójwymiarowa struktura zapewnia sztywność klocków bieżnika i zmniejsza szybkość jego zużycia. Bieżnik z lamelami „Podwójna Fala", pracującymi w płaszczyźnie poziomej i pionowej jest trwalszy od tradycyjnych bieżników. Z kolei trójwymiarowe, samoregenerujące się lamele „Kropla Wody" utrzymują przyczepność pojazdu na drodze bez względu na stopień zużycia bieżnika. Opatentowana technologia opiera się na zastosowaniu głębokich, cylindrycznych kanalików w kształcie kropli wody znajdujących się w środkowej części klocka bieżnika. Wraz z systematycznym zużywaniem się bieżnika lamele stopniowo otwierają się tworząc dodatkowy rowek. Tym sposobem bieżnik ma właściwość samoregeneracji. W wyniku tego opona MICHELIN X® MultiWay™ 3D zachowuje przyczepność, zwiększając tym samym bezpieczeństwo pojazdu na drodze. Dodatkowo trójwymiarowe lamele „Tower Pump"(działające jak pompki), zapewniają znakomitą przyczepność na śliskiej nawierzchni, jednocześnie eliminując ryzyko rozerwania bieżnika. W połączeniu z lamelami „Podwójna Fala" i „Kropla Wody" w klocku bieżnika nowe lamele przynoszą poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach. Dzieje się tak, ponieważ woda znajdującą się na obszarze kontaktu opony z podłożem jest zasysana, a następnie odprowadzana za zewnątrz przez pionowe, cylindryczne kanaliki. Lamelki, których nie należy mylić z rowkami bieżnika, są bardziej odporne na przecięcia i starcie w trudnych warunkach drogowych niż tradycyjne lamele. Zastosowanie trzech typów trójwymiarowych lameli pozwala na zachowanie przyczepności (w każdych warunkach). Wyniki wewnętrznego testu[3] wykazały, że opona MICHELIN X® MultiWay™ 3D zapewniała o 19% większą przyczepność na śliskiej nawierzchni. Opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D, tak jak wszystkie opony ciężarowe MICHELIN, posiadają „cztery życia", co oznacza:1. Trwały i niezawodny karkas opony MICHELIN.2. Pogłębienie nowej opony MICHELIN, za około 5 proc. ceny nowej opony, użytkownicy otrzymują wydłużenie żywotności o 25 proc.3. MICHELIN Remix, za około 50 proc. ceny nowej opony, bieżnikowanie MICHELIN Remix przywraca parametry nowej opony (trwałość, opory toczenia, głębokość bieżnika itp.)4. MICHELIN Remix nadają się do pogłębiania – za około 5 proc. ceny nowej opony ich żywotność zostaje wydłużona o kolejne 25 proc. Podsumowując, cztery etapy życia opon MICHELIN gwarantują 250 proc. żywotności nowej opony Michelin za około 160 proc. ceny nowej opony, czyli aż do 36 proc. oszczędności.Źródło: Michelin 

Przeczytaj również
Popularne