Nowe niemieckie przepisy wymagają stosowania na osi napędowej opon M+S na nawierzchni pokrytej śniegiem, lodem i szronem. Zdaniem firmy Continental zaostrzenie przepisów przyczyni się do poprawy poziomu bezpieczeństwa w zimie. Hanover, Niemcy, 6 grudnia 2010. Nowelizacja kodeksu drogowego, która została niedawno uchwalona przez izbę wyższą niemieckiego parlamentu niesie ze sobą poważne konsekwencje dla sektora transportu drogowego. Kilku francuskich przewoźników poinformowało firmę Continental - międzynarodowego dostawcę dla przemysłu motoryzacyjnego i producenta opon – że ich ciężarówki zostały poddane kontroli podczas przejazdu przez Niemcy. Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie autobusy o liczbie miejsc większej niż osiem, jak również wszystkie pojazdy ciężarowe o masie ponad 3,5 tony będą musiały być w przyszłości wyposażone w opony M+S jeżeli nawierzchnia drogi pokryta jest lodem, ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. Nowa ustawa weszla w życie w sobotę, 4 grudnia. Firma Continental poinformowała, że wszystkie produkowane przez nią opony przeznaczona na oś napędową oznaczone są symbolem M+S, w związku z czym automatycznie spełniają wymagania nowego niemieckiego prawa.