Jesteś tym, co jesz – głosi porzekadło. Pokaż mi twój samochód, powiem jakim jesteś człowiekiem, głoszę wszem i wobec ja. Jaki zatem będzie manager w firmie, który zasiądzie za kierownicą nowego Mercedesa Klasy E? Wszystko zależy od tego, jaki to będzie Mercedes. Jest to jeden z najważniejszych samochodów w gamie niemieckiego potentata, jeżeli chodzi o sprzedaż w ogóle, ale jak istotne jest znaczenie tego modelu dla sprzedaży flotowej najlepiej pokazują statystyki. Wg strony carmarket.com.pl w zeszłym roku klasę E kupiło 131 klientów indywidualnych. Natomiast w firmach znalazło się 471 egzemplarzy. To pokazuje, jak istotny jest to model dla Mercedesa dedykowany klientom firmowym...
...Cały parking był wypełniony Mercedesami E AMG. Jakaż to była symfonia, kiedy kilkadziesiąt V8 Biturbo odpalało jednocześnie. Chociaż nowością w gamie jest jednostka 5.5 litra V8 w wersji S generująca moc 585 KM i 800 Nm, to my zdecydowaliśmy się wsiąść do słabeusza o mocy 557 KM i momencie obrotowym 720 Nm.Teraz dla niektórych zaskoczenie, dla innych profanacja. Bez względu na to którą wersję wybierzemy, możemy zdecydować się na 4Matic, czyli napęd na wszystkie koła rozdzielany w proporcjach 33 do 67 względem przedniej i tylnej osi. Co daje taki napęd? Otóż E AMG z napędem na tył setkę osiąga po 4,2 sekundy, a z napędem czterech kół po 3,7 s. 3,6 zajmuje rozpędzenie wersji mocniejszej... Cały test w marcowym wydaniu miesięcznika Fleet!