Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Mercedes-AMG PureSpeed. A jednak liczą się emocje

Jest radykalny, nasycony historią i ściśle limitowany. Nowy wyczynowy Mercedes-AMG PureSpeed nie ma dachu ani przedniej szyby. Ma za to tylko dwa miejsca i 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 585 KM.

Mercedes-AMG PureSpeed to pierwszy model ze ściśle limitowanej serii 250 aut Mercedes-Benz Mythos. Niska sylwetka, długa maska i opadający przód z charakterystycznym nosem rekina, czyli szerokim wlotem powietrza to inspiracja modelem AMG ONE.

Wszystko w tym samochodzie podyktowane jest aerodynamice. Maska z wlotem powietrza, częściowo przezroczyste deflektory z przodu i po bokach samochodu dokładki, spoilery i nakładki. To wszystko nie tylko po to by auto było szybsze i lepiej się prowadziło, ale żeby wyeliminować turbulencje, które znacznie częściej powstają w otwartym nadwoziu.

Sportowy na co dzień

21-calowe koła z kutego aluminium także mają osłony z włókna węglowego. Tylne "kołpaki" są całkowicie zamknięte, co zapewnia mniejszy opór powietrza. Przednie są otwarte, dzięki czemu przepływ powietrza z przodu i chłodzenie hamulców jest zoptymalizowane. Z przodu opony to 275/35 R 21, z tyłu 305/30 R 21.

Inspiracją Formułą 1, ale też elementem poprawiającym bezpieczeństwo w aucie bez dachu i przedniej szyby jest system przypominający HALO w F1. To specjalny pałąk, który biegnie przez środek nadwozia w miejscu szyby. Taki sam element pojawił się w 2018 roku w F1 i gdy zaczynał obowiązywać, budził spore kontrowersje. Dzisiaj wiadomo, że uratował wielu kierowcom zdrowie i życie.

Bez szyby ale z kaskami

Oczywiście aerodynamicznie zoptymalizowany element chroni obu pasażerów. System zabezpieczający przed przewróceniem się obejmuje również dwa sztywne pałąki zabezpieczające, które są ukryte pod aerodynamicznymi wlotami powietrza.

W komplecie z samochodem dołączone są także dwa aerodynamicznie zoptymalizowane kaski zaprojektowane i wyprodukowane specjalnie dla Mercedesa-AMG PureSpeed. Występują w kolorze samochodu i posiadają system komunikacji. Kaski pozwalają kierowcy i pasażerowi na sprawną komunikację, nawet przy dużych prędkościach. Dodatkową funkcją jest możliwość sparowania smartfonów z systemem interkom.

Hołd w detalach

Wiele innych elementów samochodu to również ukłon w stronę sportów motorowych. Dwa wloty powietrza za siedzeniami noszą emblemat AMG i przywodzą na myśl legendarne samochody wyścigowe, takie jak 300 SLR, samochód, którym Stirling Moss i Denis Jenkinson poprowadzili do zwycięstwa w Mille Miglia (wyścig na dystansie 1000 mil) we Włoszech w 1955 roku.

Standardowo PureSpeed dostępny jest w srebrnym wykończeniu na wzór Silver Arrow. Opcjonalny pakiet stylizacyjny obejmuje jednak wykończenie od czerwieni Le Mans po grafitową szarość z czarnym wzorem AMG. Ten ostatni jest hołdem dla koloru Mercedesa, który dokładnie 100 lat temu wygrał wyścig Florio na Sycylii. Samochód został wykończony w kolorze czerwonym, używanym wówczas tylko przez włoskich producentów.

Dwukolorowe wnętrze

Dwukolorowa kolorystyka wnętrza to krystaliczna biel i czerń. Fotele AMG Performance ze specjalnymi skórzanymi osłonami i unikalnymi ozdobnymi przeszyciami zapewniają optymalne podparcie boczne.. Ich design z płynnymi liniami inspirowany jest powietrzem, które opływa samochód. Podgrzewane wielokonturowe fotele zwiększają poziom komfortu, oprócz tego obszar znajdujący się za siedzeniami wyłożony jest włóknem węglowym.

Zintegrowane skórzane nakładki z tyłu kontynuują płynne linie foteli, a dywaniki podłogowe AMG z głębokim włosiem nawiązują do koloru, wzornictwa i ozdobnych szwów foteli. Listwa progowa jest również tapicerowana skórą.

Najmocniejszym elementem wnętrza jest jednak zegar analogowy zaprojektowany przez IWC Schaffhausen. Jest on umieszczony w widocznym miejscu na środku deski rozdzielczej w obudowie w kształcie czarnej kropli z włókna węglowego. Wyrafinowany design podstawy sprawia, że zegar wydaje się unosić w powietrzu.
Charakterystyczny bezel podkreśla wizualne pokrewieństwo z legendarną kolekcją IWC Ingenieur. Do tego system audio Burmester High-End 3D Surround Sound System z 15 głośnikami i mocą 1 170 watów zapewnia niesamowite brzmienie. Zwieńczeniem całości jest plakietka z numerem kolejnego egzemplarza supersamochodu.

Plandeka w standardzie

A co jeśli pada deszcz? Do ochrony wnętrza auta służy specjalna osłona rozpinana nad systemem Halo. Spokojnie dostępna jest w standardzie i nie wymaga dodatkowej dopłaty.

Każdy klient otrzymuje również wykonany na zamówienie pokrowiec na samochód. Dzięki oddychającej powłoce zewnętrznej z odpornych na rozdarcia włókien syntetycznych i antystatycznej wewnętrznej tkaninie flanelowej chroni samochód przed kurzem i zarysowaniami.

Najmniej ze stali

PureSpeed bazuje na architekturze samochodu sportowego. Podwozie wykonano z aluminiowej ramy przestrzennej a nadwozie to połączenie aluminium, magnezu, kompozytów i stali. Wszystkie elementy aerodynamiczne to oczywiście włókno węglowe.

Samochód jest wyposażony w szereg aktywnych elementów aerodynamicznych, takich jak wysuwany tylny spojler, który jest płynnie zintegrowany z pokrywą bagażnika. Oprogramowanie sterujące uwzględnia wiele parametrów, w tym prędkość jazdy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość kierowania. Przy prędkościach powyżej 80 km/h spojler przyjmuje pięć różnych kątów nachylenia, co pozwala zoptymalizować stabilność jazdy lub zmniejszyć opór, w zależności od jego położenia.

Aktywny element aerodynamiczny ukryty w podwoziu przed silnikiem również przyczynia się do dynamicznego prowadzenia. Ważący około dwóch kilogramów profil z włókna węglowego reaguje na tryby jazdy AMG, automatycznie obniżając go o około 40 milimetrów przy prędkościach powyżej 80 km/h.

Tworzy to tak zwany efekt Venturiego, który dociska samochód do nawierzchni drogi i zmniejsza siłę nośną przedniej osi. Podobnie jak w AMG GT 63 PRO, podwozie również jest wyposażone w aerodynamiczne elementy dodatkowe, które rekompensują brak dachu i poprawiają siłę docisku.

V8 biturbo

Pod maską klasyka. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG o mocy 585 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm zapewnia dynamiczny napęd i doskonałe osiągi.

Efekt? Samochód rozpędza się od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Do tego dochodzi legendarny dźwięk silnika AMG V8. Emisja? W przypadku tego samochodu nikt się nią nie przejmuje, choć średnie zużycie paliwa, jakie podaje producent to nieco ponad 13 litrów na setkę.

Przeczytaj również
Popularne