Dwieście ósmy od pierwszego spotkania wzbudza pozytywne emocje. Uśmiechnięty przód, który zrywa z drapieżnością swojej starszej siostry, zapowiada spokój i harmonię. Testowany samochód z silnikiem 1.4 VTI z bogatym wyposażeniem wydawał się dobrym modelem do testów.
Adam Kornatowskigłówny specjalista ds. flotyABB Sp. z o.o. Stylistykę karoserii uważam za niezwykłą. Jest po prostu oswojoną 207. Upodobnienie do większego modelu 508 czyni Peugeota z segmentu B samochodem bardzo eleganckim. Z jednej strony stonowane kształty, a z drugiej – charakterystyczny pazur, który wyróżni 208 z największego tłumu rywali. Wnętrze stonowane już nie jest, a przynajmniej deska rozdzielcza. Polak potrafi, to wiemy. Ale coś tu jest nie tak. Mała kierownica bardzo wygodna i nadająca sportowego charakteru. Idea stylistyczna, zakładająca możliwość patrzenia na zegary ponad kierownicą, jest nie do końca trafiona. Przy wzroście 190 cm i dopasowaniu odpowiedniej pozycji, zmuszony byłem wychylać się i zaglądać przez kierownicę na zasłonięte jej obręczą zegary. Co z radiem? Płyta z ulubioną muzyką w rękę i, ku mojemu zdziwieniu... Trzeba odpiąć pas i sięgać z nią do schowka, gdzie znajduje się zmieniarka. Czułem się dziwnie, nie znajdując otworu na włożenie płyty na desce rozdzielczej. Panel środkowy jednym się spodoba, innym nie. Mnie nie pasuje. Aż się prosiło, by mieć możliwość zamknąć jednym przyciskiem duży, kolorowy wyświetlacz. Niestety, ekran jest integralną częścią deski rozdzielczej.Poza kilkoma zaskakującymi rozwiązaniami, wszystko na swoim miejscu. Fotele bardzo wygodne, pozycja za kierownicą idealna, a odczucia prowadzenia jak z samochodu segmentu wyżej. Z tyłu – jak to w samochodach tej klasy – za mną nikt by już raczej nóg nie zmieścił.Bagażnik 285 litrów jest porównywalny z konkurencją. W związku z bardzo rzadką możliwością użytkowania samochodów segmentu B, stanąłem przed nie lada wyzwaniem zapakowania wszystkiego, co na co dzień zabieram bez problemu do samochodu kombi segmentu C. Ale była to dobra przygoda wymagająca główkowania.Silnik 1.4 trochę rozczarowuje. Jak na swoją moc oraz gabaryty i wagę samochodu, powinien prezentować się większą elastycznością i mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo. Dodatkowo 5-biegowa skrzynia wydaje się być produktem retro. Samochód w takiej konfiguracji (3000 obr./min na 5. biegu osiąga już przy 90 km/h) staje się autkiem typowo miejskim. W trasie, głównie na drogach o podwyższonych prędkościach, podróż nie jest już tak przyjemna i we znaki dają się głośne odgłosy silnika spowodowane wysokimi obrotami.Podsumowując... 208 to zwarty samochód, będący godnym następcą poprzednich ewolucji Peugeotów serii 200. Atrakcyjna stylistyka powoduje, że 208 jest najbardziej oryginalnym samochodem segmentu B. Cena testowanego modelu jest nieco za wysoka. Konfigurując samochód w trochę uboższym wyposażeniu, może on być bardzo ciekawą alternatywą dla osób, które design stawiają na pierwszym miejscu. Co do flot... jako autko miejskie, czemu nie.