Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Dacia Duster z tytułem Car of the Year Polska 2025

Już po raz szósty 21 doświadczonych jurorów z różnych motoryzacyjnych redakcji wybrało Samochód Roku. Zgodnie z zasadami konkursu spośród finałowej piątki wskazywany jest tylko jeden zwycięzca. Nie ma żadnych kategorii ani wyróżnień. Tytuł trafił tym razem do Dacii Duster.

Finał konkursu już po raz piąty odbył się na Torze Modlin. To właśnie tam dziennikarki i dziennikarze mogli ostatecznie porównać wszystkie auta, które dostały się do finałowej piątki. Z 40 nominowanych aut, czyli samochodów, które trafiły do sprzedaży na polskim rynku w danym roku, jurorzy wybierają pięć ich zddaniem najlepszych.

W tym roku były to:

  • Audi A5,
  • Dacia Duster (więcej przeczytasz TUTAJ),
  • Renault Rafale (więcej przeczytasz TUTAJ),
  • Volkswagen Passata (więcej przeczytasz TUTAJ),
  • Volvo EX30 (więcej przeczytasz TUTAJ),

Dla wielu jurorów finałowe spotkanie to tylko potwierdzenie wcześniej dokonanego wyboru, ale też świetna okazja do bezpośredniego porównania finałowych modeli. Ostatecznie każda z jurorek i jurorów ma w finale do dyspozycji 12 punktów, które rozdzielić trzeba przynajmniej na trzy samochody z finałowej piątki. Pierwszemu miejscu można przyznać maksymalnie 6 punktów. Głosowanie jest jawne, a zliczanie punktów wyłania zwycięzcę.

Tylko jeden zwycięzca

W tym roku na punkty wygrała Dacia Duster (69 pkt), której najwięcej punktów przyznało tylko ośmiu jurorów. Więcej o niej pisaliśmy TUTAJ.

Drugie miejsce zajęło Audi A5 (55 pkt), za nim uplasowało się Renault Rafale (52 pkt), następnie Volvo EX30 (40 pkt) oraz Volkswagen Passat (36 pkt).

W konkursie Car of the Year Polska zwycięzca jest tylko jeden, ale sama nominacja do finałowej „piątki” jest już dużym wyróżnieniem, świadczącym o szeroko pojętej atrakcyjności pojazdu — z uwzględnieniem jego ceny. Bo głównymi kryteriami, którymi kierują się jurorzy, są poziom zaawansowania technologicznego, funkcjonalność, ergonomia, właściwości jezdne, cena do wartości samochodu, design, teoretyczny poziom bezpieczeństwa, jakość wykonania, innowacyjność.

Jedyny taki ponadredakcyjny

Car of The Year Polska to jedyny ponadredakcyjny konkurs motoryzacyjny na polskim rynku. Skupia dziennikarzy z różnych redakcji, różnych pokoleń i różnych motoryzacyjnych światów, na co dzień testujących i oceniający samochody. Dzięki temu konkurs jest niezależny i demokratyczny a przez jawne przyznawanie punktów transparentny. I jak pokazują wyniki tegorocznego finału nie zawsze jednogłośny, choć z ostatecznym werdyktem nikt nie dyskutuje.

Organizatorem konkursu Car of The Year Polska jest fundacja założona przez dziennikarzy zajmujących się testowaniem i oceną samochodów.

Przeczytaj również
Popularne