Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Całkiem jak ty – nowe Volvo V40

V40_PREMIERE_otwarcieVolvo V40, które zadebiutowało podczas 82. targów motoryzacyjnych w Genewie, to całkowicie nowy model reprezentujący segment B/C Premium. Prestiżowy hatchback jest wszechstronnym autem, które jako pierwsze na świecie zostało wyposażone w poduszkę powietrzną dla pieszych. Nowe Volvo V40 jest pierwszym autem, które zostało zaprojektowane zgodnie z nową strategią marki: „Volvo zaczyna się od Ciebie". To model opracowany w oparciu o analizę najbardziej pożądanych funkcji samochodu, przeprowadzoną wśród konsumentów Volvo. Dynamiczne zawieszenie w standardzie Samochód ma długość 4369 mm, a jego rozstaw osi to 2647 mm. Auto będzie dostępne z typami zawieszenia standardowym, dynamicznym lub sportowym. Różnice pomiędzy rodzajami zawieszenia polegają na różnym ustawieniu sprężyn i amortyzatorów. Zawieszenie sportowe jest o 11 mm niższe od dynamicznego, co pozwala na szybszą jazdę w zakrętach. Volvo V40 zostało również wyposażone w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPAS), które wykorzystuje silnik elektryczny do wspomagania zębatki kierowniczej. Dzięki temu kierowca może wybrać jeden z trzech trybów wspomagania: niski (ułatwiający parkowanie), średni (szybsza reakcja przy większych prędkościach) oraz wysoki (komfortowe i szybkie prowadzenie). Szeroka gama silnikowa Nowy model będzie dostępny w 8 wersjach silnikowych – od ekonomicznego diesla z emisją CO2 na poziomie 94 g/km po silnik benzynowy T5 z turbodoładowaniem o mocy 254 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,5 sekundy. Wszystkie silniki zostały wyposażone w ekologiczną funkcję start-stop oraz odzyskiwanie energii z hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów. Pozwoliło to zredukować średnie zużycie paliwa we wszystkich wersjach silnikowych, na przykład dla T5 wynosi ono 7,9 l/100 kma, a dla D2 tylko 3,6 l/100 km. Innowacyjne rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa biernego V40_PREMIERE_airbagsNowe Volvo V40 jako pierwsze auto na świecie zostało wyposażone w poduszkę powietrzną dla pieszych. Czujniki w zderzaku przednim rejestrują kontakt fizyczny między samochodem, a pieszym. Tylny koniec maski jest zwalniany i równocześnie podnoszony przez napełniającą się poduszkę powietrzną. Napełniona poduszka okrywa obszar pod uniesioną maską plus około jedną trzecią powierzchni szyby i dolną część słupków A. Pozwala to zmniejszyć rozmiar obrażeń pieszych. Samochód został również wyposażony w nową poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy. Jest ona zamontowana w pulpicie nad pedałami i napełniana razem z pozostałymi poduszkami w przypadku zderzenia czołowego. Dodatkowo skutki kolizji będzie niwelować najwyższej klasy klatka bezpieczeństwa składająca się z kilku stopów metali. Przód auta został wyposażony w miękką stal pochłaniającą większą część energii podczas zderzenia. Z kolei przestrzeń, w której siedzą pasażerowie, jest chroniona poprzez stal o większej grubości. Dzięki temu udało się znacząco zwiększyć bezpieczeństwo osób podróżujących samochodem. Nowoczesne rozwiązania multimedialne Model V40 jest dostępny z nową, cyfrową tablicą wskaźników. Aktywny wyświetlacz umożliwia pełną modyfikację informacji wyświetlanych na zegarach samochodu. Kierowca może wybrać jeden z trzech motywów graficznych: Elegance (z bursztynowym podświetleniem), Eco (zielone podświetlenie i wyświetlanie informacji o ekologicznej jeździe samochodem), Performance (z czerwonym podświetleniem i wyświetlaniem informacji o dostępnej mocy i mocy używanej w danym momencie). Oprócz cyfrowych zegarów, samochód został również wyposażony w multimedialny wyświetlacz 5- lub 7-calowy – w zależności od wybranego pakietu wyposażenia. Na wyświetlaczu są prezentowane wszystkie ustawienia techniczne samochodu, jak i obraz z nawigacji, kamery cofania, odtwarzacza DVD czy cyfrowej telewizji. O wrażenia akustyczne przyszłych właścicieli nowego Volvo V40 zadba bardzo wysokiej klasy sprzęt audio wyposażony w technologię Dolby Digital. W skład zestawu wchodzi m.in. wzmacniacz cyfrowy klasy D o mocy 5x130 W, najnowszy korektor MultEQ firmy Audyssey Laboratories oraz 10 głośników. Dodatkowo samochód został wyposażony w złącza AUX i USB, które umożliwiają połączenie z innymi urządzeniami elektronicznymi (odtwarzacz MP3, iPod, iPhone etc.). Dźwięk można przesyłać również z innych urządzeń za pomocą bezprzewodowego połączenia bluetooth. Bezpieczeństwo aktywne w Volvo V40 Nowe Volvo V40 zostało wyposażone w szereg funkcji wspierających kierowcę oraz poprawiających bezpieczeństwo jazdy, w tym m.in. w: Udoskonalony system dynamicznej kontroli trakcji i stabilności (DSTC) – układ został dodatkowo wyposażony w czujnik kąta odchylenia, który zwiększa stabilność pojazdu. Zmodyfikowaną kontrolę trakcji w zakrętach – dzięki nowemu zawieszeniu oraz ulepszonemu systemowi, samochód zdecydowanie lepiej trzyma się w zakrętach. Nowy system utrzymania pasa ruchu – kamera przednia monitoruje linie wyznaczające pasy ruchu z lewej i prawej strony. System utrzymania pasa rejestruje ruch samochodu między liniami i podejmuje działanie, jeżeli kierowca zjeżdża z wyznaczonego toru jazdy. System obecnie działa przy prędkościach od 65 do 200 km/h. Zmodernizowany system informowania o martwym polu – układ może teraz monitorować i ostrzegać kierowcę o szybko zbliżających się pojazdach w odległości do 70 m za samochodem. System monitorowania znaków drogowych – kamera obserwująca obszar z przodu auta wykrywa znaki ograniczenia prędkości oraz znaki zakazu wyprzedzania. Ikona znaku drogowego jest wyświetlana na cyfrowych zegarach tablicy rozdzielczej. Adaptacyjny tempomat – kierowca ustawia wybraną prędkość maksymalną i wybiera odstęp czasowy do pojazdu z przodu. Po wykryciu przez radar wolniejszego auta prędkość samochodu jest automatycznie dostosowywana do pojazdu przed nim. System unikania kolizji z pieszymi (Pedestrian Detection) – układ wykrywa pieszych i automatycznie wyhamuje samochód do zera, jeśli kierowca nie zareaguje na czas. Żaden inny samochód w tej klasie nie oferuje podobnej technologii. Zmodernizowany system City Safety – obecnie system jest już aktywny przy prędkościach do 50 km/h (poprzednio do 30 km/h). Układ monitoruje ruch przed samochodem przy użyciu czujnika laserowego wbudowanego w górną część szyby na wysokości lusterka wstecznego. Samochód automatycznie hamuje, jeżeli kierowca nie zareaguje na czas na zwolnienie lub zatrzymanie samochodu przed nim.

Przeczytaj również
Popularne