Volvo FH Aero zostało laureatem nagrody Green Truck 2025 w corocznym teście organizowanym przez niemieckie magazyny branżowe. Podczas testów ciężarówka osiągnęła średnie zużycie paliwa na poziomie 21,20 l/100 km na trasie testowej określonej przez organizatora.
Coroczny test Green Truck to kompleksowy i niezależny porównawczy test prasowy mający na celu wyłonienie najbardziej oszczędnego samochodu ciężarowego do transportu długodystansowego, organizowany przez niemieckie magazyny branżowe Trucker i Verkehrs-Rundschau.
Jestem dumny, widząc, że zewnętrzny test potwierdza, iż nasz pojazd rzeczywiście zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa, zmniejszając emisję CO2 i koszty eksploatacji dla naszych klientów każdego dnia.
Będziemy nadal wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie efektywności paliwowej, które przynoszą korzyści zarówno dla klimatu, jak i produktywności firm transportowych. Zużycie paliwa stanowi znaczną część kosztów operacyjnych naszych klientów, dlatego wiemy, że nasze wysiłki mają znaczenie – mówi Jan Hjelmgren, dyrektor ds. zarządzania produktami w Volvo Trucks.
Tegorocznym zwycięzcą jest model Volvo FH Aero z 420-konnym silnikiem D13 oraz pakietem I-Save, a także nowym systemem Camera Monitor System, który zmniejsza zużycie paliwa dzięki pozytywnemu wpływowi na aerodynamikę. Ciężarówka osiągnęła średnie zużycie paliwa na poziomie 21,20 l/100 km na trasie testowej określonej przez organizatora.
Volvo FH Aero zostało wprowadzone na rynek na początku 2024 roku i wyróżnia się nową, aerodynamiczną kabiną, która pozwala zaoszczędzić do 5% paliwa oraz zmniejszyć emisję CO₂ w porównaniu do standardowej wersji. Testowany model jest napędzany niezawodnym i wydajnym silnikiem wysokoprężnym D13 firmy Volvo, wyposażonym w pakiet I-Save – zestaw funkcji układu napędowego i oprogramowania wspomagających oszczędność paliwa.
Nowa seria modeli Volvo FH Aero jest dostępna w czterech wersjach – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero zasilane gazem oraz FH16 Aero. Wersje zasilane olejem napędowym i gazem, zarówno Volvo FH, jak i FH Aero, mogą wykorzystywać paliwa odnawialne, takie jak biogaz, biodiesel i HVO, co znacząco redukuje emisję CO₂.
Specyfikacja uczestniczących ciężarówek: 32-ton GCW (Całkowita Masa Zestawu), wysoka kabina, silnik wysokoprężny o mocy 390 KM ± 50 KM, nowe opony oraz 3-osiowa, naczepa o ładowności 24 ton.
Test został przeprowadzony na 343-kilometrowej trasie w południowych Niemczech, obejmującej autostrady i drogi krajowe.
Ciężarówka osiągnęła średnią prędkość 80,14 km/h na trasie testowej