Zaledwie po dwóch latach od głośnego debiutu, Espace przejmuje nowy język stylistyczny, upodabniając się do pozostałych aut marki. Nowy przód, reflektory i tylne światła. A co z napędami?
Te pozostają bez zmian. Największy w gamie Renault i bardziej w segmencie SUV niż VAN samochód, nadal dostępny jest w wersji 5- lub 7-miejscowej. Pozostaje też tak samo przestronny i modularny dzięki przesuwnej tylnej kanapie i ładowności.
Już na pierwszy rzut oka można dostrzec zmiany w wyglądzie przodu i tyłu auta. W Nowym Espace ponad jedna trzecia elementów nadwozia jest nowa: cały przód, maska, tylna klapa, tylne światła i pokrywa bagażnika.
Światła do jazdy dziennej (DRL) podkreślone nową sygnaturą w kształcie połówki rombu, wbudowane w zderzak, są znakiem rozpoznawczym Nowego Renault Espace – unikalnym zarówno w dzień, jak i w nocy.
Nowe, bardzo wysmukłe trapezoidalne reflektory nadają autu specyficzne, ostre „spojrzenie”. Reflektory są w standardzie wyposażone w technologię LED Adaptative Vision, a w opcji – w technologię LED Matrix Vision, powodującą automatyczne inteligentne włączanie diod LED, co zapewnia lepszy komfort widzenia kierowcy bez oślepiania kierowców innych pojazdów w jego otoczeniu.
Na listwach ochronnych drzwi pojawiają się unikalne wstawki wykończone w czarnym, błyszczącym kolorze. Ich głównym zadaniem jest ochrona tylnego błotnika przed rozpryskami żwiru. Wzmacniają one wizualnie sylwetkę Nowego Renault Espace i nadają mu bardziej sportowy wygląd.
Design tylnej części nadwozia stanowi połączenie elegancji i silnego charakteru z wbudowanym w tylną klapę logo marki i światłami o czystych kształtach. Poziome przetłoczenia tylnych błotników zachodzą na skrzynię bagażnika i tworzą eleganckie zwieńczenie tylnych świateł.
Oprócz nowego, szaroniebieskiego koloru nadwozia Baltique, specyficznymi kolorami zostały podkreślone także niektóre elementy stylistyczne. I tak na przykład grill w wersji Techno jest wykończony w szarym metalicznym kolorze Techno, a w wersjach Esprit Alpine i Iconic − w błyszczącym czarnym metalizowanym kolorze Ice Black. Nadkola i dolne pasy boków nadwozia są wykończone w czarnym, błyszczącym kolorze.
Samochód oferuje pasażerom jeszcze wyższy komfort dzięki nowym, bardziej ergonomicznym przednim fotelom, nowej tapicerce i udoskonalonemu wyciszeniu.
Wnętrze jest też bardziej przestronne za sprawą olbrzymiego szklanego dachu Solarbay o regulowanej przezroczystości. Niemal 2 m² szkła sprawia, że to największa wersji tego rozwiązania w całej gamie Renault. Nowy jest też system rozpoznawania kierowcy.
Odświeżony Espace jest też pierwszym autem w marce wyposażonym w nowy system rozpoznawania kierowcy. Wbudowana w lewy przedni słupek (słupek A) kamera rozpoznaje kierowcę i w takim przypadku aktywuje odpowiadający mu profil użytkownika. Użytkownik ma możliwość zapisania, za pośrednictwem systemu openR link, następujących spersonalizowanych ustawień: ulubione stacje radiowe i multimedia, ustawienia pozycji za kierowcą (elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy i bocznych lusterek) oraz aplikacji Google.
System rozpoznawania kierowcy jest aktywowany przy każdym uruchomieniu samochodu. Do jego aktywacji niezbędne jest uprzednie utworzenie profilu użytkownika za pośrednictwem ekranu multimedialnego i zarejestrowanie obrazu twarzy za pomocą kamery pokładowej. Żadne dane nie są przesyłane do serwera i pozostają zapisane wyłącznie w pamięci komputera pokładowego.
... bez zmian. Króluje tam zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM. Składa się ze spalinowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1,2 l o mocy 130 KM i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych:
Standardowe zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km z emisją 108 gramów CO2 na kilometr, co zapewnia zasięg do 1100 kilometrów bez tankowania.
Dynamiczną i bezpieczną jazdę zapewnia wciąż oferowana w Espace technologia 4Control advanced z 4 kołami skrętnymi w połączeniu z 32 systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji.
Czy wraz ze zmianami, zmieni się cena? Z pewnością. Cennik wersji po liftingu poznamy później. Dzisiaj 5-osobowa wrsja Espace kosztuje w podstawowej wersji techno 183 900 zł. 9 tys. droższa jest odmiana 9-osobowa, a topowo wyposażone Iconic startuje od 207 900 zł.