Odświeżony Fiat Doblo właśnie zadebiutował na rynku polskim. Nowość włoskiej marki może się pochwalić ładniejszym nadwoziem, nowocześniejszą techniką i wyższym komfortem obsługi, ale czym jeszcze? Piszemy poniżej.
Fiat Doblo jest jednym z popularniejszych pojazdów dostawczych w Europie. Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się w 2000 roku, a do tej pory z taśm tureckiej fabryki wyjechało na ulice ponad 300 tys. tych samochodów. Tylko w 2014 roku Polacy zakupili 1635 szt. Doblo, z czego 1/3 przypadło na wersje osobowe, a pozostałe na warianty użytkowe.
Odmłodzony Fiat różni się od poprzednika przede wszystkim kształtami przodu pojazdu, gdzie pojawiły się nowe reflektory, ciekawszy w formie grill i zderzak oraz maska w nowych kształtach. Poszerzony wlot powietrza sprawia, że pojazd wydaje się optycznie szerszy, a jego łukowata forma kojarzy się z uśmiechem. Zmianom poddano również tylne lampy.
Dostawczak włoskiej marki oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych (Pop, Easy oraz Lounge), dwóch wysokości dachu, i jednym z dwóch rozstawów kół. Nabywca może wybrać wersję 5- lub 7-osobową. Co ciekawe najdłuższy wariant nadwoziowy nie jest dostępny w wersji 7-osobowej.
Doblo w wersji użytkowej oferowane jest w czterech wersjach nadwozia (cargo, kombi, kabina ze skrzynią i platforma do zabudowy), oraz, podobnie jak wariant osobowy, w dwóch wariantach wysokości i dwóch rozstawach osi. W sumie nabywcy mają do wyboru ok. 200 typów nadwozia i ponad 1000 możliwych wersji i rozwiązań. W palecie11 kolorów nadwozia pojawił się jeden nowy lakier - szary.
We wnętrzu uwagę zwraca zmodernizowana i nieco rozbudowana środkowa konsola, w której montowany może być ekran systemu multimedialnego, a także nawiewy w nowych kształtach i zmodernizowana kierownica. W kabinie nie brakuje praktycznych schowków, a przednia szuflada przed pasażerem zmieści nawet 10" tablet. Osobowe Doblo jest standardowo wyposażone m.in. w dwie poduszki powietrzne i ESP z funkcją Hill Holder. Przydatną opcją może się okazać m.in. system multimedialny Uconnect 5" z dotykowym, kolorowym ekranem poprzez który mamy możliwość obsługi radia, multimediów (np. z USB), nawigacji czy bluetooth. Sterowanie funkcjami tego urządzenia jest możliwe przy użyciu przycisków na kierownicy. Ciekawostką jest oprogramowanie eco:Drive, dzięki któremu możemy śledzić jak oszczędna jest nasza jazda. Odświeżony model lepiej wyciszony dzięki wykorzystaniu nowego dźwiękoszczelnego materiału.
Gama silników nie uległa zmianie. Producent oferuje Doblo w siedmiu wersjach silnikowych o mocach od 90 do 135 KM. Jednostki benzynowe to 1.4 95 KM oraz 1.4 T-JET 120 KM, zaś silniki turbodiesla to 1.6 MultiJet 90 KM (także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), 1.6 MultiJet 105 KM oraz 2.0 MultiJet 135 KM. Mocniejszy silnik benzynowy może być również zasilany metanem. Ciekawostką dostawczego Fiata jest możliwość zamówienia wersji z niezależnym zawieszeniem tylnym typu Bi-link, które służy poprawie prowadzenia i komfortu jazdy. Producent usprawnił również pracę dźwigni zmiany biegów, dzięki czemu możemy liczyć na lżejszą i bardziej precyzyjną pracę.
Zmodernizowanego dostawczaka Fiata już można zamawiać, a jego ceny zaczynają się od 53 900 zł (1.4/95 KM) za wersję osobową.
PD