Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Polska premiera BMW i8

bmwi8BMW i8 - to ze względu na kształty nadwozia najbardziej intrygujący pojazd seryjny wprowadzony w tym roku do oferty w Polsce. Uwagę przykuwa nie tylko jego stylizacja, ale i zaawansowana technika napędowa. Mogliśmy się o tym przekonać podczas polskiej premiery w Zamku Ujazdowskim w Warszawie. Szkielet klatki pasażerskiej BMW i8 wykonano z plastiku wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP), natomiast wszystkie elementy napędowe, akumulatory, elementy zawieszenia, struktury nośne zderzeniowe i funkcjonalne zintegrowano w szkielecie wykonanym z aluminium. Efekt takiej konstrukcji: masa własna gotowego do jazdy auta z baterią akumulatorów: 1485 kg, współczynnik oporu aerodynamicznego Cx: 0,26, niezwykle nisko położony środek ciężkości: 46 cm i niemal idealny rozkład mas między osie. . Lampy główne i tylne zespolone seryjnie w pełni w technologii diodowej LED, jako opcja dostępne lampy główne laserowe – po raz pierwszy montowane w samochodzie seryjnym.bmwi8bOpracowany i skonstruowany przez BMW system plug-in hybrid stanowi kolejny stopień rozwojowy technologii EfficientDynamics. To połączenie trzycylindrowego silnika spalinowego z technologią BMW TwinPower Turbo oraz technologią BMW eDrive w postaci hybrydowego silnika elektrycznego synchronicznego. Silnik benzynowy ma pojemność skokową 1,5 l i rozwija moc 170 kW/231 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów na koła tylne. Silnik elektryczny rozwija moc 96 kW/131 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, a jego siła przenoszona jest na koła przednie za pośrednictwem dwubiegowego automatu. Gromadzeniem energii i zasilaniem silnika elektrycznego zajmują się wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe z bezpośrednim chłodzeniem cieczą, o pojemności brutto 7,1 kWh.bmwi8cPołączenie silnika spalinowego w technologii BMW TwinPower Turbo i technologii BMW eDrive oraz inteligentne zarządzanie energią pozwoliły na uzyskanie maksymalnej mocy łącznej systemowej w wysokości 266 kW/362 KM i osiągi na poziomie samochodu wyczynowego (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,4 s) przy zużyciu paliwa i emisji spalin na pułapie najoszczędniejszych samochodów klasy miejskiej mini: średnie spalanie to 2,1 l/100 km, emisja CO2: 49 g/km. Znakomita ekonomika także w codziennym ruchu miejskim – w porównaniu z konwencjonalnymi samochodami sportowymi tej klasy i o tych osiągach zużycie paliwa jest praktycznie o połowę niższe. PD / BMW

Przeczytaj również
Popularne