Późną jesienią tego roku w salonach pojawi się nowa generacja Smarta Fortwo. Równolegle do oferty trafi jego czteroosobowa odmiana Forfour. Najnowszy model koncernu Daimler powstał przy współpracy z Renault. Francuska marka produkuje już spokrewniony technicznie tylnonapędowy model Twingo na Słowenii, który pojawi się w polskiej ofercie już we wrześniu. W momencie premiery rynkowej gama jednostek napędowych Smarta obejmować będzie dwie propozycje do wyboru. Pierwsza to wolnossący 3-cylindrowiec 1.0 o mocy maksymalnej 71 KM i momencie obrotowym rzędu 91 Nm przy 2850 obr./min. Topowa konstrukcja to natomiast doładowany silnik 0.9 o mocy 90 KM, który maksymalnie generuje moment obrotowy 135 Nm, dostępny przy 250 Nm. Kilka miesięcy po premierze rynkowej do gamy Smarta wejdzie też podstawowa wersja benzynowa o mocy 60 KM.
Podstawowe parametry modelu Smart Fortwo- długość: 2,69 m- szerokość: 1,66 m- wysokość: 1,55 m- rozstaw osi: 1873 mm- promień zawracania między krawężnikami: 6,95 m- promień zawracania od ściany do ściany: 7,30 m- długość kabiny: 2011,6 mm W zależności od wybranej przez klienta wersji napęd przekazywany będzie za pośrednictwem przekładni manualnej 5-biegowej lub 6-przełożeniowej skrzyni dwusprzęgłowej (Twinamic).
Podstawowe parametry modelu Smart Forfour- długość: 3,49 m- szerokość: 1,66 m- wysokość: 1,55 m- rozstaw osi: 2494 mm- promień zawracania między krawężnikami: 8,65 m- promień zawracania od ściany do ściany: 8,95 m- długość kabiny: 2707,3 mm Producent zapowiada, że nowy Smart Fortwo będzie odpowiadać ceną modelowi aktualnej generacji, natomiast większa odmiana Forfour będzie kosztować tylko około 600 EUR więcej niż Fortwo z analogicznym silnikiem. PD / Smart /Samar