W niespełna 8 lat po zaprezentowaniu przez Nissana crossovera Qashqai jego produkcja przekroczyła 2 miliony sztuk. Model ten, zarówno pierwszej jak i drugiej generacji, jest dziełem specjalistów z Europejskiego Centrum Projektowego Nissana w Londynie oraz Europejskiego Centrum Technicznego Nissana w Barcelonie. Istotny wkład w powstanie modelu mieli także projektanci i inżynierowie z ośrodka projektowego marki w Atsugi w Japonii. Nissan zainwestował 534 mln funtów w opracowanie projektu i konstrukcji oraz produkcję modelu Qashqai w Wielkiej Brytanii. Jego premiera w 2006 r. dała początek zupełnie nowemu segmentowi.Model przyczynia się do utrzymania ponad 11 000 miejsc pracy w brytyjskim przemyślemotoryzacyjnym. 85% (1 706 633 egzemplarzy) z 2 milionów sztuk wyprodukowanychw Sunderland wyeksportowano do różnych krajów, od Kongo do Kataru.
Dwumilionowym egzemplarzem, który opuścił linię produkcyjną, był Qashqai w wersji N-Tec w kolorze magnetycznej czerwieni. Pojazd trafi do klienta w Wielkiej Brytanii. Wyposażenie nowej wersji, wprowadzonej na rynek w zeszłym miesiącu, obejmuje unikatowe elementy stylistyczne, a także pakiet Safety Shield, czyli elektryczny hamulec awaryjny, system rozpoznawania znaków drogowych, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz adaptacyjne światła drogowe.Qashqai powstaje na tej samej linii nr 1 zakładów w Sunderland, co elektryczny LEAF. Od 2010 r. linia ta pracuje przez całą dobę w cyklu trzyzmianowym, aby zaspokoić popyt klientów. Co minutę opuszcza ją kolejny nowy samochód.Qashqai stanowi część ofensywy produktowej Nissana na rynek europejski, obok nowych modeli Pulsar, elektryczny e-NV200 oraz produkowanych również w Sunderland Nissanów Juke, Note oraz LEAF. Najważniejszymi ośrodkami rozwoju Nissana Qashqai były Europejskie Centrum Projektowe w Paddington oraz Europejskie Centrum Techniczne w Cranfield w Bedfordshire. Popularność modelu umożliwiła mu osiągnięcie rekordowego udziału w brytyjskim rynku, o co zadbał DziałSprzedaży i Marketingu z siedzibą w Rickmansworth w Hertfordshire. W wymienionych ośrodkach oraz salonach sprzedaży Nissana w Wielkiej Brytanii pracuje obecnie ponad 11 500 osób, zaś kolejne 26 000 zatrudniają brytyjscy kooperanci firmy. Uwzględniając produkcję pierwszej generacji modelu Qashqai w Chinach i Japonii, łączna globalna produkcja tego modelu przekroczyła już 2,5 miliona egzemplarzy. Od 2015 r. nowy Qashqai będzie także produkowany w rosyjskich zakładach Nissana w Petersburgu z przeznaczeniem na tamtejszy rynek lokalny.Zakłady Nissana w angielskim Sunderland (NMUK) pozostają ogólnoświatowym wzorem do naśladowania pod względem wydajności i jakości. Rocznie wytwarzanych jest w nich ponad 500 000 samochodów. Powstają tam modele Qashqai, Juke oraz Note, jak również elektryczny LEAF. W tej samej fabryce produkowane są też zasilające go nowoczesne akumulatory litowojonowe.Qashqai przymierza się teraz do pobicia rekordu modelu Micra jako samochodu wyprodukowanego w największej liczbie egzemplarzy w Sunderland. W ciągu 18 lat (1992-2010) brytyjskie zakłady wyprodukowały 2 368 704 sztuk modelu Micra. NISSAN W WIELKIEJ BRYTANIICo trzeci samochód produkowany w Wielkiej Brytanii to pojazd marki Nissan. Od 1998 roku Nissan jest największym producentem samochodów w tym kraju. Firma zainwestowała ponad 3,5 mld GBP w znane na całym świecie zakłady w Sunderland, w których produkcję uruchomiono w 1986 r. Obecnie 80% produkowanych tam pojazdów trafia na eksport na ponad 130 rynków. W Wielkiej Brytanii działają także inne placówki Nissana: Europejskie Centrum Projektowe w londyńskiej dzielnicy Paddington, Centrum Techniczne w Cranfield (Bedfordshire) oraz brytyjski Dział Sprzedaży i Marketingu z siedzibą w Rickmansworth(Hertfordshire). W wymienionych obiektach oraz salonach sprzedaży Nissana w Wielkiej Brytanii pracuje obecnie ponad 11 000 osób, zaś kolejne 26 000 zatrudniają brytyjscy kooperanci firmy. Zakłady Nissana w Sunderland produkują aktualnie następujące modele pojazdów: Nissan Qashqai, stuprocentowo elektrycznyNissan LEAF, Nissan Note oraz Nissan Juke. W przyszłości będzie tam produkowany także nowy samochód kompaktowy klasy premium – model Q30 marki Infiniti. NISSAN W EUROPIENissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów, zatrudniając ponad 14 500 osób w ramach swoich lokalnych działań projektowych, badawczo-rozwojowych, produkcyjnych, logistycznych oraz sprzedażowo-marketingowych. W zeszłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano łącznie ponad 635 000 samochodów, w tym minivany, wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody typu SUV oraz pojazdy użytkowe. Nissan LEAF jest natomiast najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie – 97% nabywców jest bardzo zadowolonych z jego osiągów, a 95% poleciłoby ten model swoim znajomym.Nissan posiada obecnie w swojej europejskiej ofercie 24 różnorodne i innowacyjne modele, co plasuje go na pozycji lidera wśród marek azjatyckich w Europie. Nissan