Sojusz Renault-Nissan i Daimler AG rozszerzą trwającą już od pięciu lat współpracę o segment pickupów. W nowym, jednotonowym modelu zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne z nowego Nissana NP300, ale będzie to pojazd opracowany i zaprojektowany przez firmę Daimler.
Nissan zajmuje drugie miejsce wśród największych producentów jednotonowych pickupów na świecie. Firma konstruuje i sprzedaje pojazdy tego typu od ponad 80 lat. Od 1933 r. ponad 14 milionów pickupów Nissana służyło i służy jako środek transportu. NP300, wprowadzony na rynek w 2014 r., sprzedawany jest pod nazwami NP300 Navara oraz NP300 Frontier (w zależności od rynku). Obecnie model ten produkowany jest w Tajlandii i Meksyku.
Nissan i Renault prowadzą prace nad jednotonowym pickupem dla marki Renault, który również będzie dzielił część rozwiązań konstrukcyjnych z Nissanem NP300. Samochód ten, charakteryzujący się stylistyką typową dla modeli Renault, będzie pierwszym jednotonowym pickupem tej marki, a jego premierę rynkową zaplanowano na 2016 r. Produkcję tego pickupa ulokowano w zakładach Nissana w Cuernavaca w Meksyku. Jednotonowy pickup Renault będzie już drugą propozycją francuskiej firmy w tym segmencie po półtonowym pickupie, który pojawi się na rynku jeszcze w bieżącym roku.
Jednotonowy pickup Mercedes-Benz będzie produkowany przez Nissana w zakładach Renault w Cordobie (Argentyna), obok Nissana NP300 i pickupa Renault przeznaczonych na rynek Ameryki Łacińskiej. Wszystkie trzy modele będą także produkowane w fabryce Nissana w Barcelonie (Hiszpania) z przeznaczeniem na pozostałe rynki oprócz Ameryki Północnej. Produkcja w obu zakładach produkcyjnych rozpocznie się przed końcem bieżącej dekady.
Fabryka w Barcelonie będzie produkować około 120 000 pojazdów rocznie dla trzech partnerów, a planowana wielkość produkcji w Cordobie to prawie 70 000 pojazdów rocznie. W związku z wysokim wskaźnikiem lokalizacji produkcji podzespołów można spodziewać się znacznego rozszerzenia bazy kooperantów w Hiszpanii i Argentynie.
Strategiczna współpraca trzech firm rozpoczęła się 10 kwietnia 2010 r. Wówczas ograniczała się ona do trzech projektów skupionych głównie na rynku europejskim. Od tego czasu portfolio wspólnych produktów Renault-Nissan i Daimler zwiększyło się ponad czterokrotnie i liczy 13 projektów realizowanych w Europie, Azji i obu Amerykach.
Renault-Nissan