Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Czy to będzie hit? Do Renault Megane wraca Diesel

To może być flotowy hit. Do Renault Megane GrandCoupe wraca silnik wysokoprężny 1.5 dCi. Auto trafi do salonów już w marcu. Cena? 113 900 zł lub 117 400 zł za topową odmianę techno.

Nowe wyparło stare, ale czasami stare sprawdza się lepiej niż nowe. Zrozumieli to menadżerowie w polskiej centrali Renault i po sukcesie modelu GranCoupe z silnikiem benzynowym na rynek wprowadzają odmianę wysokoprężną.

Megane GrandCoupe to nic innego jak Megane poprzedniej, czwartej generacji. Dzisiaj dostępne jest wyłącznie w wersji sedan. Ma 4,63 m długości i bagażnik o pojemności 503 l. Auto zostało wyceofane ze sprzedaży w ubiegłym roku z chwilą wejścia na rynek nowego elektrycznego Megane. Ale jak się okazuje na niektórych rynkach wersja „classic” to cały czas hit. GrandCoupe produkowane w Turcji (Bursa) do Polski najpierw trafiło w wersji benzynowej. Teraz na nasz rynek wraca odmiana z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1.5 l. o mocy 115 KM z automatyczną, 7-biegową skrzynią EDC.

Średnie zużycie paliwa to 4,6-4,7 l/100 km, czyli o litr mniej od wersji benzynowej. Co więcej, jest to sprawdzona jednostka silnikowa, oferowana wcześniej w innych modelach marki.

Megane GrandCoupe posiada zbiornik paliwa 50 l, co pozwala na zasięg do 1060 km i może mieć znaczenie dla osób pokonujących długie trasy i jest ważne dla klientów flotowych. Samochód w wersji wysokoprężnej emituje również mniej CO₂ (120-124 g/km).

Racjonalny wybór

Auto wycenione jest na 113 900 zł za wersję evolution i 117 400 zł za wersję techno. Już w standardzie Megane ma bogate wyposażenie. W wersji evolution, poza systemami wspomagania kierowcy, m.in. systemem ostrzegania o nadmiernej prędkości, systemem kontroli bezpiecznej odległości, aktywnego hamowania AEBS oraz systemem utrzymywania pasa ruchu, w standardzie są również: dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT, automatyczny hamulec postojowy, system multimedialny easy link 7" (DAB) z nawigacją, Bluetooth, 2 x USB/jack, 2 x USB w tylnej części konsoli środkowej z możliwością bezprzewodowej replikacji ekranu smartfona.

W topowej wersji techno samochód posiada dodatkowo m.in.: system multi-sense, kartę Renault hands free z funkcją powitalną, światła przednie full LED „Pure Vision” oraz aluminiowe felgi 17".

Cztery cylindry

Od czerwca ubiegłego roku można zamawiać Megane GrandCoupe w wersji benzynowej z nowej gamy spełniającej wymagania przepisów unijnych GSR2 (General Safety Regulation 2). Megane GrandCoupe z napędem benzynowym kosztuje 101 900 zł za TCe 140 w wersji evolution i 111 400 zł za TCe 140 EDC techno. Warto podkreślić, że w obu przypadkach silnik o pojemności 1332 cm3 z czterema cylindrami.

Przeczytaj również
Popularne