Fuso poszerzył ofertę Cantera o wariant 4x4. Standardowo uzbrojony on jest w mechanizm różnicowy o zwiększonym momencie tarcia i 5-stopniową przekładnię mechaniczną. Przełożenie tylnej osi wynosi 1:5,285. Napęd na wszystkie koła może być aktywowany lub dezaktywowany podczas jazdy. Canter 4x4 to wersja 6C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 6,5 tony, wyposażona w kabinę Comfort o szerokości dwóch metrów oraz silnik o mocy 129 kW (175 KM). Klienci mają do wyboru kabinę pojedynczą single cab lub podwójną crewcab o rozstawie osi 3415 lub 3865 mm (odpowiednio, 3 lub 7 miejsc). Ładowność podwozia waha się od 3500 do 3735 kg. Zabudowa napędu na obie osie pozwoliła osiągnąć kąt natarcia równy 35 stopni (dla Cantera 4x2 wynosi on 18 stopni), a zejścia - 24 stopnie (11 stopni dla Cantera 4x2). Prześwit wersji 4x4 wzrósł z 219 aż do 320 mm. Canter charakteryzuje się dobrą zwrotnością (promień skrętu Cantera 4x4 wynosi 13,5 lub 15,1 m, zależnie od włączenia napędu na cztery koła).
Zdolności terenowe sprawiaja, że Canter 4x4 sprwadzi na przykład na placach budowy, w sektorze energetycznym oraz w służbach pożarniczych czy komunalnych. Produkcja modelu w portugalskiej fabryce w Tramagal rusza w lutym br. Źródło: Fuso