Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Stellantis robi porządki po Tavaresie. Nowe funkcje, nowi ludzie

Stellantis powołał nowych szefów marek. Bob Broderdorf (na zdjęciu) został dyrektorem marki Jeep, Alain Favey dołącza do Stellantis i obejmuje stanowisko dyrektora marki Peugeot, Xavier Peugeot zostaje mianowany dyrektorem marki DS Automobiles, a Anne Abboud zostaje mianowana dyrektorem działu pojazdów użytkowych Stellantis Pro One.

Prezesem koncernu na razie nadal zostaje John Elkann, jednak to nadal funkcja tymczasowa. Zgodnie z informacją podaną na początku grudnia 2024 r., proces mianowania nowego dyrektora generalnego jest w toku, zarządza nim Specjalny Komitet Zarządu, a sam proces zostanie zakończony w pierwszej połowie 2025 r.

Opierając się na zmianach wprowadzonych w grudniu ubiegłego roku, ogłoszone dzisiaj zmiany dodatkowo uproszczą naszą organizację i zwiększą naszą elastyczność oraz dyscyplinę działania na poziomie lokalnym. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój, oferując naszym klientom jeszcze większy wybór doskonałych modeli spalinowych, hybrydowych i elektrycznych – powiedział John Elkann prezes Stellantis.

Stellantis upraszcza także strukturę organizacji, by jak czytamy w komunikacie „osiągnąć właściwą równowagę między odpowiedzialnością regionalną a globalną, co umożliwi szybsze podejmowanie decyzji i ich realizację”. Połączono np. niektóre działy np. Spraw Korporacyjnych i Komunikacji, utworzono nowe biuro marketingu, którym kieruje Olivier François, łącząc zespoły zajmujące się marketingiem poszczególnych marek, aby lepiej wspierać marki, zwłaszcza w zakresie reklamy, globalnych wydarzeń i sponsoringu.

Zmian w Polsce na razie nie ma

Zmiany mają wzmocnić regiony, by zyskały większe możliwości podejmowania decyzji oraz realizacji działań w zakresie planowania i rozwoju produktów, działalności przemysłowej oraz handlowej, przy jednoczesnym zachowaniu koordynacji z globalnymi funkcjami firmy w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów.

Działania związane z oprogramowaniem zostały teraz włączone do organizacji Rozwoju Produktu i Technologii, na której czele stoi Ned Curic, co usprawnia proces wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów i usług dla wszystkich marek we wszystkich regionach, w których działa firma.

Oprócz swojej obecnej funkcji dyrektora operacyjnego regionów Ameryki, Antonio Filosa objął globalne kierownictwo nad działem Jakości, który stanowi kluczowy element zobowiązania firmy wobec klientów.

Czy zmiany obejma polski oddział Stellantis? Na razie nic o tym nie wiadomo.

Przeczytaj również
Popularne