Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Silniki w autach flotowych coraz mniejsze

cruze2Zgodnie z danymi niezależnej firmy analitycznej, w ciągu ostatnich 5 lat dość wyraźnie zmniejszyła się średnia pojemność silnika dla nowo rejestrowanych samochodów osobowych. Co ciekawe, z drugiej strony jesteśmy świadkami wzrostu średniej mocy jednostek napędowych. Zgodnie z danymi firmy analitycznej BDW Automotive, w ciągu ostatnich 5 lat dość wyraźnie zmniejszyła się średnia pojemność silnika dla nowo rejestrowanych samochodów osobowych: z 1863 cm3 w roku 2007 do 1765 cm3 w roku bieżącym (dane dotyczą rynku niemieckiego). Co ciekawe, z drugiej strony jesteśmy świadkami wzrostu średniej mocy jednostek napędowych z 96 do 99 kW. Najbardziej widoczny jest opisywany trend w segmencie pojazdów luksusowych (-214 cm3), a na dalszym miejscach plasują się pojazdy typu SUV oraz MPV. Specjaliści z BDW Automotive zauważają, że tendencja związana z downsizingiem widoczna jest zarówno w sprzedaży samochodów klientom indywidualnym, jak również na rynku flotowym. Podczas gdy jeszcze pięć lat temu jeszcze około 40,7% samochodów osobowych rejestrowanych przez osoby prywatne miało silniki o pojemności powyżej 1,8 litra, to obecnie jest to już około 31%; dla rynku flotowego są to analogicznie wielkości rzędu 74% oraz 64%. Opisany wyżej trend nie przekłada się jednak na niższe ceny kupowanych aut (jedyny wyjątek to rok 2009, kiedy w Niemczech obowiązywał program dopłat wrakowych). Według BDW Automotive, w ciągu ostatnich pięciu lat średnia cena nowych aut nad Renem zwiększyła się z 24 800 do 25 800 EUR. źródło: BDW Automotive

Przeczytaj również
Popularne