Ford Polska i Santander Consumer Multirent rozpoczęły współpracę. Umowa programu finansowego została podpisana 9 grudnia 2024 roku, podczas spotkania w siedzibie Ford Polska. Strategiczne partnerstwo ogłosił Attila Szabó – prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska oraz Piotr Półtorzycki – członek Zarządu Santander Consumer Multirent.
Umowa partnerska oferuje klientom Forda szeroką gamę opcji finansowania pojazdów – od leasingu operacyjnego z możliwością nabycia samochodu po zakończeniu umowy, po opcję jego zwrotu do dealera. Wspólne działania mają na celu zapewnienie elastyczności oraz wygody użytkownikom modeli Forda, w tym aut konwencjonalnych, hybrydowych plug-in oraz w pełni elektrycznych. Od najpopularniejszych modeli jak Puma, Forcus przez najnowsze elektryki Carpi, Explorer i terenowe Brocno (więcej o nim pisaliśmy TUTAJ) po samochody dostawcze.
Rozbudowana oferta finansowania obejmuje klasyczny leasing operacyjny z umową do 72 miesięcy, w ramach której klient samodzielnie zarządza eksploatacją pojazdu, a własność przechodzi na niego automatycznie po uregulowaniu ostatniej raty. Program Ford Leasing Opcje, będący uproszczoną formą abonamentu, zapewnia gwarantowaną cenę odkupu, umożliwiając klientowi wybór: zwrotu, wymiany lub wykupu samochodu po zakończeniu umowy.
Dzięki programowi finansowemu oferowanemu przez SCM we współpracy z Ford Polska, klienci i dilerzy marki zyskali dostęp do nowoczesnych rozwiązań finansowych. Pierwszym krokiem współpracy było realizowane od kwietnia 2024 roku wprowadzenie finansowania hurtowego dla dilerów Forda, wspierającego ich działalność bieżącą. Umowa zawiera również kompletne rozwiązania dla klientów detalicznych, np. pożyczki dla konsumentów, pożyczki balonowe oraz bardzo popularne produkty z wysokim wykupem dla przedsiębiorców, takie jak Ford Leasing Opcje, które zapewniają klientom wysokie bezpieczeństwo oraz wybór najlepszej opcji zakończenia umowy w zależności od preferencji finansowych, oraz biznesowych.
Wspólnie opracowywane rozwiązanie ma na celu zwiększenie dostępności produktów detalicznych wspierających zakup samochodów marki Ford. Dzięki temu klienci będą bardziej zadowoleni, co w przyszłości przełoży się na większą lojalność i częstsze powroty do salonów dealerskich Forda — skomentował kontrakt Attila Szabó, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.
Ford intensywnie rozwija swoją ofertę zelektryfikowanych pojazdów, odpowiadając na potrzeby współczesnych konsumentów oraz firm z branży logistycznej. Elektryczny Ford E-Transit, będący liderem w segmencie dostawczych pojazdów elektrycznych, cieszy się dużym zainteresowaniem wśród firm kurierskich w Polsce, gdzie tysiące takich samochodów codziennie wspiera ich operacje.
W gamie Ford Pro dostępne są także elektryczne modele E-Transit Courier, E-Transit Connect oraz E-Transit Custom, a w salonach można znaleźć m.in. Mustanga Mach-E, Explorera czy hybrydową wersję Kugi. Nowe rozwiązania finansowe uwzględniają potrzeby zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych, zapewniając dostęp do szerokiej gamy pojazdów, od miejskich po dostawcze.
Współpraca z renomowaną marką Ford oraz partnerami z sieci Forda stanowi dla nas wyjątkową okazję do wykorzystania naszego wieloletniego globalnego doświadczenia. Dzięki wiedzy zdobytej przy realizacji kontraktów w formule captive możemy zaoferować wsparcie precyzyjnie dostosowane do strategicznych celów Ford Polska.
Naszym priorytetem jest rozwijanie relacji, które wzmacniają pozycję marki Ford na rynku, odpowiadając na rosnące oczekiwania współczesnych klientów. Łączymy kompetencje w zakresie technologii, projektowania produktów i najwyższych standardów obsługi klienta, by wspólnie wyznaczać nowe kierunki w budowaniu wartości dla klientów i partnerów Forda – komentuje Piotr Półtorzycki, członek Zarządu Santander Consumer Multirent.