Piątka to nie tylko nowy model Renault, którym francuzi chcą zrewolucjonizować europejską motoryzację. To także pozycja w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W sumie Renault sprzedało 34 748 osobówek i dostawczaków. To wzrost o 9,8%.
Sukcesów w 2024 jak się okazuje, było wiele. Ten największy? To oczywiście sprzedaż i udział w rynku. A ten wzrósł i to znacznie. Na świecie grupa Renault sprzedała 2 264 815 samochodów, co dało wzrost o 1,3 proc. W Polsce? W segmencie aut osobowych Renault zakończyło ubiegły rok na 9. miejscu, ze sprzedażą 21 629 samochodów, to o 18,7% więcej w porównaniu z rokiem 2023. Co ciekawe Polska jest dwudziestym rynkiem dla francuzów na całym świecie.
Piąty rok z rzędu Renault pozostaje numerem jeden rynku samochodów dostawczych w Polsce. W sumie sprzedaż sięgnęła 13 119 auta, co daje wzrost o 2,3 proc. Master to także w segmencie H VAN nr „jeden” i to po raz siódmy z rzędu. W segmencie lekkich samochodów dostawczych również sukces. Renault pozostaje numerem 1 na polskim rynku oraz utrzymuje pozycję lidera w samochodach zabudowywanych.
Wprowadzono nowe innowacyjne usługi: Mobilize Share oraz Gwarancję Odnawialną Renault. W styczniu 2025 roku zainaugurowano renew Factory – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych, o czym więcej pisaliśmy TUTAJ.
Cieszy nas wzrost udziału samochodów zelektryfikowanych E-Tech w ogólnej sprzedaży, a przede wszystkim wzrost sprzedaży naszych modeli klientom indywidualnym. Kolejny rok, bo już piąty, jesteśmy również marką numer jeden w samochodach dostawczych w Polsce, a Master z nagrodą Van of the Year jest numerem jeden w swoim segmencie. W tym roku będziemy kontynuować rozpoczęte projekty, jak również budować naszą pozycję na rynku, łącząc nowoczesne technologie z wysoką, jakością, wprowadzając nowe modele, takie jak Renault 5 (Car of the Year 2025) czy Renault 4 – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Najchętniej wybieranym modelem osobowym był w ubiegłym roku Captur, z liczbą 6294 sprzedanych samochodów (+83,9% vs. 2023), z czego 12,5% mixu sprzedaży stanowiły wersje hybrydowe. Captur zajął czwarte miejsce w segmencie B-SUV i znacząco wzrosła sprzedaż tego modelu do klienta indywidualnego (4255, czyli +116,5% vs. 2023).
O 16,2% wzrosła także sprzedaż w segmencie C-SUV: 5028 (Austral, Arkana, Scenic), a szczególnie udział wersji hybrydowych w mixie sprzedaży tego segmentu. Clio zakończyło rok na piątym miejscu, jednak w Europie to najchętniej wybierany samochód w swojej klasie.
W ofercie aut elektrycznych i hybrydowych Renault aktualnie są dostępne w pełni elektryczne: Scenic E-Tech electric, Megane E-Tech electric, Kangoo E-Tech electric, nowy Master E-Tech electric, Trafic E-Tech electric, a także samochody w pełni hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Symbioz E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid i Rafale, a uzupełnieniem gamy Rafale jest hybryda plug-in 300 KM.
W sumie w ubiegłym roku Renault wprowadziło na rynek aż sześć nowych modeli: Espace E-Tech full hybrid, Scenic E-Tech electric (Car of the Year 2024), Captur E-Tech full hybrid, Symbioz E-Tech full hybrid, Master oraz Rafale, umacniając swoją ofertę w kluczowych segmentach.
Renault utrzymuje pozycję lidera w Polsce już piąty rok z rzędu, z 13 119 sprzedanymi pojazdami i udziałem rynkowym na poziomie 19,4%.
Siódmy rok z rzędu Master pozostaje numerem 1 w segmencie H VAN. Trafic znalazł się na drugim miejscu w segmencie M Van, a Express i Kangoo dały marce drugą pozycję na rynku w segmencie S Van.
Ten rok upłynie w Renault pod szyldem nr 5 i 4. To dwie elektryzujące nowości. Oba auta zbudowane są tak samej platformie i dzięki niskiej cenie mają zrewolucjonizować nie tylko Polski rynek. Więcej o „piątce” pisaliśmy TUTAJ.
Jak zapowiedział Tomasz Mróz, w roku 2025 Renault będzie kontynuowało swoją ofensywę produktową, wprowadzając na rynek polski nagrodzone tytułem Car of the Year 2025 Renault 5 E-Tech electric, a następnie Renault 4.
Renault szykuje także coś specjalnego dla flot. To Megane z silnikiem Diesla. Jak sięnieoficjalnie dowiedzieliśmy takie auto przyjedzie z Tureckiej fabryki Renault i wycenione będzie na podobnym poziomie, co dzisiaj benzynowe Megane.