Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Renault ze wzrostami sprzedaży. Szykuje się coś dla Flot

Piątka to nie tylko nowy model Renault, którym francuzi chcą zrewolucjonizować europejską motoryzację. To także pozycja w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W sumie Renault sprzedało 34 748 osobówek i dostawczaków. To wzrost o 9,8%.

Sukcesów w 2024 jak się okazuje, było wiele. Ten największy? To oczywiście sprzedaż i udział w rynku. A ten wzrósł i to znacznie. Na świecie grupa Renault sprzedała 2 264 815 samochodów, co dało wzrost o 1,3 proc. W Polsce? W segmencie aut osobowych Renault zakończyło ubiegły rok na 9. miejscu, ze sprzedażą 21 629 samochodów, to o 18,7% więcej w porównaniu z rokiem 2023. Co ciekawe Polska jest dwudziestym rynkiem dla francuzów na całym świecie.

Piąty rok z rzędu Renault pozostaje numerem jeden rynku samochodów dostawczych w Polsce. W sumie sprzedaż sięgnęła 13 119 auta, co daje wzrost o 2,3 proc. Master to także w segmencie H VAN nr „jeden” i to po raz siódmy z rzędu. W segmencie lekkich samochodów dostawczych również sukces. Renault pozostaje numerem 1 na polskim rynku oraz utrzymuje pozycję lidera w samochodach zabudowywanych.

Wprowadzono nowe innowacyjne usługi: Mobilize Share oraz Gwarancję Odnawialną Renault. W styczniu 2025 roku zainaugurowano renew Factory – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych, o czym więcej pisaliśmy TUTAJ.

Cieszy nas wzrost udziału samochodów zelektryfikowanych E-Tech w ogólnej sprzedaży, a przede wszystkim wzrost sprzedaży naszych modeli klientom indywidualnym. Kolejny rok, bo już piąty, jesteśmy również marką numer jeden w samochodach dostawczych w Polsce, a Master z nagrodą Van of the Year jest numerem jeden w swoim segmencie. W tym roku będziemy kontynuować rozpoczęte projekty, jak również budować naszą pozycję na rynku, łącząc nowoczesne technologie z wysoką, jakością, wprowadzając nowe modele, takie jak Renault 5 (Car of the Year 2025) czy Renault 4 – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Najpopularniejsze modele?

Najchętniej wybieranym modelem osobowym był w ubiegłym roku Captur, z liczbą 6294 sprzedanych samochodów (+83,9% vs. 2023), z czego 12,5% mixu sprzedaży stanowiły wersje hybrydowe. Captur zajął czwarte miejsce w segmencie B-SUV i znacząco wzrosła sprzedaż tego modelu do klienta indywidualnego (4255, czyli +116,5% vs. 2023).

O 16,2% wzrosła także sprzedaż w segmencie C-SUV: 5028 (Austral, Arkana, Scenic), a szczególnie udział wersji hybrydowych w mixie sprzedaży tego segmentu. Clio zakończyło rok na piątym miejscu, jednak w Europie to najchętniej wybierany samochód w swojej klasie.

W ofercie aut elektrycznych i hybrydowych Renault aktualnie są dostępne w pełni elektryczne: Scenic E-Tech electric, Megane E-Tech electric, Kangoo E-Tech electric, nowy Master E-Tech electric, Trafic E-Tech electric, a także samochody w pełni hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Symbioz E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid i Rafale, a uzupełnieniem gamy Rafale jest hybryda plug-in 300 KM.

W sumie w ubiegłym roku Renault wprowadziło na rynek aż sześć nowych modeli: Espace E-Tech full hybrid, Scenic E-Tech electric (Car of the Year 2024), Captur E-Tech full hybrid, Symbioz E-Tech full hybrid, Master oraz Rafale, umacniając swoją ofertę w kluczowych segmentach.

Samochody dostawcze

Renault utrzymuje pozycję lidera w Polsce już piąty rok z rzędu, z 13 119 sprzedanymi pojazdami i udziałem rynkowym na poziomie 19,4%.

Siódmy rok z rzędu Master pozostaje numerem 1 w segmencie H VAN. Trafic znalazł się na drugim miejscu w segmencie M Van, a Express i Kangoo dały marce drugą pozycję na rynku w segmencie S Van.

Plany na ten rok?

Ten rok upłynie w Renault pod szyldem nr 5 i 4. To dwie elektryzujące nowości. Oba auta zbudowane są tak samej platformie i dzięki niskiej cenie mają zrewolucjonizować nie tylko Polski rynek. Więcej o „piątce” pisaliśmy TUTAJ.

Jak zapowiedział Tomasz Mróz, w roku 2025 Renault będzie kontynuowało swoją ofensywę produktową, wprowadzając na rynek polski nagrodzone tytułem Car of the Year 2025 Renault 5 E-Tech electric, a następnie Renault 4.

Renault szykuje także coś specjalnego dla flot. To Megane z silnikiem Diesla. Jak sięnieoficjalnie dowiedzieliśmy takie auto przyjedzie z Tureckiej fabryki Renault i wycenione będzie na podobnym poziomie, co dzisiaj benzynowe Megane.

Przeczytaj również
Popularne