Volvo w Polsce w 2011 roku sprzedało 5 151 samochodów - to najwyższy wynik w historii. Z kolei pod względem rejestracji nowych aut, Volvo obroniło pierwsze miejsce z poprzednich kwartałów i zakończyło rok na pozycji lidera segmentu premium. A to wszystko przy malejącej sprzedaży ogólnej w tym segmencie – o 12%. Tak dobre wyniki Volvo są efektem znakomitej sprzedaży modelu XC60 oraz udanego wprowadzenia na rynek w zeszłym roku Volvo S60 i V60. Dobra sprzedaż najnowszych modeli, ale również stała popularność pozostałych samochodów, pozwoliły Volvo w Polsce zwiększyć swój udział zarówno w segmencie premium – do 26,7%, jak i w całym rynku – do 1,8%. Volvo zwiększyło również swoją przewagę nad konkurencją z segmentu premium do kilkuset samochodów. To najlepsze wyniki Volvo w ciągu kilku ostatnich lat. Sprzedaż to jednak nie wszystko. Volvo od lat dba o dobre relacje z partnerami biznesowymi, czego efekty widać m.in. w corocznym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych. W tegorocznej edycji rankingu Volvo utrzymało pierwsze miejsce i tym samym jako pierwsza marka w historii, jest na szczycie rankingu drugi raz z rzędu. Volvo zajęło pierwsze miejsce w rankingu głównym badania, a także w 9 kategoriach cząstkowych (na 14 możliwych).
MODEL | Suma |
XC60 | 1726 |
S40 | 709 |
V50 | 624 |
S60 (new) | 594 |
V60 | 358 |
XC90 | 357 |
S80 | 263 |
XC70 | 218 |
C30 | 178 |
V70 | 87 |
C70 | 37 |
Grand Total | 5151 |