Po niemal dwóch latach przerwy, sieć Renault Trucks znów jest obecna na terenie Dolnego Śląska. Okazały serwis w podwrocławskich Pietrzykowicach przejęła i prowadzi firma Retos ze Skoczowa. Retos jest jednym z najdłużej działających w sieci Renault Trucks polskich koncesjonerów. Jest autoryzowanym dystrybutorem i serwisantem pojazdów francuskiej marki od 1998 roku, ale w branży usług dla transportu działa o wiele dłużej – ponad 25 lat. Ma duży serwis Renault Trucks w Skoczowie i współpracuje z dwoma niezależnymi warsztatami w Legnicy i Kłodzku. Teraz do tej mini sieci dołączył okazały obiekt w Pietrzykowicach koło Wrocławia. - Wejście na dolnośląski rynek oznacza duży rozwój naszej firmy i umocnienie jej rynkowej pozycji - mówi Emilia Czapka, prezes spółki Retos. - Wiemy, że na początku nie będzie nam łatwo, ale wierzę, że jakość naszej pracy i oferowanych przez nas pojazdów Renault Trucks skłonią przewoźników z tego regionu do korzystania z usług handlowców i mechaników z Pietrzykowic. Liczymy na dobre wiatry! Dolnośląscy przewoźnicy i ich kierowcy wreszcie odetchną - do serwisu nie muszą już jeździć do sąsiednich regionów. Bardzo wygodny i do tego efektowny obiekt znajduje się tuż przy autostradzie A4, w miejscu, gdzie łączy się z nią nowa, autostradowa obwodnica Wrocławia (A8). Lokalizacja jest idealna - to zbieg tras z północy na południe i ze wschodu na zachód, w dogodnej odległości od Wrocławia. To także wkład Renault Trucks w ekologię, urbanistykę i bezpieczeństwo - część dużych pojazdów nie musi przebijać się do serwisu przez zatłoczone miasto. Wrocławski serwis działa w pełnym zakresie w systemie dwuzmianowym w godzinach od 8.00 do 22.00. Przez 24 godziny na dobę dyspozycyjny jest w pełni wyposażony samochód serwisowy Renault Master, który pomaga kierowcom usunąć awarie na drodze w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od Pietrzykowic.
Nowoczesny budynek o powierzchni 1900 m2 stoi na 1,5-hektarowej działce, która zapewnia dużo miejsca na plac manewrowy i parking. W tym serwisie wszystkie naprawy samochodu ciężarowego wykonywane są na jednym stanowisku. Zwraca uwagę duża wysokość hali serwisowej – jest to spowodowane tym, że na całej jej długości zaplanowano suwnicę. Dzięki niej podczas poważniejszych napraw, np. wymagających wyjęcia silnika z pojazdu, nie trzeba auta przestawiać – po wymontowaniu silnik przenosi się suwnicą na inne stanowisko naprawcze. Dlatego też wszystkie pomieszczenia w hali nie mają stropów – operator suwnicy może dotrzeć wszędzie. By nie było absolutnie żadnych problemów z wewnętrznym transportem wszędzie można też podjechać wózkiem widłowym. W budynku jest osiem stanowisk serwisowych, w tym trzy przejazdowe mieszczące zestaw ciągnik plus naczepa. Z boku hali znajduje się małe centrum logistyczne – warsztat elektryczny oraz liczący kilka tysięcy pozycji magazyn części zamiennych o powierzchni 300 m2. Tuż obok jest magazyn olejowy, z którego do trzech stanowisk rozprowadzone są węże zakończone zwijakami. W tym bogato wyposażonym serwisie znajdują się też wydzielone i zaopatrzone w odpowiednie zestawy narzędzi miejsca do napraw podzespołów i ich mycia. Serwis poza standardową obsługą bieżącą oferuje pełen zestaw napraw, w tym także blacharsko-lakiernicze. Montuje i serwisuje też urządzenia Toll Collect do ściągania myta na niemieckich autostradach. We w całości klimatyzowanym budynku jest także dwukondygnacyjna część biurowo-socjalna. Poza miejscami pracy dla handlowców oraz pracowników administracyjnych, znajduje się tam też specjalny pokój, gdzie kierowcy mogą w razie potrzeby przenocować lub odpocząć oglądając telewizję, czytając prasę lub spożywając posiłek i ciepłe napoje. Pomieszczenie to ma osobne wejście i węzeł sanitarny z prysznicem. W Pietrzykowicach sprzedawane są wszystkie samochody z gamy Renault Trucks, zarówno nowe, jak i używane. - Przed zakupem można sprawdzić jak się nimi jeździ – dostępne są trzy testowe ciężarówki Premium i Magnum (w tym typu mega) – mówi Krzysztof Marzec, dyrektor zarządzający wrocławskiego oddziału Retosu. - Można u nas załatwić wszystkie formalności związane z zakupem, w tym dobrać najbardziej pasujący do potrzeb przewoźnika model jego finansowania, na czele z fabrycznym leasingiem oferowanym przez Renault Trucks Finance Services. Oferujemy też firmom transportowym miejsca parkingowe oraz tzw. usługę bazy z usługami warsztatowymi – ich posiadania wymagają od przewoźników nowe przepisy o transporcie. Poza tym mamy jeszcze do wynajęcia kilka pomieszczeń biurowych. Mile widziane są u nas firmy z branży transportowej. Sprzedażą pojazdów z drugiej ręki zajmuje się działająca na terenie obiektu filia Centrum Pojazdów Używanych Renault Trucks – na placu stale dostępnych jest 40 do 50 samochodów w różnych konfiguracjach. - Wszystkie pochodzą od sprawdzonych, pewnych dostawców, są po przeglądzie technicznym i przygotowane do rejestracji. Mają też rzeczywiste przebiegi – nie zajmujemy się „korektą" liczników" - dodaje Arkadiusz Owczarek, dyrektor CPU RTP. Tylko wsiadać i jechać. Tym bardziej, że CPU oferuje również finansowanie zakupu, podobnie jak w przypadku nowych samochodów. Renault Trucks