Na szczycie listy najlepiej sprzedających się aut sportowych znalazła się Mazda MX-5, za nią Ford Mustang i BMW Z4. Choć w pierwszej dziesiątce jest Porsche i Jaguar, dominują auta tańsze.
Carvago, największa w Europie platforma internetowa do zakupu i sprzedaży samochodów używanych, opublikowała statystyki sprzedaży samochodów sportowych. Najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na Carvago jest legendarna Mazda MX-5, a za nią amerykańska ikona Ford Mustang i roadster premium BMW Z4.
Nawet w erze cyfrowej klienci szukają samochodów, które oferują analogową przyjemność z jazdy. Zakupy online pozwalają im łatwo znaleźć wymarzony model, nawet jeśli jest on trudno dostępny w ich kraju. Dzięki Carvago mogą z zacisza własnego domu spełnić swoje marzenie o samochodzie sportowym, a jednocześnie mieć pewność, że przy odbiorze samochodu nie czekają ich żadne nieprzyjemne niespodzianki – mówi Dariusz Piwinski, Country Manager Carvago Polska.
Bliższe spojrzenie na ranking samochodów sportowych pokazuje przewagę kompaktowych roadsterów i coupé, które oferują frajdę z jazdy za kierownicą w stosunkowo przystępnej cenie. Zwycięska Mazda MX-5 od dawna cieszy się popularnością dzięki lekkiej konstrukcji i zwinnemu zachowaniu na zakrętach. Na drugim miejscu uplasował się Ford Mustang, amerykańska ikona łącząca charakterny silnik V8 z codzienną użytecznością. Trzecie miejsce zajął roadster klasy premium BMW Z4. Modele rodzeństwa Toyota GT86/GR86 i Subaru BRZ również znalazły się w pierwszej dziesiątce, potwierdzając zainteresowanie lekkimi japońskimi coupe z napędem na tylną oś. Ponadto na szczycie listy znalazł się włosko-japoński roadster Fiat 124 Spider (w tym wariant Abarth) lub para Porsche Cayman/Boxster, symbolizująca stosunkowo niedrogie wejście Porsche do świata samochodów sportowych.
*Wewnętrzne dane Carvago, 15 marca 2024 r. - 15 marca 2025 r.
Aby zapewnić bezpieczny zakup nawet w przypadku samochodów sportowych i wyczynowych,
Oprócz specjalistycznych modeli sportowych, klienci Carvago często sięgają po sportowe wersje niemieckich modeli premium. Dużą popularnością cieszą się wśród nich BMW serii 2 i 4 czy Audi S5. W pewnym sensie do tej grupy można zaliczyć również elektryczne BMW i4 M50. Jego sukces sugeruje, że klienci zaczynają akceptować zelektryfikowane alternatywy dla sportowych sedanów, pod warunkiem, że są one w stanie zaoferować pełne emocji i dynamiczne wrażenia z jazdy.
Portfel zamówień z ostatnich 12 miesięcy obejmuje topowe warianty, takie jak Audi RS7, BMW M5 Competition i Mercedes-Benz C 63 AMG. Samochody sportowe - czy to czysto sportowe, czy też najmocniejsze wersje stosunkowo popularnych modeli - stanowią zatem stabilną część popytu na internetowym rynku samochodów używanych. Chociaż większość sprzedaży dotyczy bardziej praktycznych modeli, dane Carvago potwierdzają, że na europejskim rynku samochodów używanych wciąż istnieje duża społeczność entuzjastów, którzy poszukują dynamiki i przyjemności z jazdy.