25 października br. w zakładzie PSA Peugeot Citroën w Aulnay zakończono produkcję samochodów. Ostatnim zmontowanym autem był egzemplarz Citroëna C3. To nie jedyna fabryka motoryzacyjna w Europie, którą czeka podobny los. Do 2014 r. w Aulnay będę produkowane części zamienne do karoserii samochodowych a produkcja C3 zostanie przeniesiona do fabryki w Poissy. Decyzję o zamknięciu zakładu francuski koncern ogłosił na początku maja br. W okresie niespełna 40 lat działalności w Aulnay wyprodukowano 8 568 391 samochodów. Europejskie fabryki samochodów sa w staie wyprodukować ok. 26 mln pojazdów osobowych rocznie, czyli ok. 7 mln więcej niż wynosi popyt na te pojazdy na rynkach światowych. Oznacza to, że aż 18 zakładów produkcyjnych wielkości francuskiego Aulnay powinno zostać w Europie zamkniętych. Te niepopularne decyzje są jednak odsuwane w czasie i blokowane zarówno przez związki zawodowe jak i władze państw chcących chronić miejsca pracy. Decyzje zamykania niektórych fabryk podjęły już ostatecznie Ford, Opel oraz Fiat. Fleet, PSA, AutomotiveSuppliers.pl