Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

MITSUBISHI z planami na przyszłość

mitsuMitsubishi opublikowało nowy, średnioterminowy biznesplan pod nazwą "Nowy etap 2016" na okres trzech lat - od roku finansowego 2014 do 2016 (to jest od 01 kwietnia 2014 roku do 31 marca 2017 roku). Nowy plan, bazujący na rezultatach strategii realizowanej w latach 2011 - 2013, w tym rekordowych zyskach osiągniętych w roku finansowym 2012, będzie realizowany z podziałem na sześć strategicznych kierunków działania. Wśród nich znajdują się: 1. wzrost przychodów ze sprzedaży, dzięki wprowadzaniu modeli samochodów o strategicznym znaczeniu dla firmy (szczególnie pickupów, SUV-ów i crossoverów, w tym nowych generacji modeli L200, Pajero, ASX i innych), 2. opracowywanie technologii nowej generacji (samochody elektryczne, samochody hybrydowe z zewnętrznym ładowaniem PHEV, zintegrowany pokładowy system kontroli dynamiki wszystkich kół „Super-All Wheel Control", pakiet aktywnych technologii bezpieczeństwa „e-Assist", technologii wykorzystujących połączenie samochodów z Internetem za pośrednictwem smartfonów, 3. wzmacnianie strategii regionalnych, w tym zwiększenie sprzedaży i zysków na rynkach wschodzących, głównie azjatyckich, ze szczególnym uwzględnieniem Tajlandii i Indonezji (gdzie MMC ma już ugruntowaną pozycję) oraz Filipin, dalszy rozwój minisamochodów w Japonii realizowany przez spółkę joint venture NMKV, redukcję liczby modeli przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży każdego z oferowanych modeli, zwiększenie sprzedaży w Ameryce Północnej, dzięki wprowadzeniu nowych modeli, intensywniejszym działaniom reklamowym i poprawie efektywności miejscowych zakładów produkcyjnych celem zwiększenia eksportu z Ameryki a także zwiększeniu sprzedaży i zysków w Europie poprzez wprowadzanie nowych modeli. Strategia obejmie także przebudowę struktury operacyjnej poprzez modyfikację proporcji zdolności produkcyjnych w Japonii i w zagranicznych fabrykach MMC, redukcję liczby płyt podłogowych z 9 do 7 i liczby oferowanych modeli z 18 do 13 (szczególnie poprzez eliminację modeli regionalnych i modeli starszych generacji) oraz poprzez zmniejszenie kosztów o 110 miliardów jenów. Piątym filarem nowego planu biznesowego będzie rozwój stabilnej bazy do prowadzenia działalności, co będzie wymagało zainwestowania 100 miliardów jenów rocznie w infrastrukturę produkcyjną oraz 80 miliardów jenów rocznie w prace badawczo-rozwojowe a także dalsza współpraca z innymi producentami samochodów, przynosząca korzyści wszystkim partnerom. Szóstym fundamentem planu będą działania w celu poprawy jakości, mające na celu uzyskanie najwyższego poziomu w branży we wszystkich aspektach jakości pojazdów. Rezultatem realizacji tych założeń będzie zwiększenie sprzedaży Mitsubishi Motors do 1.430.000 samochodów, wzrost wartości sprzedaży do 2.600 miliardów jenów i zysku operacyjnego do 135 miliardów jenów w roku finansowym 2016. Planowana detaliczna sprzedaż MMC w roku finansowym 2016, to 1.430.000 samochodów, co stanowi wzrost o około 30% w porównaniu z obecną prognozą sprzedaży na rok finansowy 2013. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez zwiększenie udziału produktów strategicznych – pickupów, SUV-ów i crossoverów do 63% sprzedanych samochodów marki MMC w roku finansowym 2016 z 57% w roku finansowym 2013. Udział tych modeli w przychodach ze sprzedaży po opodatkowaniu powinien osiągnąć 74% w roku finansowym 2016, przy analogicznym udziale wynoszącym 68% w roku finansowym 2013. MMC traktuje odpowiedzialność za środowisko naturalne, przyjemność z jazdy oraz wytrzymałość i bezpieczeństwo samochodów, jako trzy filary programu rozwoju "@earth Technology" i będzie kontynuować rozwój nowoczesnych technologii wzmacniających te filary. Rola technologii pojazdów elektrycznych jest uważana za ważną dla wypełniania wymagań przepisów ochrony środowiska, które są stale zaostrzane na całym świecie. MMC zamierza zwiększyć udział produkcji samochodów elektrycznych EV i samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów PHEV do 20% w 2020 roku, w czym pomoże firmie pozycja lidera w technologii pojazdów elektrycznych. Ponadto, poprzez ograniczenie liczby modeli w stosunku do poprzednich generacji i modeli specyficznych dla wielu regionów, MMC planuje zreorganizować i zintegrować produkowane platformy podwoziowe, zmniejszając ich liczbę z dziewięciu w roku finansowym 2013 do siedmiu na koniec roku finansowego 2016, a liczbę modeli ograniczyć z 18 w roku finansowym 2013 do 13 na koniec roku finansowego 2016. Reorganizacja i integracja gamy modelowej pozwoli na istotną redukcję kosztów. MMC będzie kontynuować działania mające na celu obniżenie kosztów całkowitych w ramach komisji bezpośrednio podlegającej prezesowi firmy, która to komisja od czasu utworzenia stale osiąga dobre wyniki, a obecnie będzie dążyć do obniżenia kosztów związanych z Grupą MMC na skalę 110 miliardów jenów w roku finansowym 2016, w porównaniu do roku finansowego 2013. Mitsubishi

Przeczytaj również
Popularne