W wyniku inwestycji na poziomie 609 milionów dolarów podwojono w ubiegłym roku zdolności produkcyjne fabryki do 200 000 samochodów rocznie. W rozbudowanym obiekcie rozpoczęto produkcję Nowego i10 i to właśnie ten model zyskał tytuł milionowego samochodu – honorowy egzemplarz zostanie wyeksportowany do Niemiec. Fabryka HAOS w tureckim Izmit powstała w 1997 roku jako pierwsza z siedmiu fabryk Hyundaia poza Koreą, inicjując program globalizacji prowadzony przez markę. Początkowo fabryka produkowała samochody na rynek turecki, a w 2002 rozpoczęła eksport modelu użytkowego Starex na sąsiednie rynki. W 2007 roku zwiększono zdolności produkcyjne do 100 000, a w 2013 do 200 000 samochodów rocznie. Aktualnie fabryka pracuje na trzy zmiany i produkuje modele i10 oraz i20, które trafiają do sprzedaży lokalnej i na rynki w Europie. W pierwszej połowie 2014 roku wyprodukowano 100 000 aut, z czego ponad połowę stanowi model i10. Prawie 90 000 samochodów wyeksportowano do ponad 30 europejskich krajów. Zdolności produkcyjne Hyundaia w Europie przekraczają 500 000 samochodów, wliczając produkcję w drugiej fabryce, zlokalizowanej w czeskich Nosovicach. Ponad 90% samochodów Hyundaia sprzedawanych w Europie to modele pochodzące z obu europejskich fabryk. Hyundai