Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Jak się sprzedają Peugeoty na świecie

peugeot408Przy ogólnie trudnej sytuacji na europejskim i globalnym rynku Peugeot zakończył 2012 rok globalną sprzedażą pojazdów oraz zestawów do montażu (CKD) na poziomie 1,7 mln sztuk. Trzy czwarte wartości spadku (-19,6 % w porównaniu z rokiem 2011) to efekt przestojów dostaw zestawów do montażu dla Iran Kodhro w pierwszej połowie roku (łącznie 313 000 sztuk), które wynikały z zaostrzenia międzynarodowych sankcji wobec Iranu.Z drugiej strony sprzedaż gotowych pojazdów osiągnęła liczbę 1 555 000 szt., czyli spadek wyniósł zaledwie 6,1 % w porównaniu z rokiem poprzednim.Wiosną 2012 r. w Europie ruszyła sprzedaż produkowanego we Francji i na Słowacji modelu 208, który w drugiej połowie roku zaliczył również debiut na rynkach pozaeuropejskich. W 2013 roku zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży tego modelu w Rosji oraz jego przemysłową i handlową premierę w Brazylii. Peugeot w EuropiePrzy wolumenie sprzedaży na poziomie 955 tys. nowo zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych, oznaczającym spadek o 12,6 % w porównaniu z rokiem 2011, na kurczącym się rynku europejskim (-8,6 %), Peugeot zanotował udział w rynku wynoszący 6,8 % (7,1 % w roku 2011) i utrzymał wypracowaną w 2010 roku czwartą pozycję wśród producentów.W segmencie samochodów osobowych (797 tys. zarejestrowanych nowych pojazdów, -13 %), dzięki bardzo udanemu debiutowi modelu 208, umocnieniu pozycji rynkowej 508 oraz zadowalającym rezultatom sprzedaży 3008, Peugeot zakończył rok 2012 z 6,3-procentowym udziałem w rynku (6,7 % w 2011 roku). Spadek ten jest wynikiem przewidywanych, nieznacznie gorszych wyników sprzedaży modeli 206+, 207 oraz 308.W segmencie pojazdów dostawczych (158 tys. zarejestrowanych nowych pojazdów) Peugeot zanotował niższy spadek niż cały rynek, zwiększając tym samym swój udział do 10,7 % (10,4 % w 2011 roku) i zajmując w Europie czwarte miejsce w rankingu marek (szósta lokata w 2011 roku).W grudniu 2012 roku model 208 został liderem francuskiego rynku samochodów osobowych. Jeżeli chodzi o pozostałe kraje europejskie – według danych do końca listopada – plasował się na czele segmentu B w Holandii i Portugalii, a w Belgii, Hiszpanii, Irlandii, Luksemburgu, Norwegii oraz Słowenii był w jego ścisłej czołówce. W tym samym okresie zebrano niemal 19 tysięcy zamówień na pojazdy z hybrydową, wysokoprężną technologią napędową HYbrid4, która zadebiutowała w 2012 roku w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w modelach 508 RXH oraz 508 HYbrid4. Dzięki temu w grudniu 2012 roku wersje z napędem HYbrid4 stanowiły w Europie 14 % wszystkich zamówień modelu 3008 oraz 20 % zamówień modelu 508. Sprzedaż Peugeot 508, po uwzględnieniu wersji z napędem HYbrid4, wyniosła 121 tys. sztuk, a model ten cieszył się szczególną popularnością na Starym Kontynencie i w Chinach. 3008 oraz 3008 HYbrid4 znalazły łącznie 109 tys. nabywców, a na oferowanego od wiosny 2012 roku SUVa 4008 zdecydowało się 9 tys. klientów. Ponadto, nowych właścicieli znalazło 11 tys. sztuk sportowego coupé RCZ.We Francji, gdzie rynek samochodów osobowych i dostawczych skurczył się o 13,3 % w porównaniu z rokiem 2011, Peugeot poradził sobie najlepiej ze wszystkich rodzimych marek, sprzedając 369 136 sztuk i notując udział rynkowy na poziomie 16,2%. W Wielkiej Brytanii, czyli na jedynym dużym europejskim rynku o tendencji wzrostowej, Peugeot poprawił swoje wyniki sprzedaży (121 tys.) oraz udział w rynku (5,3 % wobec 5,2 % w 2011 roku), co przypisać należy w szczególności sukcesowi modeli 107, 208, 508 oraz samochodów dostawczych. We Włoszech, gdzie rynek skurczył się o 21 %, Peugeot (79 tys. nowo zarejestrowanych pojazdów) zwiększył swój udział w rynku do 5,2 % wobec 4,8 % w roku ubiegłym, przesuwając się tym samym o dwie lokaty w górę w rankingu marek (z 7. na 5. miejsce). Sukces ten trzeba przypisać udanemu debiutowi modelu 208 oraz dobrym wynikom sprzedaży 508. W Hiszpanii Peugeot zajmuje obecnie drugą lokatę (trzecie miejsce w 2011 roku) ze sprzedażą 68 tys. pojazdów i ma stały udział w rynku na poziomie 8,7 %.W Niemczech Peugeot zanotował sprzedaż 82 tys. pojazdów (-13 %), a jego udział w rynku wyniósł 2,5 %.Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie zanotowano globalny spadek o 7,7 %, Peugeot w 2012 roku odnotował 49 tys. nowo zarejestrowanych pojazdów oraz udział w rynku na poziomie 5,4 % (5,5 % w 2011 roku). Należy jednak zauważyć, iż wskaźnik penetracji rynku wzrósł między innymi w Słowenii (10 %), Chorwacji (9,3 %) oraz Polsce (5,12 %), która jest najważniejszym rynkiem regionu. Kierunek: Azja, Ameryka i AfrykaNa największym rynku motoryzacyjnym świata, czyli w Chinach, sprzedaż produktów marki Peugeot wzrosła o 24,4 %, czyli niemal cztery razy więcej, niż u większości konkurentów. Wynik handlowy na tym rynku to 216 tys. sztuk, co odpowiada udziałowi na poziomie 1,7 % (1,4 % w 2011 roku). To nowy rekord marki, zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i penetracji rynku. Rezultat ten przypisać należy sukcesowi całej gamy Peugeot w Chinach, ze szczególnym uwzględnieniem trzech nowych modeli, których produkcja i sprzedaż ruszyła w Państwie Środka w ostatnich trzech latach (408, 508 oraz 308 sedan).W Ameryce Łacińskiej w 2012 roku Peugeot sprzedał 174 tys. pojazdów, osiągając, w zależności od rynku, bardzo odmienne wyniki. W Argentynie i Chile marka odnotowała wzrost sprzedaży, na rynku meksykańskim nieznaczny spadek, a w Brazylii uzyskała wyniki typowe dla rocznego okresu przejściowego, związanego z przygotowaniami do uruchomienia produkcji modelu 208 w zakładach w Porto Real oraz rozpoczęciem jego sprzedaży wiosną 2013 roku.Warte podkreślenia są w szczególności wyniki uzyskane w Argentynie, gdzie zanotowano 81 tys. nowo zarejestrowanych pojazdów marki Peugeot, co przełożyło się na wzrost o 8,5 % i to na rynku, który nieznacznie się kurczy. Udział w firmy wyniósł tam 10 % (+0,9 p.p.).W Afryce Północno-Zachodniej (kraje Maghrebu) Peugeot poprawił swoje wyniki handlowe. Na rynku marokańskim marka zanotowała wzrost sprzedaży o 5,5% (jest tam liderem wśród marek zagranicznych), a w Tunezji o 1,8 % (również lider rynku). Jednak najbardziej wyróżniającą się gospodarką w regionie jest obecnie Algieria. Na drugim co do wielkości afrykańskim rynku, który w 2012 roku zanotował wzrost o 45 %, sprzedaż produktów marki Peugeot skoczyła o 95 %, do poziomu 65 tys. sztuk, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 14,5 % (+3,5 p.p. w porównaniu z 2011). Dane te plasują markę Peugeot na drugim miejscu na rynku.W 2012 roku Peugeot kontynuował politykę globalnej ekspansji, zwiększając wielkość sprzedaży gotowych pojazdów poza Europą z 33% (550 tys.) całkowitej sprzedaży w roku ubiegłym, do 39% (608 tys.).Biorąc pod uwagę całkowitą sprzedaż Peugeot na świecie (pojazdów gotowych i zestawów do montażu – CKD), wynik zrealizowany na rynkach pozaeuropejskich stanowił 44% jej wolumenu. Peugeot

 

Przeczytaj również
Popularne