Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Ciągły wzrost sprzedaży Volkswagena

VW UP Poznan 2012 0351W pierwszych dwóch miesiącach roku Volkswagen przekazał klientom na całym świecie 923.100 samochodów osobowych (styczeń-luty 2013: 893.300; +3,3 procent). Także w miesiącu lutym marka odnotowała wzrost sprzedaży: nabywców znalazło 407.600 aut (luty 2013: 401.400; +1,5 procent). W Polsce zarejestrowano w okresie od stycznia do końca lutego 6.985 samochodów osobowych Volkswagena (2013: 4.789; +45,86%). „Mimo częściowo trudnej sytuacji na niektórych rynkach, marka Volkswagen Samochody Osobowe kontynuowała w pierwszych dwóch miesiącach roku dobrą tendencję sprzedaży" – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Szczególnym powodzeniem cieszyły się przede wszystkim modele up!, Golf i Golf Variant oraz Touran i Tiguan" – dodał Klingler. W całej Europie Volkswagen sprzedał do końca lutego 245.200 osobowych aut (231.600, +5,9 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż wzrosła o 7,8 procent do 124.800 sztuk (styczeń-luty 2013: 115.700). W Niemczech również odnotowany został wzrost sprzedaży w dwóch pierwszych miesiącach roku. Klienci odebrali 80.600 aut (styczeń-luty 2013: 77.000; +4,6 procent).W regionie Europy Środkowej i Wschodniej na nowego osobowego Volkswagena zdecydowało się 39.900 nabywców (styczeń-luty 2013: 38.800; +2,7 procent). Na pojedynczym rynku rosyjskim, ze względu na trudną sytuację gospodarczą, sprzedaż spadła do 20.000 sztuk (styczeń-luty 2013: 22.500; -11,0 procent). W regionie Azji i Pacyfiku marka zanotowała w styczniu i lutym wzrost sprzedaży o 11,1 procent i przekazała klientom 472.700 samochodów (styczeń-luty 2013: 425.500). Z tego 437.700 (styczeń-luty 2013: 392.300; +11,6 procent) przypadło na rynek chiński (z Hongkongiem). W Indiach w dwóch pierwszych miesiącach roku sprzedanych zostało 6.500 osobowych Volkswagenów (styczeń-luty 2013: 9.800; -33,9 procent). W regionie Ameryki Północnej sprzedaż pojazdów marki Volkswagen Samochody Osobowe spadła o 9,3 procent do 81.900 sztuk (styczeń-luty 2013: 90.300). Z tego 50.600 (styczeń-luty 2013: 60.500; -16,3 procent) przypadło na USA. W regionie Ameryki Południowej na osobowego Volkswagena zdecydowało się do końca lutego 92.100 osób (styczeń-luty 2013: 112.400; -18,1 procent), w tym 70.500 klientów z Brazylii (2013: 82.100; -14,2 procent). W Polsce w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku zostało zarejestrowanych 6.985 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen. Wynik ten jest aż o 45,86 procent większy, niż w analogicznym okresie w minionym roku (styczeń-luty 2013: 4.789 szt.). Udział marki w rynku wzrósł w miesiącach styczeń-luty tego roku do 11,40 procent (styczeń-luty 2013: 9,54 procent). Najpopularniejszymi modelami Volkswagena w tym okresie były Passat (1.739 sztuk), Tiguan (1.487 sztuk), Polo (1.066 sztuk) oraz Golf (911 sztuk).Na sukces rynkowy wpływ miała świetnie przygotowana oferta samochodów osobowych z homologacją ciężarową. W zestawieniu rejestracji tych samochodów Volkswagen jest liderem na rynku z liczbą 2.709 sztuk. W rankingu tym, najpopularniejszymi modelami na rynku są Passat oraz Tiguan. Volkswagen

Przeczytaj również
Popularne