Carefleet przeprowadził badanie lojalności swoich klientów. Wyniki nie są zaskoczeniem. Wskaźnik NPS firmy osiągnął 65 proc.
NPS to skrót od ang. Net Promoter Score i oznacza Wskaźnik Rekomendacji Netto. Pozwala na ocenę lojalności klientów wobec firmy, co przekłada się na prawdopodobieństwo ponownego zakupu jej produktów i usług. Badanie NPS jest wyjątkowo proste. Składa się z głównego pytania oraz niekiedy z pytań pomocniczych, w tym otwartych. Często stosowanym pytaniem głównym jest na przykład: „Czy polecisz nasze usługi lub produkty swoim znajomym?”.
Jak wynika z badań przeprowadzonych wiosną br. az 65 proc. klientów firmy poleciłoby ją innym.
Wskaźnik NPS 65 to bardzo wysoka ocena. Według Wikipedii wartości dodatnie NPS są uznawane za dobry wynik, a wartości powyżej 50 - za doskonały. Jestem mocno zbudowany wynikami badania, tym bardziej, że tak duża grupa zadowolonych klientów to dobra prognoza rozwoju dla naszej firmy. Mam jednak świadomość, że są jeszcze kwestie do poprawy i będziemy nad nimi pracować. – deklaruje Daniel Trzaskowski, prezes zarządu Carefleet.
Klienci Carefleet odpowiedzieli również na pytania otwarte, wskazując obszary, które najwyżej oceniają. Najlepsze noty (średnio niemal 9,4 na 10 pkt.) firma uzyskała za kompetencje i profesjonalizm doradców, podejście do klienta oraz dobry kontakt i komunikację. Klienci wiedzą też jak skontaktować się z firmą różnymi kanałami komunikacji i czują się dobrze poinformowani na temat swoich spraw.
Badanie NPS obejmuje także kwestie wizerunkowe. W 10-punktowej skali nasi klienci ocenili stopień zaufania do marki Carefleet na 9,0. Równie wysokie wskaźniki uzyskaliśmy za dostęp do bogatej oferty usług w Grupie EFL, w tym leasingu, najmu i faktoringu (9,1 pkt.) oraz za usługi dopasowane do potrzeb nabywców (9,0 pkt.). Dodatkowo 9 na 10 ankietowanych określiło nas jako firmę dbającą o klienta. – wymienia Marzena Strzęp, zastępca dyrektora sprzedaży ds. account management.
Carefleet ma ponad dwa tysiące klientów. Wielu z nich jest z firmą od dekady, niektórzy nawet od 15-20 lat. To dowód zaufania, które w badaniu NPS klienci ocenili na 9 pkt. Aż 94 proc. klientów deklaruje ponowny wybór Carefleet w przyszłości. To wynik o 3 proc. lepszy niż w 2023 roku.
Nasz wysoki NPS oraz tak pozytywne oceny klientów to suma wielu czynników. Osobiście z jednej strony traktuję je jako potwierdzenie właściwego kierunku rozwoju naszej firmy: Carefleet stawia na jakość. Z drugiej strony, jest to motywacja dla całego zespołu do dalszej pracy i wyzwanie dotyczące utrzymania zbliżonych wyników w przyszłości. – podkreśla prezes Carefleet – Na pierwszym miejscu niezmiennie stawiamy satysfakcję klienta, każdego dnia pamiętając, że zadowolony opowie o nas kilku kolejnym potencjalnym klientom, a niezadowolony – zniechęci kilkunastu. – podsumowuje Daniel Trzaskowski.