Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Ranger Raptor na nowo

Ford zaprezentował pickupa Ranger Raptor nowej generacji z 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 twin-turbo, który generuje 288 KM mocy i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obecny, 2-litrowy silnik wysokoprężny bi-turbo będzie nadal dostępny w nowym Rangerze Raptorze od 2023 roku.

Poszerzone nadkola i reflektory w kształcie litery C podkreślają szerokość specjalnej wersji pickupa, a napis na wlocie powietrza i duży zderzak dodają mu wizualnej muskulatury. Produkt Forda oferuje matrycowe reflektory LED z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Zapewniają one m.in. doświetlanie zakrętów.

Oprócz bardziej zadziornego, bojowego wyglądu Ranger oferuje istotne modyfikacje konstrukcyjne. Podwozie Rangera Raptora nowej generacji różni się od rozwiązań zastosowanych w najnowszym Rangerze. Szereg specyficznych dla Raptora mocowań i wzmocnień takich elementów jak słupek C, skrzynia ładunkowa i koło zapasowe, a także inne obudowy odbojników, wieżyczki amortyzatorów i wsporniki tylnych amortyzatorów. Dzięki temu pojazd ma oferować lepsze właściwości terenowe. Zdolność Rangera Raptora do radzenia sobie w trudnym terenie rośnie też dzięki osłonom podwozia. Przednia płyta osłonowa jest prawie dwa razy większa niż w standardowym Rangerze nowej generacji, a wykonano ją ze stali o grubości 2,3 mm.

Po raz pierwszy Ranger Raptor otrzymuje system stałego napędu na cztery koła z nową, elektronicznie sterowaną, dwubiegową skrzynią rozdzielczą, połączoną z blokowanymi mechanizmami różnicowymi z przodu i z tyłu.

Ranger Raptor posiada również funkcję Trail Control, która jest odpowiednikiem tempomatu dla jazdy terenowej. Wystarczy, że kierowca wybierze zadaną prędkość poniżej 32 km/h, a pojazd sam zajmie się przyspieszaniem i hamowaniem, podczas gdy kierowca skoncentruje się na kierowaniu pojazdem w wymagającym dużej koncentracji terenie.

Kierowca może wybrać pożądane brzmienie silnika, naciskając przycisk na kierownicy lub wybierając tryb jazdy, który wykorzystuje jedno z ustawień: Cichy, Normalny, Sport oraz Baja.

Siedem trybów jazdy, w tym tryb Baja, który konfiguruje układy elektroniczne pojazdu w taki sposób, aby zapewnić maksymalną wydajność podczas szybkiej jazdy terenowej.

We wnętrzu nie zabrakło akcentów stylistycznych podkreślających wersje Raptor. Akcenty w kolorze pomarańczowym (Code Orange) na desce rozdzielczej, elementach wykończenia i siedzeniach harmonizują z barwą oświetlenia wnętrza tego modelu. Pasażerowie mogą korzystać z nowego 12,4-calowego zestawu wskaźników, ale również 12-calowego centralnego ekranu dotykowego.

 

PD / Ford

Przeczytaj również
Popularne