Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Motrio, sieć, opony i wiele więcej

Importer samochodów powołuje do życia sieć serwisów niezależnych w których oferuje własne części? Tak i nie, tylko że Renault zdecydowało się na taki krok, ale także zamierza tę sieć rozbudowywać. Postanowiliśmy u źródła sprawdzić, komu dedykowane są te usługi.

Tomasz Siwiński: Panie Bartoszu, sieci serwisów niezależnych funkcjonują w środowisku flotowym, ale Motrio jest chyba jedyną siecią niezależną, a jednak powołaną przez koncern. Skąd taki pomysł, skoro jest ASO?
Bartosz Bachora, Program Manager, B2B EAST: Pomysł na sieć Motrio wziął się z obserwacji rynku. Klienci po okresie gwarancji szukają coraz tańszych możliwości serwisowania pojazdów, z drugiej strony, wielu właścicieli nawet dużo starszych pojazdów decyduje się na kolejne naprawy, zamiast kupować nowe lub nowsze auto używane, ponieważ ceny samochodów (nowych i używanych) mocno rosną. Dodatkowo co do zakupu używanych aut nie ma pewności o rzeczywistym stanie eksploatacji. Dlatego potencjał do dalszej naprawy posiadanego już auta w ostatnim czasie mocno wzrósł i my podążamy za tym trendem, chcąc oferować wyższą jakość części zamiennych i usług w rozsądnej cenie również do pojazdów starszych.

Rynek serwisowy rośnie, wydłużają się okresy eksploatacji także samochodów firmowych, jakie są plany względem sieci, nie tylko w Polsce, ale i w Europie?
Bartosz Bachora: Plany rozwojowe są ambitne i to w każdym aspekcie:

  • 5000 tysięcy warsztatów Motrio (wraz z partnerami nawet 10 tys.).
  • 35 tys. referencji i pokrycie parku samochodowego w 90%.
  • 250 milionów euro obrotu w 2027.

Obecnie sieć serwisów Motrio w Polsce liczy ponad 80 serwisów, klient może znaleźć serwis i umówić się na wizytę online przez stronę motrio.pl. Posiadamy dobre pokrycie części zamiennych do pojazdów Renault, Dacia oraz marek francuskich. Centrala rozszerza ofertę do pozostałych marek na całą Europę i świat. Rozwój oferty wiąże się następnie z koniecznością rozwoju logistyki. Już dużo osiągnęliśmy, ale wyzwań mamy przed sobą równie dużo.

Wejdę w buty flotowca, który ma flotę Renault, ale nie tylko: flota mieszana dostawcze i osobowe. Dla mnie liczy się, żebym wszystkie auta mógł serwisować w Waszych punktach, żeby było taniej, żebym umówił się przez Internet i żebym nie musiał jechać przez pół Polski. Uda się?
Bartosz Bachora: Uda się. Sieć serwisów Motrio, jeśli chodzi o ilość, to tak jak wspomniałem, już ponad 80 punktów w całej Polsce i ciągle się rozwijamy. Najbliższy serwis można znaleźć na naszej stronie internetowej motrio.pl, a następnie również online umówić się na wizytę w wybranym serwisie, wskazując preferowaną datę i zakres usługi. Serwis po otrzymaniu takiego zgłoszenia oddzwoni w celu umówienia się już na konkretny termin. Serwisy należące do sieci Motrio ustalają ceny za usługę naprawy indywidualnie. Myślę że jako flotowiec byłby Pan zadowolony z obsługi przez dowolny serwis Motrio.

Czy Motrio ma jakąś specjalizację? Naturalną koleją rzeczy Renault i Dacia, oczywiście pewnie auta francuskie, o czym Pan wspomniał. Duże floty, może małe, a może każdy klient jest obecnie na wagę złota?
Bartosz Bachora: Serwisy Motrio w Polsce to obecnie głównie specjaliści od Renault i Dacia oraz aut francuskich, choć od początku są z nami również serwisy bez takiej specjalizacji. Naturalną koleją rzeczy było parę lat temu, mając w ofercie produkty Motrio do Renault i Dacii, gdy zaczynaliśmy rozwijać sieć serwisów Motrio, że pierwszymi kandydatami będą serwisy niezależne specjalizujące się w pojazdach francuskich. Od ponad roku nasza centrala rozszerzyła strategię rozwoju na wszystkie marki. Obecnie już posiadamy do wszystkich marek pojazdów pełną ofertę podstawowych produktów jak oleje silnikowe, akumulatory, opony. Również w ogromnej liczbie wprowadzane są przez centralę do oferty nowe części zamienne specyficzne do danej marki i modelu (eksploatacyjne i mechaniczne), do pozostałych marek samochodów, niedługo będziemy mieć pokrycie parku samochodowego w 90%, dlatego dalszy rozwój sieci będzie również obejmować niezależne serwisy wielomarkowe i specjalizujące się w innych markach.

Flotowcy szukają optymalizacji, szczególnie w okresie wydłużonej eksploatacji pojazdów. Na czym można zaoszczędzić, ceny roboczogodziny wzrosły, części także, ale mają Państwo swoje części. Czym Motrio walczy o klientów?
Bartosz Bachora: Motrio od początku walczy o klientów. Serwisy Motrio rozumieją potrzeby klientów flotowych i dostosowują pod nich swoje usługi. Charakterystyka napraw po dłuższym okresie eksploatacji się zmienia, zaczynają się inne naprawy niż tylko wymiana oleju i klocków, ale coraz bardziej skomplikowane. Ponadto oprócz atrakcyjnej ceny ważna jest również szybkość naprawy. W serwisach Motrio właściciele adaptują się do potrzeb klientów flotowych, bazując na dużym doświadczeniu i specjalizacji są w stanie szybko zdiagnozować, naprawić i obsłużyć pojazd. Dlatego to, czym warsztaty Motrio mogą się wyróżnić, to bardzo dobry stosunek ceny, jakość i szybkość naprawy.

Własne części to jedno, ale są także opony marki Motrio. Proszę powiedzieć coś o tej marce. Jak się Państwo pozycjonujecie względem innych marek?
Mateusz Bondar, Program Manager, akcesoria i kontrakty serwisowe EAST: Wprowadzona w lutym 2022 roku linia Motrio Fairway to nowa generacja opon zaprojektowana i wyprodukowana w Europie we współpracy Renault Group z uznanym producentem opon premium. Opony Motrio Fairway wpisują się w strategię marki Motrio, która od 1998 roku oferuje klientom części będące odpowiednikiem oryginalnych w zakresie bezpieczeństwa i funkcjonalności. Opony Motrio Fairway to wysoka jakość w przystępnej cenie. Nowa gama składa się z 49 produktów – letnich, zimowych, całorocznych – i pasuje do wielu pojazdów różnych marek, od samochodów osobowych po samochody dostawcze. Oferujemy opony o średnicy osadzenia od 13 do 20 cali odpowiednie dla szerokiej gamy pojazdów, stanowiąc dobrą alternatywę dla opon klasy premium.

Macie w ofercie produkty na lato, zimę, ale coraz częściej klienci zwracają się w stronę opon wielosezonowych. Znajdą wielosezon marki Motrio?
Mateusz Bondar: Oczywiście, że tak! Gama opon Motrio Fairway to również opony wielosezonowe, 12 rozmiarów o średnicy osadzenia od 14 do 20 cali. Opony te są chętnie wybierane przez floty ze względu na większy przebieg przez cały rok, doskonałe trzymanie się drogi i precyzję prowadzenia, w tym odporność na aquaplaning, znakomitą przyczepność na suchej nawierzchni oraz skuteczne hamowanie na mokrej powierzchni.

Skoro Panów mam i produkty są zgłoszone w Plebiscycie Fleet Derby, to proszę dosłownie jednym zdaniem zachęcić do głosowania!
Mateusz Bondar: „Jakość i cena w zasięgu każdego” to serce marki Motrio, nowe opony Fairway to najlepsza jakość, potwierdzona niezależnymi testami, w przystępnej cenie. Wyniki te pozwalają gamie letniej osiągnąć klasę B w europejskiej etykiecie hamowania na mokrej nawierzchni oraz ocenę C w zakresie oporów toczenia. Motrio Fairway to doskonały wybór nie tylko pod względem oszczędności paliwa, lecz także doskonałej relacji cena–jakość i atrakcyjnego pozycjonowania cenowego stojącego w kontrze do ogólnego trendu wzrostu cen.

 

Przeczytaj również
Popularne