Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Arval coraz silniejszy. Na świecie 1,8 mln pojazdów, w Polsce zrost o 8 proc.

Arval, dostawca długoterminowego wynajmu pojazdów i ekspert w dziedzinie mobilności, utrzymał w ubiegłym roku dynamikę globalnego wzrostu. Flota powiększyła się do prawie 1,8 milionów pojazdów (wzrost o 5,6 proc.), a w Polsce finansowanie przez Arval wzrosło o 8%. Jakich klientów przybywało najszybciej?

Jak wynika z analizy Arval, najszybciej przybywa klientów z segmentu średnich korporacji, jednoosobowych działalności gospodarczych i klienta detalicznego.

W 2024 roku potwierdziliśmy siłę naszej współpracy i partnerstw, osiągając ważne strategiczne cele. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu, wsparciu Grupy BNP Paribas i zaufaniu partnerów robiliśmy kolejne kroki, aby lepiej wspierać klientów w ich mobilności i przejściu na bardziej zrównoważone źródła energii.

Te solidne podstawy pozwalają nam z optymizmem patrzeć na 2025 rok – jesteśmy gotowi na nowe wyzwania i dalszy rozwój w szybko zmieniającym się rynku – mówi Alain van Groenendael, Prezes i Dyrektor Generalny Arval.

Najlepiej elektryki

W całym roku Arval zwiększył globalnie flotę wynajmowanych pojazdów o 5,6% w porównaniu do 2023 roku, osiągając 1 796 396 pojazdów. Na koniec 2024 roku flota obejmowała 573 086 samochodów zelektryfikowanych, co stanowi wzrost o 31% w porównaniu do 2023 roku, oraz 253 373 pojazdy w pełni elektryczne (BEV), co oznacza wzrost o 52%. W 2024 roku auta BEV stanowiły 22,6% wszystkich nowych zamówień.

Jeszcze bardziej dynamicznie niż globalnie rosła flota finansowana przez Arval w Polsce – zwiększyła się o aż 8% r./r. i przekroczyła 77 700 aut, z czego ponad 4500 to pojazdy w pełni elektryczne (+43% r./r.). Z tej puli przeszło 3600 pojazdów uzyskało dotację z zakończonego już programu „Mój elektryk 1.0”. Klienci Arval skorzystali łącznie z ponad 161 mln zł dofinansowania, co stanowi niemal 27% całej kwoty przeznaczonej na program, w ścieżce dotyczącej leasingu i wynajmu.
Tym samym Arval kolejny rok z rzędu utrzymał swoją mocną pozycję lidera polskiego rynku Car Fleet Management (CFM) pod względem wielkości floty z szacowanym udziałem na poziomie około 23% (wg statystyk Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów).

2024 rok był okresem wielu wyzwań w kontekście ogólnej sytuacji gospodarczej, rosnącej presji na zrównoważony rozwój oraz zmieniającego się otoczenia regulacyjnego. W tym czasie odnotowaliśmy szczególnie duże zainteresowanie usługą wynajmu pojazdów wśród małych i średnich przedsiębiorstw, mikrofirm oraz jednoosobowych działalności gospodarczych co pokazuje, że firmy te potrafią adaptować się do sytuacji, szukając rozwiązań, które zagwarantują stały poziom kosztów i bezpieczeństwo finansowe.

Jako lider rynku Car Fleet Management (wg danych PZWLP), Arval nieustannie inwestuje w innowacje, zrównoważoną mobilność oraz elastyczne rozwiązania, które odpowiadają na wyzwania współczesnego biznesu. Niezmiennie od lat podkreślam, jak kluczową rolę w naszym sukcesie odgrywa zespół, który swoją wiedzą i zaangażowaniem przyczynia się do realizacji naszej wizji. To połączenie eksperckiego podejścia, elastycznych rozwiązań oraz bliskiej współpracy z klientami pozwala nam utrzymać wiodącą pozycję na rynku i skutecznie reagować na zmiany – mówi Robert Antczak, Dyrektor Generalny Arval Service Lease Polska.

Sklep z samochodami

Miniony rok stał także pod znakiem rozwoju konceptu Arval Store, czyli salonu samochodowego nowej generacji. Do pierwszego takiego punktu Arval w Warszawie dołączyły dwa kolejne – w Dąbrowie Górniczej i Sosnowcu – otwarte we współpracy z Grupą Mirai. W Arval Store w Dąbrowie Górniczej oferowane są nowe samochody dostępne w wynajmie długoterminowym, natomiast w Sosnowcu można kupić używane auta pokontraktowe z oferty Arval.

W 2024 roku Arval zaczął rozwijać w Polsce zupełnie nową część działalności – Arval Competence Centre Warsaw, czyli drugie po Słowacji centrum kompetencyjne Arval na świecie. Przejęło ono część korporacyjnych procesów, m.in. ocenę ryzyka kredytowego, wdrażanie nowych klientów i pracowników, a także weryfikację dostawców. Na koniec roku w ACCW pracowało niemal 80 osób, które obsługiwały 30 jednostek Arval w 27 krajach Europy i Ameryki Południowej.

Korporacja ale też klienci indywidualni

Międzynarodowe korporacje z globalną flotą odpowiadały za wynajem 460 000 pojazdów Arval na całym świecie, czyli o 5% więcej niż rok wcześniej. Pozostali klienci korporacyjni użytkowali 736 000 pojazdów, co oznacza wzrost o 6% r./r.

Segment detaliczny (klienci indywidualni, mikroprzedsiębiorstwa, MŚP) osiągnął poziom 554 000 pojazdów, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z 2023 rokiem.

Arval Mobility Pass

W Polsce firmy korporacyjne średniej wielkości wynajmowały od Arval 13,8 tys. pojazdów (wzrost o 10% r./r.), a klienci z segmentu detalicznego (mikrofirmy, jednoosobowe działalności gospodarcze, klienci indywidualni) użytkowali niemal 18 tys. samochodów (wzrost o 15% r./r.).

Na koniec 2024 roku ponad 410 000 użytkowników na całym świecie korzystało z rozszerzonych usług mobilnościowych, w tym 60 000 osób miało przedpłaconą kartę Arval Mobility Pass. Użytkownicy korzystali też z ponad 9000 rowerów wynajętych od Arval.

Polscy klienci także wykazywali rosnące zainteresowanie usługami mobilnościowymi – Arval wynajmował 530 rowerów, blisko 300 osób skorzystało z elastycznej subskrypcji Arval Flex, a huby mobilnościowe Arval Mobility Hub miały już 700 użytkowników.

Liczba pojazdów połączonych cyfrowo (tzw. connected vehicles) w globalnej flocie przekroczyła 800 000, co oznacza wzrost o 29% w stosunku do poprzedniego roku.

Re-Lease, czyli leasing używanych na plusie

Dzięki usłudze Arval Re-Lease wynajem używanych samochodów nadal zyskiwał na popularności, przekraczając liczbę 21 600 pojazdów, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu do 2023 roku. W Polsce w ponownym wynajmie było już 2500 używanych aut.

Z myślą o wzmocnieniu rynku używanych pojazdów elektrycznych i zapewnieniu pełnej przejrzystości, Arval jako jedyna firma leasingowa, zaczął w części krajów wystawiać certyfikaty kondycji baterii dla każdego sprzedawanego używanego auta BEV.

Strategiczne partnerstwa

W ubiegłym roku Arval nawiązał także partnerstwa z wiodącymi podmiotami w branży, w tym producentami samochodów, które pozwoliły na rozszerzenie oferty i zapewnienie bardziej spersonalizowanego i kompleksowego wsparcia dla klientów. Pod koniec 2024 roku Arval miał ponad 80 partnerstw typu white label z 15 producentami samochodów. W Polsce w minionym roku potwierdzone zostały takie współprace z markami: KIA, Ford oraz Hyundai, BYD i MG.

Arval STAR zamiast Smart

W tym roku Arval wprowadził nową ofertę Arval STAR (Strategiczna Transformacja poprzez Adekwatne Rekomendacje), która zastąpiła poprzedni program Arval SMART. Bazując na 35-letnim doświadczeniu zespołu firmy, Arval STAR oferuje konkretne narzędzia i procesy, idąc o krok dalej niż tradycyjne doradztwo strategiczne. Celem oferty jest wsparcie klientów korporacyjnych w radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi z transformacją energetyczną, ochroną środowiska oraz rosnącymi wymaganiami nowoczesnej mobilności.

Ambicje na 2025 rok

Nowy rok rozpoczął się od przyznania firmie platynowego medalu EcoVadis za strategię CSR oraz ogłoszenia kontynuacji planu strategicznego Arval Beyond pod nazwą Arval 26 & Beyond.

W 2025 roku Arval stawia sobie za główny cel wykorzystanie pozytywnego trendu ostatnich lat, aby jeszcze lepiej służyć swoim klientom, dzięki zespołowi wysoko zmotywowanych i zaangażowanych pracowników. Ten rok to kontynuacja planu strategicznego Arval Beyond, zapoczątkowanego w 2020 roku, uzupełnionego o koncepcję "Arval 26 & Beyond". Jej celem jest wyznaczenie priorytetowych projektów firmy oraz potwierdzenie dotychczasowych celów lub ustalenie nowych, które mają zostać osiągnięte do końca 2026 roku.

Arval kontynuuje także strategię wspierania klientów w elektryfikacji flot i wdrażaniu niskoemisyjnych rozwiązań mobilnościowych, opierając się na solidnych partnerstwach w dziedzinie mobilności i technologii. Dzięki temu firma zapewnia satysfakcję swoich klientów, która pozostaje kluczowym elementem jej strategii.

Przeczytaj również
Popularne