Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Elocity City Connect to pełna kontrola nad ładowaniem floty EV w trasie.

W jednym panelu, w jednej aplikacji i na jednej fakturze

Menedżerowie flot coraz częściej wybierają samochody elektryczne. To krok w stronę zrównoważonego rozwoju, ale także nowe wyzwania operacyjne: od logistyki ładowania po rozliczenia i kontrolę kosztów. Jak ułatwić pracownikom dostęp do stacji ładowania EV w mieście i w trasie bez konieczności korzystania z wielu aplikacji? Jak uprościć rozliczenia, zarządzać ładowaniami i określać ich limity? Odpowiedzią jest Elocity City Connect: usługa stworzona z myślą o potrzebach fleet managerów i wygodzie użytkowników flotowych elektryków.

Rozwiązanie jest jednym z czterech filarów kompleksowego ekosystemu Elocity One Connect, który obejmuje wszystkie scenariusze ładowania flotowych pojazdów elektrycznych. W ramach rozwiązania dostępne są:

  • Elocity Home Connect – ładowanie w domach pracowników za pomocą wallboxów
  • Elocity Mobile Connect – mobilne ładowarki EV w domach pracowników
  • Elocity Office Connect – ładowanie w siedzibie firmy
  • Elocity City Connect – ładowanie na publicznych stacjach EV.

 

To unikalne podejście, które jako jedyne na rynku integruje wszystkie potrzeby flot elektrycznych w ramach jednego, spójnego systemu.

Elocity City Connect. Nowoczesna technologia wspierana przez doświadczenie

Za rozwiązaniem stoi Elocity, polska spółka technologiczna, która od 2017 roku rozwija autorskie oprogramowanie do obsługi stacji ładowania i sprzedaży usług ładowania EV. Dziś Elocity to lider rynku elektromobilności, dostarczający software do ponad 3500 punktów ładowania EV w Polsce – co stanowi prawie 40% ogólnodostępnej infrastruktury. Stacje te są dostępne w aplikacji Elocity, z której korzysta już 90 tysięcy użytkowników. To jedno z najpopularniejszych narzędzi e-mobility w kraju.

To właśnie na bazie tej technologii i wieloletniego doświadczenia spółka zaprojektowała usługę dla flot: Elocity City Connect. Rozwiązanie umożliwia zarządzanie ładowaniami w oparciu o dostęp do stacji ponad 400 operatorów (w tym Tauron, Noxo, Budimex, Lidl, Eleport czy Polenergia), do których Elocity dostarcza swoje oprogramowanie. Dodatkowo użytkownicy zyskują dostęp do stacji partnerów roamingowych Elocity, takich jak: Ionity, Ekoen, Powerdot, Kaufland, Shell czy BP Pulse. Łącznie to ok. 60% dostępnych stacji ładowania w Polsce. Wszystko to w ramach jednej aplikacji dla użytkownika i jednego panelu administracyjnego dla fleet managera.

 

Jedna faktura, pełna kontrola i korzystne stawki za ładowanie

Z punktu widzenia zarządcy floty kluczową zaletą Elocity City Connect jest jedna zbiorcza faktura post-paid (z odroczonym terminem płatności), obejmująca wszystkie ładowania realizowane przez pracowników – niezależnie od operatora stacji EV. Równie ważne są atrakcyjne ceny za ładowanie dla flot.

– Dostarczając backend do największej liczby stacji EV w Polsce, możemy zaoferować właścicielom flot stawki operatora. To ceny najkorzystniejsze na rynku. Z doświadczenia wiemy, że na początkowym etapie migracji menedżerowie flot dbają przede wszystkim o wygodę kierowców i zapewnienie im swobodnego dostępu do infrastrukury, jednak w miarę rozwoju parku samochodów elektrycznych koszty ich ładowania zaczynają istotnie ważyć w budżecie floty – zwraca uwagę Agnieszka Nocuń, członkini zarządu i CFO Elocity.

Intuicyjne narzędzia dla kierowcy i menedżera floty

W ramach Elocity City Connect użytkownicy służbowych elektryków otrzymują dostęp do aplikacji Elocity, dzięki której z łatwością znajdą na mapie stacje ładowania w mieście czy w trasie. Użytkownicy sprawdzą też, która z nich jest dostępna i otrzymają automatyczne powiadomienie, kiedy zwolnią się wybrane przez nich punkty ładowania. Mogą również oznaczać w aplikacji ulubione stacje, filtrować je m.in. według cen, mocy, operatorów czy dostępnych złączy. Po godzinach kierowcy flotowych elektryków z łatwością przełączą się w aplikacji Elocity z profilu służbowego na prywatny.

W tym samym czasie fleet manager – z poziomu panelu administracyjnego w wersji webowej – ma dostęp do historii ładowań flotowych pojazdów w czasie rzeczywistym. Może analizować koszty i zużycie energii poszczególnych samochodów oraz pobierać raporty w wersji Excel lub CSV. W panelu administracyjnym Elocity menedżer floty z łatwością określi także limity ładowań dla poszczególnych użytkowników pojazdów flotowych. Istnieje również możliwość skorzystania z mechanizmów antyfraud.

Integralną częścią usługi jest profesjonalny helpdesk Elocity, działający w trybie 24/7. To wyspecjalizowane Centrum Wsparcia Klienta, które dziennie obsługuje nawet 100 zgłoszeń. Z helpdesku Elocity mogą korzystać zarówno menedżerowie flot, jak i kierowcy.

– Rozwój elektromobilności w sektorze flotowym to nie tylko kwestia proklimatycznych rozwiązań, ale przede wszystkim efektywnego zarządzania procesami. Elocity City Connect to przykład, że technologia może realnie wspierać fleet managerów w ich codziennych zadaniach, upraszczając rozliczenia, zwiększając kontrolę nad kosztami i zapewniając większą elastyczność w zarządzaniu infrastrukturą – mówi Agnieszka Nocuń. – Wdrożenie Elocity City Connect pozwala więc nie tylko usprawnić codzienne funkcjonowanie floty elektryków i jej rozliczanie, ale również przygotować firmę na dalszy rozwój elektromobilności – bez konieczności angażowania własnych zasobów technologicznych czy budowania kompetencji IT wewnątrz organizacji – dodaje ekspertka.

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Aleksandra Kajda

Przeczytaj również
Popularne