Xpeng, chiński producent samochodów elektrycznych, który niedawno rozpoczął oficjalną sprzedaż w Polsce, pokazał światu swoje nowe dziecko. P7 to limuzyna naszpikowana technologią i sztuczną inteligencją. W Polsce jednak jej nie kupisz, choć model P7 jest w cenniku.
Debiut Xpeng nad Wisłą (więcej pisaliśmy o tym TUTAJ) rozpoczął się od trzech modeli. Największego SUV-a G9, nieco mniejszego G6 i właśnie sedana P7. To jednak pierwsza generacja modelu z 2019 roku, która w chinach sprzedawana jest równolegle z następca P7+. 6 lat na rynku motoryzacyjnym to w dzisiejszych czasach jednak wieczność. I choć P7 z plusem to praktycznie zupełnie inne auto, bo zbudowane na nowej platformie z architekturą 800 V, znacznie wygodniejsze i komfortowe, przyszła pora na kompletnie nowe, trzecie wcielenie pierwszego modelu marki.
Zaprezentowany właśnie model P7 korzysta z tej samej platformy i architektury. Wygląda jednak kompletnie inaczej. Jeszcze nowocześniej i jeszcze bardziej luksusowo-sportowo. Jak ważna to model dla producenta? Główny projektant Rafik Ferrag twierdzi, że P7 był kamieniem milowym dla Xpeng i punktem zwrotnym nie tylko w chińskim krajobrazie pojazdów elektrycznych. Projektując nową generację, chciał stworzyć sportowego, elektrycznego sedana, który zachwyca z każdej perspektywy.
Francuski designer nadał nowej wersji auta artystyczny, sportowy i technologiczny charakter. P7 to nadal 5-osobowy sportowy sedan, który zwraca uwagę prostymi liniami i czystą formą. Sporo zmian zaszło także we wnętrzu i w technologii, z jakich korzysta samochód. Przede wszystkim to sztuczna inteligencja, która wspiera system Turing Smart Driving oraz wiele pozostałych funkcji.
Auto korzysta z tej samej platformy i architektury. Zasięg zatem ma być podobny i przekroczy 550 km na jednym ładowaniu. Przyspieszenie do setki? Poniżej 4 sekund. Kluczowy tutaj jest design i sztuczna inteligencja.
W Chinach auto trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2025 roku. Cena ma startować od 300 000 juanów, czyli około 157 000 zł. W Polsce poprzednia wersja z 2019 roku, kosztuje 216 900 zł za wersję RWD Long Range i od 241 900 zł za wersję AWD Performance.
Kolejna, z plusem w nazwie, na razie nie jest u nas oferaowana i nie wiadomo, czy w ogóle będzie. Być może zatem, od razu pojawi się nowa, trzecia generacja P7.