Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Ekoofensywa Arval GO ELECTRIC

Stała rata miesięczna, ubezpieczenia, assistance, pakiet serwisowy to standardowe korzyści związane z długoterminowym wynajmem samochodów, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych. Arval Service Lease Polska idzie jednak o krok dalej i wprowadza na rynek zupełnie nowe rozwiązania Arval GO ELECTRIC, które przełamują bariery korzystania z elektromobilności. Firma zaproponowała dotychczasowym i nowym klientom zupełnie nowe na polskim rynku rozwiązania, m.in. wynajem auta elektrycznego wraz z ładowarką, kartę GreenWay, ułatwiającą ładowanie na trasie, a także opcję korzystania z wakacyjnego pojazdu spalinowego, gdy na co dzień poruszamy się autem na prąd. By przekonać niedowiarków do codziennych podróży autem elektrycznym, Arval daje także możliwość testowego wynajmu takiego samochodu.

Samochody elektryczne stają się coraz bardziej zauważalne na polskim rynku, ale przed nimi wciąż jeszcze ogromne pole do rozwoju. Według Licznika Elektromobilności, opublikowanego w maju przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, po polskich drogach jeździ obecnie ponad 25 tys. zelektryfikowanych aut, w tym 12,4 tys. samochodów z napędem w pełni elektrycznym. Zainteresowanie takimi autami w firmach stale rośnie, czego dowodem jest coroczny Barometr Flotowy Arval Mobility Observatory. Tegoroczna edycja pokazała, że już w co trzeciej polskiej flocie znajduje się co najmniej jedno auto o zelektryfikowanym napędzie, a w ciągu trzech lat wynik ten może wzrosnąć do nawet 70%.

Wciąż jednak istnieją w Polsce bariery dla rozwoju elektromobilności, które w ocenie części klientów wykluczają transformację energetyczną flot. Arval Service Lease Polska, lider rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności postanowił jako pierwsza firma w Polsce stworzyć pakiet rozwiązań, które pozwolą pokonać dużą część problemów związanych z wdrożeniem aut elektrycznych w firmach.

– Staramy się maksymalnie ułatwiać firmom i ich pracownikom przejście na ekologiczne napędy, ponieważ wiemy, że taka transformacja flot rodzi wiele pytań i obaw. Dlatego zaoferowaliśmy szereg zupełnie nowych na polskim rynku rozwiązań Arval GO ELECTRIC, które likwidują podstawową barierę wymienianą najczęściej przez naszych klientów – potencjalne problemy z ładowaniem samochodu– wyjaśnia Bartłomiej Kwapisz, Head of Marketing & Innovations w Arval Service Lease Polska. – Chcemy zadbać o potrzeby użytkowników aut BEV na co dzień, w trasie i podczas okazjonalnych długich wyjazdów. A jeśli kierowca nie jest przekonany do tej istotnej zmiany stylu życia, umożliwimy mu dokonanie jej na próbę – dodaje.

1 zelektryfikowane auto w wynajmie = 1 posadzone drzewo
Arval zachęca klientów do przejścia na ekologiczne napędy nie tylko ofertą pojazdów i usług. Na początku czerwca firma ruszyła ze swoim pierwszym międzynarodowym projektem wspierającym bioróżnorodność. Za każdy wynajęty przez klienta samochód elektryczny lub hybrydowy Arval posadzi w danym kraju jedno drzewo. W ten sposób firma chce promować lokalną bioróżnorodność, a także zaangażować swych pracowników i klientów w działania na rzecz środowiska.
W swojej strategii Arval Beyond firma zawarła główne cele CSR, które zamierza zrealizować do końca 2025 roku: 500 000 zelektryfikowanych pojazdów w wynajmie, co stanowić będzie 25% całej floty; redukcja emisji CO2 z wynajmowanych aut o 30% w stosunku do roku 2020 oraz uzyskanie jako firma neutralności emisyjnej.

Najnowszym celem jest posadzenie do końca 2025 roku ponad 500 000 drzew w 30 krajach. W Polsce firma wsparła już m.in. nasadzenia w Lipuszu na Kaszubach, gdzie w 2017 roku huragan zniszczył 4,2 tys. hektarów lasu.
W projekcie odbudowy lasów Arval współpracuje z firmą Reforest'Action, której działalność skupia się wokół ochrony, odtwarzania i sadzenia nowych lasów na całym świecie.

 

Bez obaw o ładowanie w mieście  i na trasie

Jak wynika z Barometru Flotowego, mała liczba publicznych stacji ładowania to wciąż problem wskazywany przez 58% klientów, którzy nie decydują się na auto elektryczne. Choć punktów tych przybywa, takie obawy prawdopodobnie nie znikną jeszcze długo. Dlatego Arval zaproponował trzy nowe usługi, które rozwiązują wiele problemów związanych z ładowaniem.

Wielu kierowców korzystających z aut elektrycznych na co dzień pokonuje nimi trasę z domu do pracy i z powrotem, a w takim przypadku najkorzystniejszą opcją ładowania jest korzystanie z punktu w domu lub na firmowym parkingu. Tu Arval może przyjść z pomocą. – Uruchomiliśmy możliwość wynajmu auta elektrycznego w pakiecie ze stacją ładowania. Oferowany pakiet obejmuje audyt instalacji elektrycznej, zakup urządzenia, instalację, uruchomienie oraz roczny pakiet serwisowy – wyjaśnia Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager w Arval Service Lease Polska. – Przede wszystkim chcemy maksymalnie ułatwić klientom codzienne funkcjonowanie z autem elektrycznym. A w przypadku i konieczności ładowania podczas dłuższej trasy, wdrażamy kartę sieci GreenWay Polska, która ma już ponad 260 stacji w Polsce – dodaje.

Kierowca ma możliwość autoryzacji ładowania za pomocą karty RFID lub aplikacji, a samo rozwiązanie umożliwia bezgotówkowe rozliczanie się za pobraną energię w ramach comiesięcznej faktury od Arval.

Ferie, święta i wakacje bez ograniczeń

Powyższe rozwiązania wielu użytkownikom aut elektrycznych wystarczą do obsługi pojazdu na co dzień. Argumentem poruszanym często przez przeciwników takich samochodów są natomiast dłuższe wyjazdy, np. wakacyjne, gdy pokonywane są duże odległości i nikt nie chce tracić czasu na dłuższe ładowanie lub martwić się o dostępność do ładowarki w mniej zaludnionych rejonach. Tu Arval Go ELECTRIC również przychodzi z rozwiązaniem – wakacyjnym samochodem zastępczym. – Wielu naszych klientów przez większość roku pokonuje codziennie bardzo krótkie trasy samochodem, ale raz na kilka miesięcy potrzebują wybrać się na dłuższy wyjazd. Choć są to sytuacje sporadyczne, to właśnie z ich powodu kierowcy boją się korzystać z aut bezemisyjnych. Postanowiliśmy rozwiązać ten problem i umożliwić użytkownikom pojazdów w pełni elektrycznych (BEV) korzystanie przez 4 tygodnie w roku z zastępczego samochodu z silnikiem spalinowym. Dzięki temu podczas wyjazdu wakacyjnego, nie muszą się martwić o zasięg swoich podróży, a także o to, czy wszędzie znajdą stację ładowania – wyjaśnia Natalia Wiśniewska, Account Manager, odpowiedzialna za projekt.
Samochód zastępczy będzie miał tę samą klasę co użytkowany przez klienta pojazd elektryczny. Koszt usługi będzie wliczony w miesięczną ratę wynajmu auta elektrycznego w Arval.

Trzeba spróbować, by pokochać

Choć o samochodach elektrycznych mówi się bardzo dużo, nieustannie pojawiają się nowe modele i kampanie promujące elektromobilność, to w Polsce wciąż większość kierowców nie miała okazji jeździć takim autem. Zdaniem ekspertów z Arval jest to jeden z powodów, dla których wielu użytkowników obawia się zmiany pojazdu na zeroemisyjny. Tymczasem specyfiką aut elektrycznych jest wyjątkowy komfort jazdy oraz osiągi, znacznie lepsze niż w większości aut spalinowych. – Uważamy, że e-samochody mówią same za siebie, wystarczy krótka jazda, by naprawdę je pokochać. Wprowadzamy więc usługę testowania pojazdu elektrycznego przez okres 1–3 miesięcy. Jesteśmy przekonani, że każdy, kto spróbuje, nie będzie chciał już wysiąść ze swojego ekoauta – wyjaśnia Bartłomiej Kwapisz.
Nowa usługa Try & Love It to wynajem pojazdu elektrycznego na próbę w ramach wynajmu średnioterminowego (MTR) w Arval. Użytkownik przez okres od 1 do 3 miesięcy sprawdza, jak podróżuje się takim autem, jak się je ładuje oraz czy spełnia ono oczekiwania – chodzi o to by na własnej skórze doświadczyć elektromobilności. Firmy, które chciałyby zaoferować możliwość testowania auta elektrycznego większej grupie kierowców, mogą rozwinąć usługę o dodatkową opcję car sharingu. Cena wynajmu wybranego przez klienta modelu samochodu elektrycznego na miesiąc zaczyna się od 1599 zł netto. Po zakończeniu umowy na okres próbny, użytkownik podejmuje decyzję o zwrocie samochodu lub zamówieniu nowego elektrycznego pojazdu według własnych preferencji. Do czasu odbioru wymarzonego elektryka klient będzie mógł nadal korzystać z auta testowego.

Robert Antczak
Dyrektor Generalny Arval Service Lease Polska

W kontekście elektromobilności często poruszany jest temat barier, które stają na drodze jej rozwojowi. Jako lider rynku wynajmu pojazdów w Polsce czujemy się w obowiązku likwidować te utrudnienia. Przygotowaliśmy więc pakiet praktycznych rozwiązań, które naprawdę ułatwiają życie kierowcom i realnie pomagają w rozwoju elektromobilności w naszym kraju. Jesteśmy przekonani, że nowa, zrównoważona mobilność jest kierunkiem rozwoju całej branży i staramy się utorować drogę do tej przemiany.

 

Auto w wynajmie także z dopłatą

Wśród najczęściej wymienianych barier dla rozwoju elektromobilności nieustannie pojawia się także cena zakupu pojazdu – wciąż znacznie wyższa niż w przypadku aut spalinowych. Wynajem długoterminowy to jedno z rozwiązań, jakie z zasady pomagają ją pokonać. Klient nie musi ponosić dużego jednorazowego wydatku ani martwić się o utratę wartości auta, a płaci jedynie miesięczną ratę, w której zawarte są też dodatkowe usługi. Arval zapowiada jednak, że w niedalekiej przyszłości klientów inwestujących w auta BEV czeka kolejne ułatwienie finansowe – uwzględnienie w ramach raty leasingu dopłat z programu „Mój Elektryk” zapowiadanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Początkowo taką możliwość będą miały osoby fizyczne, a następnie także firmy. A bez obaw klientów o wysoką cenę auta elektrycznego i trudności z jego ładowaniem, nie będzie już niemal żadnych barier dla rozwoju elektromobilności w Polsce.

Maciej Chomacki

Przeczytaj również
Popularne