Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Zacznij od biura.

Stacje ładowania EV w siedzibie firmy jako pierwszy krok w elektryfikacji floty 

Jeśli wkrótce do twojej firmowej floty dołączą pierwsze samochody elektryczne, to najlepszy moment, by zadbać o biurową infrastrukturę ładowania. Warto działać z wyprzedzeniem – tak, aby przed dostawą pojazdów mieć już gotowe wallboxy i od początku w pełni wykorzystywać potencjał elektromobilności. We wdrożeniu kompleksowo wesprze cię usługa Elocity Office Connect, obejmująca cały proces: od audytu, doradztwa i formalności, przez montaż stacji, aż po system zarządzania flotowymi ładowaniami i możliwość udostępnienia stacji gościom lub partnerom firmy.

Za rozwiązaniem stoi Elocity – polska spółka technologiczna, która od 2017 roku rozwija autorskie oprogramowanie do obsługi stacji ładowania i sprzedaży usług ładowania EV. Dziś dostarcza technologię do ponad 3500 punktów ładowania – to niemal 40% ogólnodostępnej infrastruktury w Polsce. Stacje te są widoczne w aplikacji Elocity, z której korzysta już niemal 100 000 użytkowników. To jedno z najczęściej wybieranych narzędzi e-mobility w kraju.

– Przez ostatnie lata, wdrażając rozwiązania flotowe dla firm, rozmawialiśmy z setkami fleet managerów, dyrektorów operacyjnych i właścicieli spółek na różnych etapach elektryfikacji flot. Wszyscy podkreślają, że kluczowa jest dla nich dostępność, intuicyjność i kompleksowość – zarówno przy wdrożeniu, jak i w codziennym użytkowaniu. Elocity Office Connect to usługa będąca częścią oferty Elocity One Connect, zaprojektowana z myślą o firmach, które chcą mieć pełną kontrolę nad kosztami, dostępem i sposobem korzystania ze służbowych stacji ładowania w biurach – mówi Agnieszka Nocuń, członkini zarządu i CFO Elocity.

 

Ładowanie elektryków w biurze. Naturalna lokalizacja i proste rozliczenia

Parking przy siedzibie firmy to najbardziej oczywiste miejsce do ładowania służbowych elektryków, z których najczęściej korzystają tzw. pracownicy benefitowi. To osoby, które regularnie przyjeżdżają do biura i pokonują dziennie średnio kilkadziesiąt kilometrów.

Służbowy samochód ładuje się wówczas w godzinach pracy na firmowym parkingu, a do tego wystarczające są stacje AC o mocy do 22 kW.

– Jak rozpocząć proces montażu wallboxów dla flotowych elektryków? Najlepiej zwrócić się do nas, a my zajmiemy się całym procesem kompleksowo: od przeprowadzenia audytu i wystąpienia o niezbędne przyłącza. Doradzimy również w kwestii doboru optymalnego modelu stacji ładowania, a potem zadbamy o ich dostarczenie i montaż. Infrastruktura EV będzie oczywiście zintegrowana z systemem Elocity – wylicza Agnieszka Nocuń.

Jak zaznacza ekspertka, największym wyzwaniem w całym procesie może być dla firmy koszt montażu wallboxów. – Wszystko jednak zależy od podejścia zarządców biurowców, którzy coraz częściej dostrzegają, że dostępność stacji ładowania podnosi wartość obiektów biurowych. Myślą też o zapewnieniu ładowarek przyszłym najemcom. W efekcie często partycypują w kosztach instalacji, a w niektórych przypadkach pokrywają je w całości – mówi członkini zarządu Elocity.

Kolejny atutem dla firm, które chcą ładować służbową flotę w biurze są rozliczenia, które odbywają się zwykle na podstawie rzeczywistego zużycia energii, odczytywanego z podlicznika. W praktyce oznacza to ładowanie floty EV po kosztach.

Kolejnym atutem dla firm, które chcą ładować służbową flotę w biurze, są rozliczenia oparte na rzeczywistym zużyciu energii, gdzie koszt ładowania jest równy kosztowi zakupu energii (bez marży operatora). To taniej niż na stacjach ogólnodostępnych, gdzie do ceny doliczana jest prowizja za usługę ładowania.

 Poznaj Elocity OneConnect. Rozwiązanie 360° dla flot, które obejmuje wszystkie scenariusze ładowania flotowych pojazdów elektrycznych:

  • Elocity Home Connect – ładowanie w domach pracowników za pomocą wallboxów
  • Elocity Mobile Connect – mobilne ładowarki EV w domach pracowników
  • Elocity Office Connect – ładowanie w siedzibie firmy
  • Elocity City Connect – ładowanie na publicznych stacjach EV.

 

Kontrola, elastyczność, dodatkowe przychody

Jak w praktyce wygląda korzystanie ze stacji w siedzibie firmy wyposażonych w software Elocity? Każda z nich ma w systemie status stacji prywatnej, co oznacza, że w aplikacji Elocity widzą je tylko uprawnieni użytkownicy. Fleet manager zarządzający stacjami w prosty sposób może ustawić dostęp do ładowarki np. tylko dla członków zarządu, kierowników działów czy wybranych pracowników. Dla innych użytkowników (np. osób korzystających z prywatnych elektryków) z łatwością można dodać osobny cennik, a system automatycznie rozlicza ładowanie według ustalonej stawki. Co ważne – w systemie Elocity nie ma ograniczeń w liczbie cenników. Możliwe jest także udostępnienie stacji innym najemcom z budynku (bez konieczności zmiany statusu stacji na ogólnodostępną), wprowadzając dla nich określone stawki za ładowanie. To wygodny sposób na częściowe sfinansowanie inwestycji w infrastrukturę ładowania: sąsiedzi z biurowca mogą zyskać wygodny dostęp do ładowania po atrakcyjnych stawkach, a właściciel stacji – dodatkowy przychód.

Elocity Office Connect to usługa zintegrowana z pozostałymi modułami z oferty flotowej polskiej spółki. W przypadku rozwoju floty elektrycznej z łatwością można wdrożyć pozostałe moduły. Przykładowo: Elocity Home Connect sprawdza się szczególnie dla pracowników terenowych, którzy mając dostęp do wallboxów w domu, ładują flotowe auto, tak by zawsze było gotowe do pracy. W tym module Elocity zadbało także o rozliczenia służbowych ładowań na prywatnych przyłączach. W razie potrzeby pracownicy mogą uzupełnić baterię samochodu na trasie, korzystając z dostępu do służbowego profilu w aplikacji Elocity w ramach modułu Elocity City Connect.

– Wszystko zależy od potrzeb spółki. Jeden z naszych klientów udostępnia swoim pracownikom ponad 200 wallboxów w siedzibie firmie. Cześć jego zespołu, pracująca w terenie, ma także dostęp do stacji ładowania w swoich domach – mówi Agnieszka Nocuń – Z punktu widzenia fleet managera ważne jest, że raporty i rozliczenia za wszystkie ładowania niezależnie od modułu trafiają do jednego panelu administracyjnego. W razie problemów technicznych spółka liczyć może na całodobowy support wyspecjalizowanego Centrum Wsparcia Klienta Elocity – podkreśla ekspertka.

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Aleksandra Kajda

Przeczytaj również
Popularne