Ford wprowadził na europejski rynek udoskonalonego Focusa ze zelektryfikowanym układem napędowym EcoBoost Hybrid. 48-woltowa instalacja miękkiej hybrydy, pracująca w układzie z 1,0-litrową jednostką EcoBoost, dostarcza 155 KM mocy maksymalnej przy emisji 93 g/km CO2 (NEDC).
Oznacza to poprawę oszczędności paliwa o 17% w stosunku do porównywalnego zespołu napędowego – 150-konnego, 1,5-litrowego silnika benzynowego EcoBoost z sześciobiegową manualna skrzynią biegów (NEDC).1
Udoskonalony Focus oferuje również wyższy komfort, m.in. nowy cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego w standardzie FordPass Connect stanie się dla właścicieli źródłem większej satysfakcji. Wśród nich znajdzie się system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, dostępny pod koniec roku.2
Nowa wersja wyposażenia Focus Connected zapewnia w standardzie wyposażenie doskonale wpisujące się w potrzeby kierowców biznesowych i prywatnych, w tym indukcyjną ładowarkę dla smartfonów i nawigację dla aktywowanego głosem systemu SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym3.
Focus nadal będzie oferowany w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi, a na wybranych rynkach z nadwoziem czterodrzwiowym, w szerokiej gamie odmian – między innymi w stylowej wersji Focus Titanium, jako crossover Focus Active inspirowany stylem segmentu SUV, a także sportowy Focus ST-Line i ekskluzywny Focus Vignale. Hybrydowe zespoły napędowe EcoBoost są dostępne w całej gamie wersji i nadwozi.
Focus dołącza do osobowej Pumy, Kugi i Fiesty, a także do pojazdów dostawczych Forda Transita i Transita Custom, w których zastosowaliśmy już układy miękkiej hybrydy zmniejszające zużycie paliwa. Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli, z których każdy otrzyma jedną z następujących wersji układu napędowego: miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę z ładowaniem zewnętrznym lub napęd całkowicie elektryczny z zasilaniem akumulatorowym.
Hybrydowy układ napędowy 1,0-litra EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM zapewnia ponad dwukrotnie większą sprawność niż 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM, montowany w Focusie zaledwie 10 lat temu, przy czym zużycie paliwa spadło aż o 45 procent. (NEDC).
W modelu Focus EcoBoost Hybrid, dostępnym również w wersji o mocy 125 KM, standardowy alternator z silnika EcoBoost o pojemności 1,0-litra został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
Umieszczenie 48-woltowego akumulatora pod przednimi fotelami Focusa pozwoliło zintegrować układ napędowy miękkiej hybrydy bez utraty przestrzeni ładunkowej lub pasażerskiej.