Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Aplikacja? Owszem, benefity także

Wiecie, że polityka wolnego wyboru nie dotyczy tylko samochodów? W wielu firmach kierowcy mogą zdecydować się na wybraną przez siebie kartę do tankowania czy ładowania, albo otrzymują ich dwie lub trzy i tylko od nich zależy, z której stacji będą korzystać. O tym decyduje nie tylko wygoda, ale także programy lojalnościowe.

Praca w redakcji polega na zbieraniu informacji. W dużej mierze pochodzą one z własnych kontaktów, źródeł. W przypadku redakcji motoryzacyjnej nie są to z reguły informacje mrożące krew w żyłach, ale zdarzają się smaczki. Najlepiej jeżeli dotrze się do nich przed innymi.

Drugą metodą jest wyłuskanie ciekawych i wartościowych treści z materiałów prasowych. Tutaj ciekawostka, materiały prasowe wysyłane przez działy PR firm paliwowych bardzo często dotyczą oferty gastronomicznej, czy oferowanych udogodnień. Nowy sos do hot-doga, kolumbijska kawa? Jednak najważniejsze jest co innego.

Program lojalnościowy

Nie ma już chyba dziedziny, w której klient nie jest związany programem lojalnościowym. Zdobyć i utrzymać klientów, to zadanie takich programów. Poza programami dla klientów indywidualnych są też takie, które pozwalają aby klienci biznesowi premiowali użytkowników, których wyposażyli w karty paliwowe. Tutaj także dotarł postęp, bo jeszcze do niedawna trzeba było mieć kartę służącą do zbierania punktów, obecnie w większości przypadków jest to aplikacja. Postanowiliśmy zobaczyć, jakie programy oferują wiodący na polskim rynku emitenci kart paliwowych.

Moya

Tym razem nie zaczynamy alfabetycznie, a od sieci stacji która rozwija się bardzo dynamicznie. Bez problemu od razu na stronie natrafiamy na sugestię założenia aplikacji Super Moya. Zasada działania jest logiczna – kupujesz paliwo i produkty na stacji zbierasz punkty, które możesz wymienić na rabaty na paliwo lub produkty. Nie od dziś wiadomo, że stacje paliw nie mają dużej marżowości na paliwie, a podstawowe zyski pochodzą ze sprzedaży innych towarów i usług. Kiedy mamy aplikację i postanowimy zatankować litr benzyny 95 lub oleju napędowego, nasze konto zasili się trzema punktami. Za każdy wlany litr paliwa premium punktów mamy już 6. Za LPG mamy przelicznik litr gazu = 1 pkt. Podobnie za zakupy w sklepie, tylko zdobycie punktu to wydanie złotówki. Ciekawiej prezentuje się przelicznik ekologiczny. Jeżeli wasz kierowca zajedzie elektrykiem na stacje to za jedną załadowaną kilowatogodzinę będzie miał 10, a nawet 20 punktów, ale jeżeli załaduje się za 100 zł, to punktów ma już 600, a to starczy nam już na dużą kawę.

Ciekawym narzędziem motywacyjnym dla pracowników może być także podarowanie przez pracodawcę karty karty gotówkowej. Może być to forma bonusu lub nagrody np. za wyjątkowo dobre wyniki zużycia paliwa. Nowością jest także przedpłacona karta multienergetyczna, pozwalająca płacić za paliwo lub ładowanie. To doskonałe narzędzie motywacyjne.

MOL

Czy w stosunkowo nowej marce na naszym rynku znajdziemy karty do zbierania punktów? Nie. Podobnie jak u opisanej wyżej konkurencji mamy już konieczność pobrania aplikacji, która nazywa się Mol Move. Tutaj system zbierania punktów jest podobny a jednak inny.

Oczywiście użytkownik jest premiowany za dokonywanie zakupów na stacjach, czy to paliwa czy produktów. Zebrane punkty mogą upoważniać do zniżek na paliwo, nagród niespodzianek i zakupów kawy i ciepłych przekąsek. Zbierając punkty przechodzi się pewne etapy. Na początku jesteśmy w strefie Green, jeżeli mamy mniej niż 1000 pkt. Jeżeli udało nam się uzbierać więcej niż 1000, ale mniej niż trzy tysiące, to przysługuje nam pakiet Silver. Do 6 tysięcy jesteśmy w pakiecie premiowym Gold, a powyżej 6000 zebranych punktów witamy w świecie VIP. W zależności od pakietu jaki udało nam się „uzbierać” mamy różne możliwości rabatowe na paliwo, czy produkty.

Ciekawym rozwiązaniem jest program Mol Move, ale w formie benefitów dla naszych pracowników.

Program lojalnościowy MOL MOVE daje firmom możliwość zaoferowania pracownikom dodatkowych korzyści, dostosowanych do ich potrzeb, między innymi zniżek na paliwo na każdym poziomie lojalności i nagród opartych na aktywności w programie.

Orlen

Orlen Vitay, tak nazywa się aplikacja polskiego hegemona. W Przypadku koncernu Orlen należy powiedzieć, że karty tego emitenta spotyka się bardzo często we flotach nie ze względu na wyjątkowe korzyści, odbiegające od tych oferowanych przez innych emitentów, ale

z uwagi na pokrycie kraju. Na mapie Polski nie występują niemal miejsca, gdzie do stacji z orłem mamy dalej niż 50 km.
Jeżeli zbieramy punkty w aplikacji, to nie będzie większych zaskoczeń. Kupujemy, zyskujemy punkty które wymieniamy na co? Oczywiście, na rabaty na paliwo, na kupony zniżkowe czy na zakup produktów ze strefy Stop Cafe. Oczywiście najwięcej punktów zyskamy nie za zakup paliw, a za zakupy na stacji, czy to kawy czy hot-dogów. Ciekawym rozwiązaniem jest dostęp do sklepu internetowego w którym za punkty możemy liczyć na rabaty na wybrane produkty. Także mając aplikację możemy skorzystać z funkcji Orlen Pay, czyli bezgotówkowej płatności za paliwo bez konieczności podchodzenia do kasy.

Jak na tak dużego gracza przystało ma on bardzo szeroka ofertę kart paliwowych. My jednak nie szukamy klasycznych kart ale takich, którymi pracodawca mógłby podzielić się benefitami z pracownikiem.

Takim benefitem może być Karta Zakupowa. Pozwala na dokonywanie bezgotówkowych zakupów paliw, produktów w sklepie oraz usług na stacjach paliw należących do sieci ORLEN. Oferta skierowana do klientów instytucjonalnych. Karta to nowoczesne i efektywne narzędzie promocji i reklamy towarów oraz usług. Można ją wykorzystać np. jako nagrodę w organizowanych konkursach czy jako dodatek motywacyjny. To doskonały sposób na wynagradzanie pracowników za osiągane wyniki pracy lub jako prezenty okolicznościowe.

Karty można doładować dowolną kwotą, a limit na karcie może zostać wykorzystany jednorazowo lub przy kliku wizytach na naszych stacjach.

 

Czy MOL ma program lojalnościowy dla swoich klientów, w tym biznesowych? Na czym się opiera oraz jakie znaczenie ma on dla budowania relacji z klientami? Może mają Państwo także osobne programy dla klientów instytucjonalnych, którzy korzystają z Państwa kart?

MOL prowadzi kilka programów konsumenckich skierowanych zarówno do klientów detalicznych, jak i biznesowych, którzy zacieśniając swoją relację z MOL, otrzymują szereg benefitów, jakich nie znajdą u innych operatorów.
Naszym sztandarowym programem jest program lojalnościowy MOL Move, działający w dziewięciu krajach regionu, bazujący na angażującej aplikacji mobilnej. To pierwszy program tego typu, skierowany do klienta detalicznego, który w miejsce programów opartych na punktach wymienianych na nagrody, proponuje kolejne poziomy korzyści.

W tym spersonalizowanym programie lojalnościowym, kierowcy pierwszą nagrodę otrzymują już przy rejestracji, zaczynając od poziomu Green. Wraz z kolejnymi wizytami na stacjach MOL otrzymują oni punkty niemal za wszystko, co kupują i przechodzą na kolejne poziomy – Silver, Gold i VIP. Z każdym kolejnym poziomem zwiększają się przyznawane korzyści, jak stała zniżka na paliwo wynosząca kolejno 5, 10 i 15 gr za każdy litr. Zniżki przyznawane są również na ulubione przekąski i napoje kierowców, a także usługi dodatków, takie jak myjnia. Transakcje biznesowe opłacane kartą flotową MOL Group, również mogą zwiększać pulę punktów gromadzonych przez kierowcę w aplikacji

Osobną kategorię stanowią programy skierowane do użytkowników biznesowych. We współpracy z naszymi klientami, w oparciu o ich rzeczywiste potrzeby, stworzyliśmy program kart bezgotówkowych, przedpłaconych i gotówkowych skierowany do firm z różnych sektorów. Większe organizacje, liczące co najmniej 300 osób, mogą skorzystać z programu Benefit, oferując benefit pracowniczy podobny do kart zniżkowych operatorów sportowych czy sieci sklepów. W programie MOL Benefit, pracownicy zyskują atrakcyjne rabaty na paliwa i usługi na stacjach MOL, a także pełen dostęp do korzyści płynących z udziału w programie MOL Move. Program flotowy MOL jest idealnym rozwiązaniem

W MOL działa także program flotowy, który jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które oczekują zaawansowanego wsparcia w zakresie mobilności. Karty Grupy MOL są zawsze dopasowywane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Niezależnie wielkości floty, firmy mogą efektywnie zarządzać swoimi zakupami, monitorując tankowania oraz opłaty drogowe i optymalizując koszty administracyjne. W ofercie posiadamy pięć różnych typów kart, skierowanych do firm o różnych potrzebach w zakresie zarządzania firmową flotą w zakresie rozliczania płatności, jak i zasięgu terytorialnego. Nasze karty są honorowane na blisko 6500 stacji paliw w niemal w całej Europie.



Shell

Przeskakujemy z koloru czerwonego do żółtego, a jak jest żółto, to wiadomo że chodzi o Shell. Sam mam jeszcze w portfelu kartę Shell ClubSmart, ale jeżeli chciałbym skorzystać z benefitów posiadacza karty powinienem oczywiście ściągnąć aplikację. Zasady działania aplikacji i przynależności do klubu są podobne do tych opisanych powyżej. Należy się zarejestrować a za zakupy na stacjach, czy to paliw czy czegoś z oferty stacji, zyskujemy punkty, które możemy wymienić na nagrody, bądź rabaty. Katalog nagród, wraz z przeliczeniem ile punktów musimy poświęcić żeby dana rzecz była nasza znajdziemy na stronie Shell. Punktami możemy także zapłacić za paliwo, jeżeli nie chcemy stać w kolejce do kasy. To rozwiązanie spotykamy coraz częściej. O tym, że dane to w dzisiejszych czasach waluta niech świadczy fakt, że za wyrażenie zgody na otrzymywanie przesyłek reklamowych od razu zyskujemy 250 pkt. Ciekawe, że liczba punktów uzależniona jest od tego, kiedy tankujemy, chociaż ta promocja raczej nie jest skierowana do klientów biznesowych, z uwagi na to, że więcej punktów możemy uzyskać za tankowanie w niedzielę, a wtedy duża część kierowców ma zablokowaną możliwość tankowania samochodów służbowych. Dodatkowo aż 10 pkt (paliwa zwykłe to przelicznik 1 litr, jeden punkt) możemy uzyskać za zatankowanie w niedzielę paliwa Shell V-Power Racing. Taka transakcja może przyprawić fleet managera o palpitacje.

BP

W październiku 2024 r. firma bp wprowadziła na polski rynek swoją autorską, mobilną aplikację BPme. Kolejnym etapem było wprowadzenie w lutym br. własnego programu lojalnościowego BPme. Benefity w programie lojalnościowym BPme są dostępne dla Klientów indywidualnych oraz biznesowych. Użykownicy aplikacji płacący kartami flotowymi również mogą zbierać punkty za tankowanie i zakupy na bp. Specjalnie z myślą o nich bp oferuje wiele okazji na zdobycie punktów bonusowych m.in przy zakupie myjni, płynów do spryskiwaczy czy olejów. Firma bp rozwija funkcjonalności aplikacji i ofertę w programie lojalnościowym. Już w najbliższym czasie planowane są nowe funkcjonalności, które sprawią, że zakupy na bp będą jeszcze wygodniejsze.

W maju został przekroczony milion zarejestrowanych użytkowników aplikacji BPme. „Wyjątkowość aplikacji BPme polega na jej atrakcyjności i prostocie. Użytkownicy aplikacji mają dostęp do specjalnych rabatów na paliwa, produktów Wild Bean Cafe i oferty sklepowej oraz możliwość zbierania punktów BPme, dzięki którym będą mogli uzyskać dodatkowe oszczędności” – mówi Małgorzata Bogacz, Marketing Manager w bp Polska – Czuję dumę, że aplikacja BPme została tak szybko i tak entuzjastycznie przyjęta przez naszych Klientów.

Dziękuję w imieniu bp za zaufanie”. Oferta punktów podstawowych wzmocniona jest ofertami punktów promocyjnych za zakup wybranych produktów lub realizację wyzwań przygotowanych dla klientów. Klienci płacący kartami flotowymi Routex, UTA i DKV również mogą zbierać punkty podstawowe BPme. Posiadacze kart flotowych otrzymują m.in. potrójne punkty za paliwa premium. W najbliższym czasie planowane jest również dodanie e-voucherów do wykorzystania u partnerów bp oraz możliwości pobierania e-faktury.

Tomasz Siwiński

Przeczytaj również
Popularne