Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Trochę lata zimą? Oto opona… letnia na sezon 2025

Pierwszy śnieg z nami, a to znak, że opony zimowe powinny być już w użyciu. Gdy warsztaty wulkanizacyjne uwijają się przy wymianie opon, producenci są już w sezonie letnim. Apollo Tyres Ltd wprowadza na rynek nową oponę… letnią klasy premium. W czym Vredestein Ultrac+ ma być lepsza od poprzedniczki?

Nowa opona zapewnia znaczącą poprawę w zakresie trwałości w porównaniu z ustępującym jej miejsca modelem Ultrac, zachowując jednocześnie wiodący w segmencie poziom komfortu oraz wysoce konkurencyjne parametry przyczepności na mokrych i suchych nawierzchniach. Opona Ultrac+ będzie dostępna od stycznia 2025 r. w 70 rozmiarach, od 15 do 20 cali, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w przypadku szerokiej gamy samochodów rodzinnych i kompaktowych.

Trwałość opony została poprawiona dzięki „kwadratowej” powierzchni styku i zastosowaniu nowej, najnowocześniejszej mieszanki bieżnika. Wewnętrzne testy firmy Apollo Tyres wykazały, że przewidywany przebieg w przypadku opony Ultrac+ wydłużono aż o 30% (w zależności od rozmiaru) w porównaniu z modelem Ultrac. O tę samą wartość poprawiono też odporność na ścieranie względem poprzednika. Obydwa te czynniki zapewniają większą trwałość opony i mniejszy wpływ na środowisko. Ponadto obniżony o 3%, w porównaniu z modelem Ultrac, opór toczenia przyczynia się do maksymalizacji zasięgu jazdy i znaczącego zmniejszenia kosztów eksploatacji.

W testach

Dwie niezależne organizacje zajmujące się testowaniem i inżynierią dokonały odrębnych, kompleksowych ocen nowej opony Ultrac+ (w rozmiarze 225/45 R17 94Y XL), aby ocenić jej możliwości w bardzo konkurencyjnym segmencie opon letnich.

Organizacja IFV GmbH przyjrzała się trwałości modelu Ultrac+, podczas gdy organizacja Applus+ IDIADA oceniła jego komfort oraz wydajność na mokrych i suchych nawierzchniach. Obydwie organizacje zestawiły oponę Ultrac+ z głównymi konkurencyjnymi produktami marek premium.

Obniżona wysokość w punkcie szczytowym i powiększona „strefa elastyczna” bocznej ściany opony Ultrac+ odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu cichej i wygodnej jazdy. Ponadto w oponie Ultrac+ nie tylko zachowano znakomite rozłożenie bieżnika, jakim charakteryzował się model Ultrac, ale też zoptymalizowano je pod kątem różnych średnic opony. Test organizacji Applus+ IDIADA wykazał, że opona Ultrac+ zachowuje najwyższy komfort modelu Ultrac, na który składają się niski poziom hałasu i płynność jazdy.

Mieszanka nowej generacji

Opona Ultrac+, którą opracowano w centrum badawczo-rozwojowym firmy Apollo Tyres w holenderskim mieście Enschede, jest wyposażona w rowek w środkowej części bieżnika z parabolicznymi rowkami bocznymi, które poprawiają reakcję i precyzję układu kierowniczego, zapewniając bezpieczeństwo i dynamikę podczas jazdy. Z myślą o zagwarantowaniu idealnej równowagi między zużyciem a skutecznością hamowania nową oponę wykonano z mieszanki bieżnika nowej generacji, która obejmuje wysoką zawartość krzemionki, poprawiającą przyczepność żywicę i wielofunkcyjne polimery.

Proces rozwoju produktu opiera się na szczegółowej analizie opinii klientów, a także na ocenie wiodących na rynku produktów konkurentów. Wykazały one, że model Ultrac jest wysoce konkurencyjny w przypadku wszystkich kluczowych kryteriów poza trwałością, w wyniku czego uzyskanie poprawy w tym zakresie stało się głównym celem zespołu odpowiedzialnego za projektowanie i testowanie nowej opony Ultrac+.

Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić na rynek produkt, który spełnia najwyższe standardy w zakresie wydajności i jest przystępny cenowo - powiedział Yves Pouliquen, wiceprezes ds. handlowych na Europę w firmie Apollo Tyres.

Przeczytaj również
Popularne